PC voor mijn Zoontje van 9

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• FreakGIB
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 28-11 14:11
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
over het algemeen Gamen maar merendeel oudere games zoals supreme commander, Minecraft, Planetary annihilation, misschien oude Homeworld

Wat mag het systeem gaan kosten?
ik heb geen idee dacht rond de 350 euro ik heb zelf nog een monitor liggen
maar wil wel een systeem wat ik later kan upgraden mocht dat nodig zijn.
ik wil het eventueel wel zelf in elkaar zetten zodat hij ook kan zien hoe een PC is opgebouwd.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
monitor heb ik all en een muis

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
eigenlijk alles behalve een monitor en muis.
Een WiFi adapter zou handig zijn omdat het op zijn kamer lastig is om een netwerk kabel te trekken.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
nee

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
nee

Ga je overklokken?
nee

Wat verwacht je van ons?[i]
een leuk systeempje waar je makelijk de oudere games op kan spelen ik heb een 1280x1024 monitor dus het is geen super high res
het mag eventueel ook wel een goede tweedehandse PC zijn maar voorkeur is nieuw.

PSN: FreakGIB

Beste antwoord (via FreakGIB op 12-01-2016 15:52)

• copywizard
  • Registratie: December 2004
  • Niet online
ik ben het eens met pilatus,

een tweedehands systeem geeft je meer bang for your buck

ik zelf ben een oude systeemje weer werkend aan het maken voor de verkoop.
vandaar dat ik al rond heb gekeken wat ik kan vragen en zie dat je voor 350+
nogsteeds een nette i5+8gb+hd69xx+ssd hebt staan wat voor het meeste normale video game geweld meer dan voldoende moet zijn.

Al is Planetary annihilation wel andere koek die is toch redelijk nieuw en op high settings nog best pittig maar goed een systeem als hierboven mag daar geen moeite mee hebben.

p.s. hier wat linkjes let op zijn niet van mij!

V&A aangeboden: HTPC - Shuttle SH67H7, i5 2400, 8gb, 120gb ssd (voeg hier je eigen hd270 toe en je hebt ook een luek systeem)

V&A aangeboden: Snelle PC met i5, 8GB Ram, 120GB SSD (zelfde verhaal als hierboven)

V&A aangeboden: Alienware Aurora R3 i5-2300, 8GB DDR3, 2GB 6950 DD5 in Crossfire

dit zijn alleen nog maar hits vanaf de eerste pagina! daarnaast is de prijs vaak nog onderhandelbaar en veel van deze systemen zijn makelijk uit te breiden gezien ze vaak recente onderdelen gebruiken als s1155 en ddr3 waardoor sommige onderdelen als geheugen mee kunnen naar een volgende build.

[ Voor 46% gewijzigd door copywizard op 12-01-2016 14:33 ]

AMD Ryzen 5800X3D, Gigabyte Aorus B550 ITX, AMD RX6900XT, 32GB Corsair DDR4

Alle reacties

• Bartske
  • Registratie: November 2007
  • Nu online
Op Tweakers is het de bedoeling dat je ook zelf met een opzetje komt, daar kun je een wenslijst voor gebruiken om zo wat samen te stellen. Kijk ook eens in de best buy guides van Tweakers (BBG) daar kun je inspiratie opdoen. En laat daar nou net een basissysteem voor 350 euro in staan:

reviews: Desktop Best Buy Guide - januari 2016

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Ik zou voor een 2e hands systeem gaan. 350 euro is voor een PC waarom gegamed moet worden heel erg krap. Voor dat geld krijg je 2e hands iets wat veel beter is.

• tweakerharrie
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 16-09 09:42
Mijn zoon / dochter speelt op een tweedehands HP kantoormachine van 75 euro waar ik extra geheugen in heb gestopt plus een PCI-E video, volgens mij een ATI R 270. Dat was de snelste die in low profile te koop was. 100 euro dacht ik.

Deze pc is een dual core socket 775 en draait goed minecraft en ook star stable en paar steam games.
Bijvoorbeeld Serious Sam second encounter HD.

Let op, nooit kinderen een admin account geven maar altijd een account met beperkte rechten. Dan heb jij weinig werk met malware verwijderen.

Acties:
  • Beste antwoord

• copywizard
  • Registratie: December 2004
  • Niet online
ik ben het eens met pilatus,

een tweedehands systeem geeft je meer bang for your buck

ik zelf ben een oude systeemje weer werkend aan het maken voor de verkoop.
vandaar dat ik al rond heb gekeken wat ik kan vragen en zie dat je voor 350+
nogsteeds een nette i5+8gb+hd69xx+ssd hebt staan wat voor het meeste normale video game geweld meer dan voldoende moet zijn.

Al is Planetary annihilation wel andere koek die is toch redelijk nieuw en op high settings nog best pittig maar goed een systeem als hierboven mag daar geen moeite mee hebben.

p.s. hier wat linkjes let op zijn niet van mij!

V&A aangeboden: HTPC - Shuttle SH67H7, i5 2400, 8gb, 120gb ssd (voeg hier je eigen hd270 toe en je hebt ook een luek systeem)

V&A aangeboden: Snelle PC met i5, 8GB Ram, 120GB SSD (zelfde verhaal als hierboven)

V&A aangeboden: Alienware Aurora R3 i5-2300, 8GB DDR3, 2GB 6950 DD5 in Crossfire

dit zijn alleen nog maar hits vanaf de eerste pagina! daarnaast is de prijs vaak nog onderhandelbaar en veel van deze systemen zijn makelijk uit te breiden gezien ze vaak recente onderdelen gebruiken als s1155 en ddr3 waardoor sommige onderdelen als geheugen mee kunnen naar een volgende build.

[ Voor 46% gewijzigd door copywizard op 12-01-2016 14:33 ]

AMD Ryzen 5800X3D, Gigabyte Aorus B550 ITX, AMD RX6900XT, 32GB Corsair DDR4

• FreakGIB
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 28-11 14:11
Thx voor de snelle reacties hier kan ik zeker wat mee.

PSN: FreakGIB

Pagina: 1