Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

MEDION AKOYA P6659 i5 laptop of gelijkwaardig met SSD

Pagina: 1
Acties:

• Cowboy_Henk
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 26-11 12:36
Wat ga je met je laptop doen?
Een snelle multimedia laptop met Windows 10.
Dit moet er eentje zijn met SSD (of met een leeg slot zodat ik het zelf kan plaatsen (wel nog nooit gedaan dat migreren) Waarom SSD omdat ik nu al een desktoppc heb met ssd en vrouwlief wil deze weg, ik mag hem wel houden voor games maar de hoofd computer wordt een laptop en we zijn nu de snelheid van ssd gewoon.
Deze wordt dan gebruikt voor multimedia, internet, tekstverwerking.

Wat is je budget?
In totaal 800 euro max

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Neen dus liefst niet kleiner dan 15,6 inch

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren

Graag ook niet minder dan 720p, liefst 1080p scherm.
AZERTY (ja sorry ben Belg)
Een dvd speler/brander mag maar is in principe niet meer nodig. Ik heb nog wat educatieve software staan van mijn kindjes maar ik zal er eerst iso's van maken.
Minstens 4 GB ram of plaats voor nog extra.

Goed ik dacht aan de MEDION AKOYA P6659, https://www.medion.com/be...i5-laptop-30019540a1.html
Deze is pas nieuw en heeft alle verreisten, nieuwe skylake processor en 1080p scherm. Er zit een SSD en ik heb medion ge-maild met de vraag welke en ik heb gevraagd over garantie als je een ssd plaatst

De SSD in de notebook is een Phison PS3109-S9. De HDD is een Toshiba MQ01ABD100.

We kunnen u niet verbieden een harddisk te vervangen, maar bij aanspraak op garantie, dient het toestel in originele staat te worden aangeboden. Het vervangen van de SSD betekend bijna automatisch dat Windows ook opnieuw geïnstalleerd zal worden. Dit kan ook consequenties voor uw garantie hebben.

Een Phison?? Is dat wel een merk ssd? Ik heb opgezocht dat dit eerder de controller is en niet het merk ssd. Is dit wel goed?

Ik heb ook gezien achter de Medion Akoya E6417 https://www.medion.com/be...8877a1.html#specification

Is wel een I3 processor maar voor de rest nog altijd 1080p scherm en 8gb ram.
Nu weet ik niet of de medion laptops M.2 slotjes of iets dergelijks heeft om een ssd bij te plaatsen? Ik heb gezien dat je Samsung 850 Evo M.2 kan kopen voor 100 euro ongeveer

Nu als iemand betere alternatieven heeft dan medion (ik weet zelf dat het niet het beste merk is voor laptop of is dit beter geworden? Ik wil gerust proberen om een ssd te plaatsen en de OS te migreren maar ik heb dit nog nooit gedaan en mijn vrouw staat er huiverig tegenover als ik iets fout doe
maar ik heb gezien dat dat X-Kiwi dit goed heeft uitgelegd Allround laptop (evt. SSD bijplaatsen)

Ziet er niet zo moeilijk uit dat migreren maar wat als er tijdens migratie proces een paar bytes zijn gemist? Dan werkt windows toch niet goed?

[ Voor 6% gewijzigd door Cowboy_Henk op 12-01-2016 17:26 ]