Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

What's in your bag? & advies netwerk gereedschap

Pagina: 1
Acties:

• Yariva
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 21:56

Yariva

Moderator Internet & Netwerken

Power to the people!

Topicstarter
Na een half jaartje intern bij mijn bedrijf als systeem / netwerkbeheerder wordt ik tegenwoordig wat vaker de deur uit gestuurd richting de klant. Hartstikke fijn, maar nu heb ik al 2 keer gehad dat ik helaas niet het juiste gereedschap bij mij had. Dit is natuurlijk een stukje ervaring die ik als jonge IT'ert aan het opbouwen ben, maar ik was ook nieuwsgierig naar jullie adviezen rondom het "beste" gereedschap.

Ik zou mijn werkgever natuurlijk kunnen vragen voor het gereedschap maar ik vindt het persoonlijk erg fijn om mijn eigen (oude vertrouwde) tools mee te nemen naar een klant of datacenter werkzaamheden.

Dingen waarmee ik al zelf rekening had gehouden:
  • Kooimoeren & schroeven
  • Kabeltester (mocht hij in de toekomst nog is nodig zijn)
  • Schroevendraaier
  • Punch down tool
  • Fijne knip / strip tang
Hier nog op of aanmerkingen bij? En niet alleen de tools zelf maar ook bijvoorbeeld een merk schroevendraaier waarmee jij al jaren werkt en erg fijn vind :)

Ik ben bereid best wat geld uit te geven aan de tools. Je wil gewoon kwaliteit spul hebben bij je werkzaamheden. Het moet enkel niet de spuigaten uitlopen voor de arme student ;)

Thanks!

Mensen zijn gelijk, maar sommige zijn gelijker dan andere | Humans need not apply

Verwijderd

Knipex werkt fijn. Je hebt blauw / rode en geel / rode Knipex. De ene is glanzend (chroom kleur) en de andere is mat donkergrijs. Ik heb liever die donkergrijze, maar het is aan jou om te kijken.

Neem 3 verschillende maten kruiskop en ook twee formaten platte schroevendraaiers.

Een kabeltester is vereist. Al dan niet zo'n simpele van 2,86 euro op ebay. Je moet dan wel deze met twee man bekijken / gebruiken (ok, twee keer heen en weer lopen kan ook wel). De duurdere versies, laten op het display al zien wat verkeerd is.

• marcop82
  • Registratie: Maart 2013
  • Niet online
Mijn meest basic uitrusting is een Leatherman, met een bit-setje kan je al Torx-bouten van bv. HP servers doen. Hier zit een mes op (zeer scherp), kruis en platte schroevendraaier en knip/grijptang. Naast een RJ45 tang genoeg om een netwerkkabel te maken.

Hierop volgende Ook een RJ45 cable tester met tracer-functie, deze vind je goedkoop op eBay/Amazon en werken redelijk genoeg. Hiermee kan je (gemaakte) kabels testen, evenals een patch tracen. Eentje van Fluke is wenselijk maar kost behoorlijk.

Als je vaak apparatuur moet plaatsen zijn kooimoeren en schroeven zeer belangrijk. Als je ze vaak nodig hebt, kun je deze overwegen voor netwerkspul: http://rackstuds.com/

De "all purpose" koffer hier heeft ook plakband (papier), permanent markers, de meestgebruikte keystones, RJ45 kopjes en hoesjes, RJ45 tang en allerlei gereedschap, zip-ties, velcro-band, wat handige reference-guides uitgeprint, etc etc.

Verwijderd

Een labelmaker zou ook niet verkeerd zijn. Staat professioneler dan tape. Maar als het maar tijdelijk is, dan voldoet papieren tape ook wel.

• Yariva
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 21:56

Yariva

Power to the people!

Topicstarter
Labelmaker is wel een goeie. Verder is bijv een Leatherman leuk, maar niet helemaal waar ik naar zoek. Ik ben er juist voor om zo'n mooie tool te kopen die de huls er voor je afhaalt ipv dat ik met een mesje loop te snijden en per ongeluk de kernen raak :P

Mensen zijn gelijk, maar sommige zijn gelijker dan andere | Humans need not apply

• NjitsSs
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 15:34
Afbeeldingslocatie: http://www.carlkammerling.com/graphics_cache/7/5/1181-t10280-3-600.jpg
Een goed kabelmes! Kabel er door steken, 2x rond draaien en de buitenmantel is los.

Een 1-euro kabeltester is leuk voor simpele debugging, maar als je rommel als CCA kabels of onttwiste paren gaat tegenkomen, heb je iets steviger gereedschap nodig. Wat dat betreft ben ik een enorme fan van de Fluke CableIQ.

Daarnaast heb ik altijd enkele rolletjes PVC tape mee in verschillende kleuren (zwart, grijs, rood, blauw, groen...) Kabels bundelen, snel van een label voorzien... Komt altijd wel eens van pas.

Verder ligt er in mijn auto ook vaak een simpele managed switch rond te slingeren. Soms is het erg handig als je deze ergens kan tussen steken met een monitor port: even met wireshark wat communicatie afluisteren.

• marcop82
  • Registratie: Maart 2013
  • Niet online
NjitsSs schreef op dinsdag 12 januari 2016 @ 17:19:
[Wat dat betreft ben ik een enorme fan van de Fluke CableIQ.
Dat apparaatje kost wel ruim over de 1000 euro: http://www.amazon.de/s/?field-keywords=Fluke+CableIQ
De topic starter had het over eigen tools en arme student, dan lijkt die CableIQ wat buitensporig :)

• NjitsSs
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 15:34
marcop82 schreef op woensdag 13 januari 2016 @ 08:21:
[...]

Dat apparaatje kost wel ruim over de 1000 euro: http://www.amazon.de/s/?field-keywords=Fluke+CableIQ
De topic starter had het over eigen tools en arme student, dan lijkt die CableIQ wat buitensporig :)
Goed gereedschap kost wat geld, maar daar ben je ook jaren blij mee. Iedereen hier is begonnen als student, en maakt graag wat plannen voor de toekomst. :)

• FreakNL
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 00:51

FreakNL

Well do ya punk?

Ben ik de enige die vind dat de wg hier lekker voor moet zorgen?

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:11

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Knipex 78 61 125 fijnkniptangetje.

Verder een setje achroevendraaiers, en ook hiervan goede nemen, niet van dat zachte metaal dat snel beschadigt.

Een goede RJ krimptang.

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Verwijderd

ik heb ook altijd bij:
paar m losse utp kabel bij met rj45 connectoren
een oude router (waarvan ik zeker ben dat ie werkt)
een kabeltester met toongenerator
1 lange UTP-kabel van 20m
paar UTP-koppelstukjes voor als je ergens een kabel moet verlengen

• chaoscontrol
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 23:04
Afbeeldingslocatie: http://www.toolware-gereedschap.nl/images/gedore/1822373.jpg
Deze heb ik al sinds jaar en dag en komt altijd van pas. Goed merk gaat leven lang mee.

En uiteraard de rest van de bovengenoemde spullen.

Inventaris - Koop mijn meuk!

• MisteRMeesteR
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22:25

MisteRMeesteR

Is Gek op... :)

Amen!

Een toongenerator heeft mij al zó vaak geholpen als ik weer eens bij een IS/RA punt met een spaghetti aan adertjes een lijn moest aansluiten, echt onmisbaar!

www.google.nl

Pagina: 1