Oude 40 MB HD op P3 zetten ?

Pagina: 1
Acties:

• ravw
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 04:49
Is het mogelijk om een oude harde schijf van een 286 :) in een p 3 1gig aan te sluiten.

Of kan dat kwaad voor mijn PC.
Ik wil die HD er ff terug in hebben omdat er nog oude data opstaat die ik nog heeeeel graag nog eens zou willen door lezen :)
Ik had toen geeen backup gemaakt omdat mijn pc batterij leeg was en er toen geen nieuwe inkon omdat het ding verouderd was :(
(1995) heb ik heb gehad

Systeem:AMD Ryzen 7 9800X3D ,RTX 5080 OC,FURY 64 GB DDR5-6000,ASUS TUF Gaming B850M-PLUS WIFI, SAMSUNG 990 EVO Plus 4 TB

Verwijderd

het kan wel...

moet het wel een ide aansluiting hebben en geen MFM, dan heb je een controller kaart nodig, en of die er nog zijn en of ze met een P3 samenwerken ???

• DaManiac
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 04-07 08:45
is dacht ik geen IDE, heet anders, naam ff kwijt, maar misschien dat je nog zo'n oude controller kan vinden voor isa.

Verwijderd

MFM is met 2 kabels...

is het SCSI ?

• ravw
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 04:49
Nee het is geen SCSI het is gewoon zon standaard HD die er in zat.

Systeem:AMD Ryzen 7 9800X3D ,RTX 5080 OC,FURY 64 GB DDR5-6000,ASUS TUF Gaming B850M-PLUS WIFI, SAMSUNG 990 EVO Plus 4 TB

• Killjoy
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08:52

Killjoy

Klingon lawn products

Als het geen IDE is, dan heb je voor zover ik weet nog een paar keuzes:
SCSI
ESDI
Tandy

Voor deze systemen zal je toch een bijbehorende controller moeten gebruiken.

Enne.. volgens mij geeft de comnbinatie van een MFM en (onboard) IDE gezeur wat betreft je IRQ toewijzingen.

Het is den ambtenaar verboden gedurende den werktijd alcoholhoudende dranken te gebruiken, bij zich te hebben of in de dienstlokalen te bewaren.

Verwijderd

In 286 zit meestal gewoon ide en als dat zo is kan het. Heb ik hier ook ooit eens gedaan :P
Pagina: 1