Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik heb de laatste tijd geen motivatie om bij Mac te blijven. De opensource programma's zijn goed en gratis.
Dus linux met kaos, deepin of elementary lijkt me interessant. Het enigste wat handig werkt zijn de media apps van apple itunes bv. Ook ben ik geen terminal wizzard maar de basis denk ik wel te kunnen leren.
Huis, tuin? en keuken dingen, 1. fora bekijken, 2. televisie (npo) en film kijk systeem. (heb mijn tv de deur uit gegooid) 3. 3d modeling en renderen met Blender 3d 4. foto,s beheren etc. 7. Misschien een game.
Aangezien ik wat meer met Blender wil gaan werken zoek ik een systeem wat snel een preview laat zien, zodat de licht settings en evt fouten te zien zijn, en daarna op de render knop kan drukken. Ik doe vooral productontwikkeling en nauwelijks filmpjes
Wat mag het systeem gaan kosten?
Schatting is 1000€ exclusief monitor.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
2x externe usb hd 1x 500g en 1x1tb voor time machine (backup)
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Een toekomst bestendig systeem, wat ±5 jaar lekker kan werken.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Hierbij heb ik jullie hulp nodig, Gigabyte is goed met hackingtosh, maar met Msi Evga Asus en de rest heb ik totaal geen idee van. intel processor.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
een redelijk stil systeem. 2x monitor eventueel uhd misschien.
Stabiliteit is ook wensbaar. Skylake. Liever niet te groot bakbeest, strakke behuizing. Veel threads en veel cuda.
Ga je overklokken?
neeeh (of is dat toch wel simpel te doen?)
Wat verwacht je van ons?[i]
Voeding / processor koelingen / behuizingen (past de video kaart er wel in)
De vraag of ik niet een goedkope Xeon moet hebben en wat voor Ram ddr 4? eec?
Wat doet de meegebaken igpu op een i7?
Wat zijn de moederboard getallen h170 of b150? h3bla? de z is voor overklok toch?
zomaar even wat in de pricewatch aangeklikt
samsung ssd 250 vergeten.
volgens mij is de i7 zonder k moeilijker te bestellen bij de pc boeren? minder op vooraad?
Ik verwacht in de lente tot de aankoop over te gaan.
Bedankt alvast.
Ik heb de laatste tijd geen motivatie om bij Mac te blijven. De opensource programma's zijn goed en gratis.
Dus linux met kaos, deepin of elementary lijkt me interessant. Het enigste wat handig werkt zijn de media apps van apple itunes bv. Ook ben ik geen terminal wizzard maar de basis denk ik wel te kunnen leren.
Huis, tuin? en keuken dingen, 1. fora bekijken, 2. televisie (npo) en film kijk systeem. (heb mijn tv de deur uit gegooid) 3. 3d modeling en renderen met Blender 3d 4. foto,s beheren etc. 7. Misschien een game.
Aangezien ik wat meer met Blender wil gaan werken zoek ik een systeem wat snel een preview laat zien, zodat de licht settings en evt fouten te zien zijn, en daarna op de render knop kan drukken. Ik doe vooral productontwikkeling en nauwelijks filmpjes
Wat mag het systeem gaan kosten?
Schatting is 1000€ exclusief monitor.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
2x externe usb hd 1x 500g en 1x1tb voor time machine (backup)
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Een toekomst bestendig systeem, wat ±5 jaar lekker kan werken.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Hierbij heb ik jullie hulp nodig, Gigabyte is goed met hackingtosh, maar met Msi Evga Asus en de rest heb ik totaal geen idee van. intel processor.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
een redelijk stil systeem. 2x monitor eventueel uhd misschien.
Stabiliteit is ook wensbaar. Skylake. Liever niet te groot bakbeest, strakke behuizing. Veel threads en veel cuda.
Ga je overklokken?
neeeh (of is dat toch wel simpel te doen?)
Wat verwacht je van ons?[i]
Voeding / processor koelingen / behuizingen (past de video kaart er wel in)
De vraag of ik niet een goedkope Xeon moet hebben en wat voor Ram ddr 4? eec?
Wat doet de meegebaken igpu op een i7?
Wat zijn de moederboard getallen h170 of b150? h3bla? de z is voor overklok toch?
zomaar even wat in de pricewatch aangeklikt
samsung ssd 250 vergeten.
volgens mij is de i7 zonder k moeilijker te bestellen bij de pc boeren? minder op vooraad?
# | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | Intel Core i7-6700 Boxed | € 348,- | € 348,- |
1 | Gigabyte GA-H170-HD3 | € 91,95 | € 91,95 |
1 | MSI GeForce GTX 960 GAMING 4G | € 229,95 | € 229,95 |
1 | Fractal Design Define S - Window | € 87,95 | € 87,95 |
1 | Kingston HyperX Fury HX426C15FBK2/16 | € 102,- | € 102,- |
1 | be quiet! Straight Power E9 400W | € 71,- | € 71,- |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 930,85 |
Ik verwacht in de lente tot de aankoop over te gaan.
Bedankt alvast.