Ziggo's koppelverkoop en monopolie

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soldaatje
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
Wanneer kapt Ziggo nou eens met die koppelverkoop van tv en internet?
Ik wil best betalen voor alleen internet als backup-lijn, maar ik wil geen tv erbij.

Waarom doet de Opta, Europa hier niks aan?
Of moet ik ZZP'er worden, dan kan het wel?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tellavist
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 16-07 14:42
Soldaatje schreef op dinsdag 12 januari 2016 @ 16:32:
Wanneer kapt Ziggo nou eens met die koppelverkoop van tv en internet?
Ik wil best betalen voor alleen internet als backup-lijn, maar ik wil geen tv erbij.

Waarom doet de Opta, Europa hier niks aan?
Of moet ik ZZP'er worden, dan kan het wel?
dat doet ziggo omdat ze een groot bedrijf hebben.
Je hebt zat alternatieven om uit te kiezen. maar die leveren geen snelle/goede producten.
Europa gaat hier niks aan doen.
Ziggo heeft gewoon zijn zaakjes op orde. daarnaast kan je best alleen internet nemen hoor.
Kost volgens mij 2,50 of 5eu minder dan MET tv.

Your choice. :+

Dit is het verhaal ook eigenlijk. deze vraag wordt zo'n 3 a 4 keer per dag op het forum van tweakers gezet en ik denk rond de 20 a 30 keer op ziggo's forum zelf.

Als je wilt whinen, bel de klanten service even ;)

[ Voor 13% gewijzigd door tellavist op 12-01-2016 16:35 ]

Een handtekening?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinF
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 04-10 19:21
Je kan toch gewoon TV er bij afnemen? Of een zakelijk pakket kiezen

Met een beetje geluk biedt een DSL aanbieder je ook 100Mbit. Daar kan je wel alleen internet afnemen, maar dan kan je weer niet alleen TV afnemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soldaatje
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
RobinF schreef op dinsdag 12 januari 2016 @ 18:19:
Je kan toch gewoon TV er bij afnemen? Of een zakelijk pakket kiezen

Met een beetje geluk biedt een DSL aanbieder je ook 100Mbit. Daar kan je wel alleen internet afnemen, maar dan kan je weer niet alleen TV afnemen.
Ik zou eigenlijk alleen internet bij ziggo willen afnemen, en internet bij dsl als backup, voor als er een storing heeft.
Het wordt sowieso een dure grap.
Het is gewoon jammer dat dat nu niet kan zonder TV.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 12-10 17:46

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Zakelijke pakketten hebben ook TV er bij in.

Volgens mij komt dat gewoon doordat TV als broadcast signaal op de COAX wordt gezet en elke actieve aansluiting daarmee dus per definitie ook TV ontvangt. In hoeverre Ziggo dat zou kunnen scheiden, zodat ze wel puur internet aan zouden kunnen bieden durf ik niet te zeggen.

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joepla
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 12-10 13:39

Joepla

Geavanceerde micro-elektronica

Technisch kan het. Maar ook in de analoge TV tijd deed men dat niet. Excuus: kan technisch niet. Onzin.

Waarschijnlijke reden: Als kabelboer moet je extra investeren ( al was het toen maar een eenvoudig filtertje) en als resultaat daalt je omzet. Zeker toen er nog geen alternatief was (pre- ADSL) slikte je dat, als je boven 58k8 kbps uit wilde komen.

Dat je dan 64/64 kbps kreeg laat ik even buiten beschouwing ;)

Live solarinfo op PVoutput [5500 Wp]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaymondG
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 11-10 14:37
Soldaatje schreef op dinsdag 12 januari 2016 @ 18:26:
[...]

Ik zou eigenlijk alleen internet bij ziggo willen afnemen, en internet bij dsl als backup, voor als er een storing heeft.
Het wordt sowieso een dure grap.
Het is gewoon jammer dat dat nu niet kan zonder TV.
Ik heb nu denk ik reeds 10 jaar UPC/Ziggo. En in al die jaren zijn ze ongeveer 12 uit de lucht geweest vanwege onderhoud. Dit geven ze dan ook een maand van te voren aan en doen ze meestal tussen 00.00 en 06.00 uur. lastig als je veel zaken doet met Japan, china en australie... Maar verder nooit last gehad van storing...

En voor die €2,50 heb je inderdaad tv erbij, denk dat je die kosten maar voor lief moet nemen, zeker als je dan ook nog een DSL: als backup wilt gebruiken... is €30 op jaar basis...

En dat het niet apart kan vind ik ook vervelend, maar goed.. als eerder.. voor die kleine kosten... wel een betrouwbare provider (naar mijn mening)

[ Voor 20% gewijzigd door RaymondG op 12-01-2016 18:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Technisch is 't in het algemeen niet mogelijk voor Ziggo om je tv-signaal af te sluiten en wel internet aan te bieden. Daar zouden band-pass filters voor nodig zijn en die zijn niet geïnstalleerd.

Zodoende krijg je gratis tv bij je (evenredig duurdere) zzp-abo.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zombymario
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 14-02-2024
Op zich vind ik het niet zo erg dat Ziggo die "koppelverkoop" doet (wat eigenlijk niet zo is, zie berichten boven mij) maar dat je bij UPC, ehhh Ziggo meteen aan de huur zit als je gewoon de HD-zenders wilt zien (behalve de publieke NPO 1, 2 en 3 die gewoon standaard zonder decoder in hd te ontvangen zijn) omdat je daarvoor of een CI+ module mag huren of zo'n horizon box. Ik snap natuurlijk dat Ziggo/UPC geen filantropische liefdadigheidsinstelling is, maar als het even om tv gaat (hoewel ikzelf weinig tv kijk) ben je KPN en andere IPTV-aanbieders je nog "slechter" af bent omdat je dan maximaal maar 2 ontvangers kan huren.

Nu hopen dat KPN die VVDSL gewoon sneller uitrolt, gewoon om eindelijk een echte landelijke concurrentie aan te gaan met Ziggo/UPC aka Liberty Global en gewoon qua internetsnelheid maar ook via IPTV gewoon een volwaardig alternatief te leveren (HD-stream vanwege de VVDSL upgrade zodat je niet meer vastzit aan een SD-stream vanwege beperkte bandbreedte bij KPN).

Ziggo (zeker voor de overname) heeft jaren kunnen genieten of kunnen profiteren dat KPN (en dus standaard de andere concurrentie van Ziggo) gewoon een inferieur netwerk had (ADSL) en dat glasvezel, zeker na de VVDSL, al helemaal met een slakkengang werd uitgerold.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine. My signature is my best friend. It is my life. I must master it as I must master my life.

Pagina: 1