Het beste beginnen met Sass/Less

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aDutchCow
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 18-07 15:09
Ik ben al enkele jaren bezig met HTML en CSS maar ik zie steeds vaker Sass en/of Less voorbij komen.
En in deze wereld moet je bij blijven met de laatste technieken en wil ik dus ook met Sass/Less leren werken.

Alleen, door de bomen zie ik het bos niet meer.

Hoe werkt het compilen van .scss naar .css? is een van de vragen die ik heb.

Verder werk ik met Brackets als editor en die heeft een geintegreerde compiler voor deze zaken maar daarbij krijg ik alleen maar errors.

Iemand hier die of een guide heeft met voorbeelden die ik kan volgen? Of artikels die ik moet lezen?

Bedankt alvast!

Als het regent in mei, dan is april voorbij

Beste antwoord (via aDutchCow op 14-01-2016 11:24)

• Cor453
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 08-07 22:22
Het is inderdaad vrij gemakkelijk te proberen. Less is in mijn optiek net wat simpeler, en je kunt met SimpLESS of Prepros een heel eind komen.

Sowieso is Prepros een briljante app voor Windows, want je kunt er heel veel met compilen/minify-en etc.

Less en Sass blijven gewoon "stijlen", je zult het jezelf aan moeten leren. Maar ik spreek uit ervaring als ik zeg dat Less of Sass gebruiken je leven echt ontzettend vereenvoudigd :)

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spinal
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 07-07 12:50
Het je de officiële website al bekeken? 1 2
Vervolgens kun je via de command line, grunt, gulp of tig andere methoden de .scss naar CSS omzetten.

Full-stack webdeveloper in Groningen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sandervoogt
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 17-06 19:01
Je kan het beste beginnen met de documentatie op http://sass-lang.com/guide.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MueR
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12:46

MueR

Admin Tweakers Discord

is niet lief

Een simpele google search brengt me een complete guide als hit 2 (hit 1 is de github repo die in de guide genoemd wordt) hoe je het moet inrichten. Dus zo heel lastig kan het niet zijn.

Anyone who gets in between me and my morning coffee should be insecure.

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• Cor453
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 08-07 22:22
Het is inderdaad vrij gemakkelijk te proberen. Less is in mijn optiek net wat simpeler, en je kunt met SimpLESS of Prepros een heel eind komen.

Sowieso is Prepros een briljante app voor Windows, want je kunt er heel veel met compilen/minify-en etc.

Less en Sass blijven gewoon "stijlen", je zult het jezelf aan moeten leren. Maar ik spreek uit ervaring als ik zeg dat Less of Sass gebruiken je leven echt ontzettend vereenvoudigd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aDutchCow
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 18-07 15:09
Een vriend van mij heeft me verwezen naar Koala die dit meteen compiled voor je, opgelost dit dus! Nu is het heel veel oefenen en het eigen maken net zoals met CSS.

Thanks voor de hulp.

Als het regent in mei, dan is april voorbij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 07:00
Je zou ook eens kunnen kijken naar SASS/LESS trainingen op bijvoorbeeld Pluralsight of Codeschool.

Staan hele interessante en duidelijke uitleg video's op :)
Pagina: 1