Ineens geen beeld meer met 7850

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• sorcees
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online

sorcees

Atari 2600 woody

Topicstarter
Na 2 jaar zonder problemen gedraaid te hebben wil mij geeft mijn pc geen beeld meer.
Bij opstarten 1 piep maar geen bios te zien, ventilatoren blazen en lees branden.
Ik heb al een andere monitor, andere kabel en andere graka gebrobeerd (4850), zonder resultaat.
Ik vermoed een defecte voeding, hoe kan ik dit testen op een eenvuige manier en wat zou er verder nog aan de hand kunnen zijn, evt. software/malware?

Cititzen of Ladonia

Beste antwoord (via sorcees op 12-01-2016 19:03)

• Galinsky
  • Registratie: Oktober 2013
  • Niet online

Galinsky

--------->

Als je al bij het opstarten een piep hoort en geen bios ziet lijkt mij het sterk dat er malware op zit die dit veroorzaakt. Heb je al alles met het ram geprobeerd? Proberen met zo weinig mogelijke onderdelen op te starten? Geen hdd/ cd drive 1 bankje ram misschien onboard video(via moederbord)
Wat is je setup precies?

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord

• Galinsky
  • Registratie: Oktober 2013
  • Niet online

Galinsky

--------->

Als je al bij het opstarten een piep hoort en geen bios ziet lijkt mij het sterk dat er malware op zit die dit veroorzaakt. Heb je al alles met het ram geprobeerd? Proberen met zo weinig mogelijke onderdelen op te starten? Geen hdd/ cd drive 1 bankje ram misschien onboard video(via moederbord)
Wat is je setup precies?

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 16:16

nelizmastr

Goed wies kapot

Test met 1 stickie RAM en dan even alle sloten langs, herhaal met andere stickies. Misschien is het geheugen wel kaduuk. Maar post idd even je hele systeem. We hebben geen glazen bol ;)

I reject your reality and substitute my own - R7 5800X3D - B550M PG Riptide - 32GB Ballistix DDR4-3600 @ C15 - RX7800XT - V750 Gold

• sorcees
  • Niet online

sorcees

Atari 2600 woody

Topicstarter
Mijn systeemgegevens, ff uit het blote hoofd:

MB = Asus M4A77T
Proc = AMD phenom II X4 965 BE
Mem = Geil Dragon DDR3 2 x 4GB
Cooler = Scythe mugen 2
Graka = Saphire HD 7850 2GB DDR5
SSD = Crucial MX100 256 GB
HHD = Samsung Ecogreen F2 1,5 TB
Voeding = Antec neopower 550 watt

Cititzen of Ladonia

• laminaatplaat
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 05-06-2025
Op basis van het boekje van de Asus M4A77T maak ik op dat de BIOS van American Megatrends is. Als ik naar de screenshots kijk tenminste in de handleiding.

Wat zou die enkele piep dan kunnen betekenen? In het boekje van het moederbord staat daar helaas niks over. Maar kennelijk is dat standaard volgens deze forum post. Het zou dus met je RAM te maken kunnen hebben, dus begin je onderzoek zoals de mensen hierboven ook zeggen bij het RAM.

Dit allemaal er vanuit gaande dat de piep ook echt uit je mobo komt :+

[ Voor 5% gewijzigd door laminaatplaat op 12-01-2016 15:57 ]

• sorcees
  • Niet online

sorcees

Atari 2600 woody

Topicstarter
Alles geprobeerd, ander geheugen, 2 GB, reepje voor reepje, slot voor slot, (behalve nieuwe voeding), niets hielp, niet eens een piep, geen beeld, niets, terwijl alles lijkt te draaien en te werken bleef het beeld op zwart.
Ten einde raad een VGA kabel geprobeerd, die deed het wel.
Einde van het liedje, 2 kapotte DVI kabels, gelijk een nieuwe gehaald en het werkt.
Alles weer geinstaleerd, alle geheugen en de oorspronkelijke grafische kaart, en ja hoor, het werkt.
alleen een aantal drivers zijn verloren enof corrupt geraakt, maar dat is het kleinere ongemak.
Ik ben weer happy, iedereen bedankt voor meedenken en adviseren.

Cititzen of Ladonia

Pagina: 1