upgrade gpu

Pagina: 1
Acties:

• 7Sins
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 13-12-2025
Ik zoek een?
videokaart die alle huidige games maximaal kan spelen

Wat is je budget?
zit te zoeken voor een 2e hands kaart. budget is 200-250

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
nee

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?

i5-3550P
8gb crucial ballistix ram
2x MSI N660TI videokaarten (+100mhz overclock)
corsair cx650 psu
AOC full hd monitor 75Hz

ik zat te kijken naar de R9 290X. die zit 2ehands goed in mijn budget en geeft me een redelijke boost bij games die geen SLI ondersteunen.
ik zoek ook zeker een gpu die toekomstgericht is. ik zie mezelf niet naar 4k gaan binnen 5 jaar. maar misschien dat 1440p er wel in zit. voor dit jaar en waarschijnlijk volgend jaar blijf ik wel op full hd.

kwa performance in games die SLI ondersteunen zal ik er niet op vooruit gaan met een 290x. maar tegenwoordig speel ik vaker games die geen/slechte sli ondersteuning hebben. vandaar dat ik zit te kijken voor een enkele gpu.

• Ardjee
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 13-02 20:28
Aangezien SLI je Vram niet verdubbeld is een upgrade naar een enkele 4GB GPU zeker geen gek idee. That said, als je met de huidige performance nog door kan is wachten tot de next gen GPUs ook geen gek idee. Zolang je performance met je huidige GPUs nog prima vindt is er geen echte reden om te upgraden?

Maar als je toch naar tweedehands kaarten aan het kijken bent, en je weet je huidige setje kaarten te verkopen is een upgrade naar tweedehands r9 290 ook niet zo duur. In dat opzicht is je upgrade prima te verantwoorden.

• Anonymoussaurus
  • Registratie: April 2014
  • Niet online

Anonymoussaurus

Medewerker van Oxygen Updater

Jacco, als ik jou was, zou ik ook gewoon even wachten voor de Pascal GPU's van Nvidia, die worden dit jaar verwacht. Ik zou niet meer aan SLI beginnen. Tegen de tijd van de release van Pascal, zou ik gewoon je kaarten verkopen, en een Pascal kaartje kopen :). Met HBM 2 gaat dit goed komen, aangezien je op 1440p wilt gaan spelen. Alhoewel met dat de 980ti ook compleet vlekkeloos kan.

Medewerker van Oxygen Updater: discord.gg/5TXdhKJ

• 7Sins
en van een bang for the buck standpoint?
zou schatten dat de GTX 1080 tegen de 550-600 aan zal liggen. net als de 980 nu.
en ondanks de HBM2 verwacht ik niet dat dit zodanig extra performance geeft tegenover een 290x dat het de dubbele prijs zou rechtvaardigen.
de 290x met 4gb vram zou in mijn opzicht ook prima op 1440 kunnen spelen lijkt me.

• Anonymoussaurus
  • Niet online

Anonymoussaurus

jaccotjuhhh schreef op dinsdag 12 januari 2016 @ 17:10:
en van een bang for the buck standpoint?
zou schatten dat de GTX 1080 tegen de 550-600 aan zal liggen. net als de 980 nu.
en ondanks de HBM2 verwacht ik niet dat dit zodanig extra performance geeft tegenover een 290x dat het de dubbele prijs zou rechtvaardigen.
de 290x met 4gb vram zou in mijn opzicht ook prima op 1440 kunnen spelen lijkt me.
Ja, maar stel dat je ooit nog naar 4K wilt (ik gok dat 4K schermen goedkoper gaan worden nu HBM 2 veel beter overweg kan met 4K) ;). Dan is een Pascal GPU veel meer toekomstbestendig dan een R9 290x.

• 7Sins
bij de tijd dat ik 4k ga zal ik al een volledig nieuw systeem gaan hebben. dus dat is voor een ander moment om uit te zoeken.
ik heb al een 4k scherm om op te gamen en de game ervaring word er niet beter op in mijn mening. dus blijf ik nog lange tijd bij 1080p. zodat ik tenminste minder zware hardware nodig heb om alles max te spelen.

• Anonymoussaurus
  • Niet online

Anonymoussaurus

jaccotjuhhh schreef op dinsdag 12 januari 2016 @ 17:15:
bij de tijd dat ik 4k ga zal ik al een volledig nieuw systeem gaan hebben. dus dat is voor een ander moment om uit te zoeken.
ik heb al een 4k scherm om op te gamen en de game ervaring word er niet beter op in mijn mening. dus blijf ik nog lange tijd bij 1080p. zodat ik tenminste minder zware hardware nodig heb om alles max te spelen.
Heb je gelijk in. Je CPU zal een dikke bottleneck worden dan, gok ik.

Dan zou ik voor korte termijn voor een 2e hands R9 290x gaan. Alhoewel je net aangeeft dat je wel wilt wachten tot de nieuwe GPU's.

[ Voor 5% gewijzigd door Anonymoussaurus op 12-01-2016 17:19 ]

• 7Sins
hoe kort is "korte termijn" in jouw opzicht?
ik zat toch zeker wel te hopen om nog 1-2 jaar vooruit te gaan met deze gpu om fullhd lekker te kunnen gamen, op (bijna) hoogste kwaliteit.
en ik kan er wel op wachten, maar ik zou het zonde vinden van het geld als ik 2x zo veel uitgeef en niet aanzienlijke boost krijg in performance.

[ Voor 28% gewijzigd door 7Sins op 12-01-2016 17:24 ]

• Anonymoussaurus
  • Niet online

Anonymoussaurus

jaccotjuhhh schreef op dinsdag 12 januari 2016 @ 17:23:
hoe kort is "korte termijn" in jouw opzicht?
ik zat toch zeker wel te hopen om nog 1-2 jaar vooruit te gaan met deze gpu om fullhd lekker te kunnen gamen, op (bijna) hoogste kwaliteit.
en ik kan er wel op wachten, maar ik zou het zonde vinden van het geld als ik 2x zo veel uitgeef en niet aanzienlijke boost krijg in performance.
Omdat ik zo'n beetje begreep, dat je wilde wachten op de Pascal GPU's.

• 7Sins
dat was alleen zodat de nvidia kaarten goedkoper worden in de 2ehands markt.
maar aangezien de gtx 980 vergelijkbaar is in performance met de 290x, zie ik niet in waarom ik daar uberhaupt op zou willen wachten.

• Anonymoussaurus
  • Niet online

Anonymoussaurus

jaccotjuhhh schreef op dinsdag 12 januari 2016 @ 17:26:
dat was alleen zodat de nvidia kaarten goedkoper worden in de 2ehands markt.
maar aangezien de gtx 980 vergelijkbaar is in performance met de 290x, zie ik niet in waarom ik daar uberhaupt op zou willen wachten.
De 980 vergelijkbaar met de 290x? De 980 doet het wat dat betreft een stuk beter (reviews: Nvidia GTX980: zuinigheidskampioen op 28nm), maar vind ik zelf het geld niet waard. Een 980 heeft naar mijn mening een nogal slechte prijs/kwaliteit verhouding. Je zou eventueel ook nog naar een 2e hands R9 290 kunnen kijken, die bieden wat meer bang for buck dan de X.

[ Voor 12% gewijzigd door Anonymoussaurus op 12-01-2016 17:29 ]

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

Mwah, de 390x zit al op 980 snelheden op FullHD, kietel een 290x een beetje en je zit op dezelfde snelheid, want een 390x is niet meer dan gekietelde 290x met wat extra VRAM chipjes.

Al kun je natuurlijk ook de 980 weer kietelen, zodat die even snel is als zegge een Fury.

Maar, de 290 is inderdaad tweedehands een topkeuze, lekker goedkoop, en het is gewoon nog een echte high-end kaart. 2 jaar op high moet nog wel lukken, tenzij er echt gekke dingen gaan gebeuren.

Overigens zou ik sowieso niet al teveel hoop op Pascal richten, Nvidia heeft Pascal niet laten zien op de CES, hun voorbeeldkaartje was een Maxwell, en dat kan een veeg teken zijn. Ondertussen staat AMD wel te glunderen met Polaris.

People as things, that’s where it starts.

• Anonymoussaurus
  • Niet online

Anonymoussaurus

RobinHood schreef op dinsdag 12 januari 2016 @ 17:37:
Overigens zou ik sowieso niet al teveel hoop op Pascal richten, Nvidia heeft Pascal niet laten zien op de CES, hun voorbeeldkaartje was een Maxwell, en dat kan een veeg teken zijn. Ondertussen staat AMD wel te glunderen met Polaris.
Dat zeg niets. Misschien heeft Nvidia nog helemaal geen goed/waardig test model liggen.

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

Anonymoussaurus schreef op dinsdag 12 januari 2016 @ 18:07:
[...]

Dat zeg niets. Misschien heeft Nvidia nog helemaal geen goed/waardig test model liggen.
Net als met Fermi. Ook met Fermi hadden ze een fake kaart, en ook toen liep Nvidia achter.

Ik zie gelijkenissen...

En Fermi was zooooo goed voor Nvidia, de GTX480 was zo veel beter dan de HD5870 :Y

People as things, that’s where it starts.

• Berreber
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 10-02 11:01
Voor 1440P is een 290x de komende tijd nog prima lijkt me?

Als je de onderstaande foto bekijkt zie je het performance verschil ook tussen de 980 en de 290. De 290 zit op zo'n 80% van de 980.

Afbeeldingslocatie: http://tpucdn.com/reviews/NVIDIA/GeForce_GTX_980/images/perfrel_2560.gif

If it ain't broke, don't fix it

• 7Sins
als ik zo rondkijk op 2e hands plekken zie ik dat de 290 en 290x (bijna) de zelfde vraagprijs hebben. dan neem ik liever de 290x en overclock ik die wel voor 390x snelheden.

de reden waarom ik wil overstappen naar single gpu is omdat ik steeds meer spellen speel met slechte/geen sli ondersteuning.
maar ik heb wat bedacht wat dat zou oplossen dus ik geef dat eerst een schot. als dat zou werken dan wacht ik tot nvidia met pascal komt en koop ik die wel.
Pagina: 1