Ik heb hier een server waarbij Windows 7 vervangen moest worden door Oracle Linux 7.2.
Ik heb de standaard installatie procedure doorlopen waarbij ik de Windows 7 partitie heb verwijders en de vrije ruimte door Linux automatisch heb laten partitioneren. Installatie liep verder prima, alleen boot de PC nu niet meer: het OS wordt niet gevonden.
Als ik nu naar de partities kijk heb ik volgende lijst:
Voordat ik Linux heb geinstalleerd stond Windows 7 op sda3, en was er natuurlijk geen sda5 en 6.
Het zal wel met de EFI vs. BIOS boot te maken hebben, maar dit is de eerste keer dat ik hier mee te maken heb, dus tips mbt het bootable maken zijn welkom.
Ik heb de standaard installatie procedure doorlopen waarbij ik de Windows 7 partitie heb verwijders en de vrije ruimte door Linux automatisch heb laten partitioneren. Installatie liep verder prima, alleen boot de PC nu niet meer: het OS wordt niet gevonden.
Als ik nu naar de partities kijk heb ik volgende lijst:
code:
1
2
3
4
5
6
7
| Disk Name File System SYSTEM_DRV sda1 EFI System partition Unknown sda2 Unknown BIOS boot sda3 BIOS Boot Lenovo_Recovery sda4 ntfs /boot (Oracle Linux server 7.2 for x86_64) sda5 xfs ol sda6 physical volume (LVM) |
Voordat ik Linux heb geinstalleerd stond Windows 7 op sda3, en was er natuurlijk geen sda5 en 6.
Het zal wel met de EFI vs. BIOS boot te maken hebben, maar dit is de eerste keer dat ik hier mee te maken heb, dus tips mbt het bootable maken zijn welkom.
For it is the doom of men that they forget... Huidige en vroegere hardware specs The Z80 is still alive!