gpu upgrade

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• 7Sins
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 04-11 14:39
ik draai op dit moment zeer tevreden mijn systeem met de volgende specs:

i5-3550P
8gb crucial ballistix ram
2x MSI N660TI videokaarten (+100mhz overclock)
corsair cx650 psu
AOC full hd monitor 75Hz

nu ben ik iemand die games graag op hele hoge kwaliteit speelt. en bij de nieuwere games wilt dat niet echt meer lukken.

ik zat te denken aan een gpu upgrade. mijn budget ligt rond de 200-250 euro en zat te denken om een 2ehands videokaart te kopen.
ik zat te kijken naar de R9 290X. die zit 2ehands goed in mijn budget en geeft me een redelijke boost in performance. zeker bij games die geen SLI ondersteunen.

ik zat ook te denken om evt. te wachten op de nieuwe pascal series van nvidia, zodat de oudere generaties weer wat goedkoper worden (nieuw en 2ehands).

zit ik een beetje op de goede richting dan met mijn gedachten? of heeft iemand een beter idee.

ik zoek ook zeker een gpu die toekomstgericht is. ik zie mezelf niet naar 4k gaan binnen 5 jaar. maar misschien dat 1440p er wel in zit. voor dit jaar en waarschijnlijk volgend jaar blijf ik wel op full hd.

Alle reacties

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Nu online

D4NG3R

kiwi

:)

7Sins schreef op dinsdag 12 januari 2016 @ 16:13:

ik zat ook te denken om evt. te wachten op de nieuwe pascal series van nvidia, zodat de oudere generaties weer wat goedkoper worden (nieuw en 2ehands).
Dit is in het verleden nog nooit gebeurt, en gaat in de toekomst ook niet gebeuren. Productie van oudere GPU's word gewoonweg stop gezet en alles wat nog op voorraad is bij leveranciers en (web)winkels word verkocht voor dezelfde prijs als dat deze altijd waren. Echter haal je dan voor het zelfde geld vaak een betere GPU van de nieuwe generatie.

Op de 2e hands markt wil de prijs wel vrij snel dalen bij een nieuwe generatie.

Anyhow: Weet je zeker dat je er met een 290X op vooruit gaat? In games welke niet (goed) aan SLI doen natuurlijk wel, maar zijn dit ook de games die je speelt?

[ Voor 0% gewijzigd door InFamous op 28-07-2017 22:42 ]

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

• MichaelvD
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 28-11 13:59
Vraag hoort meer hier : Videokaarten & Beeldschermen Componenten Aankoopadvies thuis.

Waarschijnlijk gaat het kwa performance op games die wel sli ondersteunen geen grote prestatie bonus geven.

Wil je de komende jaren games blijven spelen op hoge setting zou ik kijken naar een gtx970 (1080p) of een r9 390 (1440p).

[ Voor 7% gewijzigd door MichaelvD op 12-01-2016 16:26 ]

• Anonymoussaurus
  • Registratie: April 2014
  • Niet online

Anonymoussaurus

Medewerker van Oxygen Updater

MichaelvD2203 schreef op dinsdag 12 januari 2016 @ 16:22:
Vraag hoort meer hier : Videokaarten & Beeldschermen thuis.

Waarschijnlijk gaat het kwa performance op games die wel sli ondersteunen geen grote prestatie bonus geven.

Wil je de komende jaren games blijven spelen op hoge setting zou ik kijken naar een gtx970 (1080p) of een r9 390 (1440p).
Nee, eerder in CAA ;). Hij vraagt immers om een upgrade van 1 component.

Medewerker van Oxygen Updater: discord.gg/5TXdhKJ

• MichaelvD
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 28-11 13:59
Anonymoussaurus schreef op dinsdag 12 januari 2016 @ 16:24:
[...]

Nee, eerder in CAA ;). Hij vraagt immers om een upgrade van 1 component.
Das inderdaad zo 8)7 . Aangepast

• 7Sins
kwa performance in games die SLI ondersteunen zal ik er niet op vooruit gaan had ik al door. maar tegenwoordig speel ik vaker games die geen/slechte sli ondersteuning hebben. vandaar dat ik zit te kijken voor een enkele gpu.

op de site van GPUboss zie ik dat de 290x net een beetje meer theoretische pit heeft dan de 390. terwijl ik de 290x voor 50-100 euro goedkoper kan krijgen 2ehands.

• 7Sins
heb dit topic nu in CAA gezet, maar heb geen idee hoe ik deze weghaal...
hoop dat een mod dat voor me kan doen.
Pagina: 1