Budget Game pc (World of Tanks)

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 725201

Topicstarter
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik zou graag willen weten wat een tweedehands pc ongeveer moet gaan kosten. Ik heb nu een laptop die maar 15/20 FPS heeft tijdens het spelen van World of Tanks. Dit is uiteraard niet leuk spelen. Aangezien ik alleen World of Tanks speel ben ik op zoek naar een pc die dit speel met gemak kan draaien op de hoogste settings.

Wat mag het systeem gaan kosten?
Zo goedkoop mogelijk.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Geen.

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Een pc die World of Tanks met gemak kan draaien op de hoogste settings.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Geen voorkeuren. Ik laat mij graag adviseren.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Tweedehands

Ga je overklokken?
Nee

Wat verwacht je van ons?
Ik zou graag willen weten aan wat voor bedrag ik moet denken.

Alvast bedankt. Ik speel geen andere spellen dus een tweedehands die World of Tanks kan draaien is voor mij genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MichaelvD
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 14-05 15:42
Kijk zelf eens naar http://tweakers.net/categorie/713/pcs/aanbod/ hier op tweakers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baloes
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 12:06
Toch handig als je enigzins een budget vaststelt.. Dat adviseert een stuk makkelijker..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rickkie1998
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 01-02-2017
Nieuw hoeft niet perse duurder te zijn dan 2e hands.
Zeker als je het hebt over een spel als world of tanks..
Als je de world of tanks recommended requirements bekijkt,
heb je toch al snel een i5 + 4 gb ram + dedicated videokaart met minimaal 2 gb VRAM nodig.
Daarvoor zul je 2e hands niet veel goeds vinden voor weinig.
Als je tussen de 400 en 500 kan missen, kan je net zo goed een nieuwe computer zelf in elkaar zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philpend
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 10-07 10:19
Je logische vraag zal zijn wat je nodig hebt om WoT (versie 9.0 neem ik aan?) goed te kunnen spelen.

Ik heb deze benchmark gevonden: http://2p.com/6037322_1/W...CPU-Test-by-JaminNoob.htm

Cpu: een snelle dual core (Pentium, i3) is voldoende omdat WoT geen gebruik maakt van multi core.
Tweedehands worden er nogal wat systemen met i5 2500k aangeboden, dat zou ook prima moeten werken.
Blijf in ieder geval weg van AMD, die hebben een te lage single core snelheid voor dit spel.

Gpu: er vanuit gaande dat je op een resolutie van 1920 x 1080 wilt gaan spelen, gemiddeld 60 fps wilt halen en niet onder de 40fps wilt droppen zou je minimaal naar iets moeten kijken als een r9 280x/GTX 770

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JarnovdBerg
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 19-06 12:25
Is het geen idee om een leuke laptop aan te schaffen?
Als je alleen een PC hebt kun je nog vrij weinig want dan moet je nog een monitor-muis-toetsenbord er bij aanschaffen, en dat heb je allemaal al bij een laptop?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Alvast bedankt voor alle reacties.

Ik begrijp dat het belangrijkste waar ik op moet letten de videokaart is. Philpend raad aan om weg te blijven van AMD. Stel dat ik een Nvidea videokaart aanschaf, kan ik deze dan in elk type moederbord drukken, of moet daar een bijpassend merk moederbord bij? En hoe zit het met de processor?

Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philpend
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 10-07 10:19
Mijn opmerking betrof AMD cpu's niet AMD videokaarten. Ik heb er ook 'cpu' voorstaan.

Videokaarten kun je mixen en matchen met AMD of Intel moederborden. Voor,processoren moet je wel de goede socket hebben.

Maar ik dacht dat je op zoek was naar een complete pc?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• legendareN
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 29-06 04:10
Videokaart is NIET het belangrijkste in WoT. Dat is processor. Vooral een processor met een snelle core, een Intel dus.

Videokaart is wel belangrijk, maar een 280x of een 290 of hoger die gaat het niet even goed doen met een langzamere AMD processor dan dat de kaart het met een Intel processor zou doen in WoT.

Ik zelf de 2500k op 3.3 en een r9 290 drop ik met high (Niet ultra, en wat shadows uit) settings regelmatig onder de 60fps. Nu heb ik de CPU op 4.3/4.4 lopen en kom ik niet meer onder de 60 op 1440p.

Een streamer, Quickybaby draait op een 980ti en skylake CPU met ultra settings (wel gras uit e.d) en haalt 60fps ten alle tijden. Dus als je echt het allerhoogste is dan weet je waar je naar moet aimen.

Je wilt een budget PC samenstellen/kopen maar wel WoT op de hoogste instellingen spelen? :9 goodluck.

[ Voor 25% gewijzigd door legendareN op 13-01-2016 18:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puddi Puddin
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 12:58
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i3-6100 Boxed€ 122,95€ 122,95
1Gigabyte GA-H110M-S2H€ 52,95€ 52,95
1Gigabyte GV-N950OC-2GD€ 159,-€ 159,-
1Seagate Desktop HDD ST1000DM003, 1TB€ 46,95€ 46,95
1BitFenix NOVA Zwart€ 27,50€ 27,50
1Crucial CT8G4DFD8213€ 36,95€ 36,95
1be quiet! System Power 7 400W€ 43,-€ 43,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 489,30

Snelle GPU helemaal met overclock. Ook is de i3 donders snel! Hier zou jij je spelletje en andere makkelijk mee moeten draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

Puur voor WoT en zijn zusjes zou ik zelf eerder een overclockbare pentium halen, zal heel wat extra power geven.

Verwacht je ook andere games te spelen, pak dan die i3, al zou ik er dan ook eerder een R9 380 in gooien, toch wat meer power. En power is fijn.

People as things, that’s where it starts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Bedankt voor alle reacties!
Pagina: 1