Verdeling categorieen

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• iAR
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Ik was op zoek naar een smart scale, dat is nog best lastig in de pricewatch aangezien ze in verschillende categorien staan. Bijvoorbeeld:

Runtastic Libra Scale is een Tablets en telefoons/Telefoons/Telefoon & Wearable accessoire
Xiaomi Mi Scale is een TV en home cinema/Av-accessoires/Gadgets

Het zijn beide weegschalen, en vallen logisch gezien voor mij in de categorie sport/wearables/health of misschien zelfs nog in smart huppeldepup. In ieder geval iets mee consequent ingedeeld.

Misschien is het zelfs nog wel handig om toch een soort van edit request mogelijkheid in te bouwen. Op deze manier kun je de database beter (laten) beheren.
Met dit soort sloridigheidjes gebruik je de volle kracht van de pricewatch voor dit soort 'dubieze' producten niet optimaal... en dat zou ik wel graag wilen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 01:20

Dirk

Coördinator frontpagemoderatie
Onderaan het specificatieblad van elk product staat altijd een linkje: 'Verbeter productgegevens'. In het vrije opmerkingen veld op de 2e pagina kun je dit soort opmerkingen gewoon kwijt. :)

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iAR
  • Niet online
Het gaat meer om een algemeen categoriebeleid lijkt me (een scale als smartphone accessoire of TV gadget). Ik heb geen idee welke mogelijkheden er zijn en daarom vind ik het een beetje zonde van mijn tijd om alle fouten op te zoeken en te wijzigen (terwijl ik geen optie/alternatief is).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 01:20

Dirk

Coördinator frontpagemoderatie
Je vroeg (onder andere) om een mogelijkheid om verbeteringen door te geven, die is er dus. :)

Wel is het inderdaad verstandig om eerst even te inventariseren waar iets heen moet, voordat je op grote schaal wijziging gaat doorgeven. :)

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iAR
  • Niet online
True. Al zie ik dat nu als symtoom bestreiding.
Zoals je zegt, welke categorie is de juiste (denk huishoudelijk > gezondheid, of misschien smart home > gezondheid)
Maar goed, ik ga daar niet over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn voorstel zou zijn om daarvoor een aparte categorie 'weegschalen' te maken in 'Huishoudelijk' (http://tweakers.net/pricewatch/#highlightCat:910). Mogelijke onderverdelingen zijn dan babyweegschalen, keukenweegschalen, personenweegschalen en goudweegschaaltjes (de laatste met een ;) ). Er zijn met de weegschalen in 'Ongesorteerd' meer artikelen beschikbaar voor zo'n categorie dan er in bijv. tandenborstels en keukenmachines samen zitten.

Gewenste informatie (brainstorm, niet volledig, vul aan):[list=1]• type: keuken, baby, personen, anders• weegbereik• nauwkeurigheid• aanduiding: wijzer, digitaal• eenheid: (kilo)gram, stone, lbs• display: vast, afneembaar• connectiviteit: wifi (b, g, n, ac), Bluetooth (4.0, 4.1, 4.2)• app fabrikant: iOS, Android, Windows• overige metingen: hartslag, vet%, CO2• etc.

Natuurlijk ben ik bereid data te vullen. Om te beginnen voor producten van Withings (daar ben ik mee bekend) en voor een tien- à twintigtal uit 'ongesorteerd', als dat helpt ('vele handen maken licht werk')?

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 19-01-2016 10:43 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• iAR
  • Niet online
Lijkt me al redelijk compleet.
Misschien kun je voor puntje 4 nog doen "analoog", "digitaal" en "digitaal + smart" of "digitaal + app". Immers, de withings (als voorbeeld) is zowel digitaal als via de app afleesbaar.
Pagina: 1