Na een half jaartje intern bij mijn bedrijf als systeem / netwerkbeheerder wordt ik tegenwoordig wat vaker de deur uit gestuurd richting de klant. Hartstikke fijn, maar nu heb ik al 2 keer gehad dat ik helaas niet het juiste gereedschap bij mij had. Dit is natuurlijk een stukje ervaring die ik als jonge IT'ert aan het opbouwen ben, maar ik was ook nieuwsgierig naar jullie adviezen rondom het "beste" gereedschap.
Ik zou mijn werkgever natuurlijk kunnen vragen voor het gereedschap maar ik vindt het persoonlijk erg fijn om mijn eigen (oude vertrouwde) tools mee te nemen naar een klant of datacenter werkzaamheden.
Dingen waarmee ik al zelf rekening had gehouden:
Ik ben bereid best wat geld uit te geven aan de tools. Je wil gewoon kwaliteit spul hebben bij je werkzaamheden. Het moet enkel niet de spuigaten uitlopen voor de arme student
Thanks!
Ik zou mijn werkgever natuurlijk kunnen vragen voor het gereedschap maar ik vindt het persoonlijk erg fijn om mijn eigen (oude vertrouwde) tools mee te nemen naar een klant of datacenter werkzaamheden.
Dingen waarmee ik al zelf rekening had gehouden:
- Kooimoeren & schroeven
- Kabeltester (mocht hij in de toekomst nog is nodig zijn)
- Schroevendraaier
- Punch down tool
- Fijne knip / strip tang
Ik ben bereid best wat geld uit te geven aan de tools. Je wil gewoon kwaliteit spul hebben bij je werkzaamheden. Het moet enkel niet de spuigaten uitlopen voor de arme student
Thanks!
Mensen zijn gelijk, maar sommige zijn gelijker dan andere | Humans need not apply