Hallo! Ik heb momenteel een laptop die het na 2,5 jaar nog prima doet, maar ik overweeg de aanschaf van een desktop in de toekomst aangezien ik merk dat ik de laptop 95% van de tijd achter mijn bureau thuis gebruik. Graag zou ik jullie advies krijgen op onderstaande build (opgesteld op Alternate.nl voor grofweg €890), aangezien ik onervaren ben met PC's samenstellen.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Voornamelijk Adobe programma's. Ik werk het grootste deel van de tijd in Photoshop, niet voor fotobewerking maar voor illustratie (dus ik wil geen achterlopende brush strokes of vertraging bij groot aantal layers). Het is dus van belang dat deze programma's soepel lopen. Daarnaast zou ik het leuk vinden om er zo nu en dan op te gamen maar dit is niet de hoofdtaak van het apparaat.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik wilde kijken wat ik voor €800-€900 exclusief assemblage en verzendkosten kon bereiken.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Wacom tekentablet en muis.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Minimaal 16 GB RAM leek mij wel handig, aangezien ik begreep dat dit voor Photoshop belangrijk is. Mogelijkheid tot uitbreiden zou ook fijn zijn. Een SSD voor Windows en de Adobe-software lijkt mij prettig, al het andere sla ik liever op een HDD op om kosten te drukken. Ik vond de gekozen behuizing er best elegant uitzien, dus die zou ik ook graag houden.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Dit klinkt natuurlijk erg naïef, maar ik zou graag een systeem krijgen dat goede prijs/kwaliteit verhouding heeft en enigszins toekomstbestendig is. Een klein beetje geluid is niet erg, maar geen windtunnel zoals de Xbox 360 op mijn bureau. Draadloos wifi-ontvanger is ook prettig om ingebouwd te hebben.
Ga je overklokken?
Nee.
Wat verwacht je van ons?
Ik zou graag jullie advies willen op de build die ik hieronder heb samengesteld. Ik heb namelijk niet zo veel verstand hiervan en zou graag van mijn fouten leren, om zo meer inzicht te krijgen in wat nu belangrijk is om op te letten. Wat kan er beter of goedkoper gedaan worden? Alvast bedankt voor de hulp!
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Voornamelijk Adobe programma's. Ik werk het grootste deel van de tijd in Photoshop, niet voor fotobewerking maar voor illustratie (dus ik wil geen achterlopende brush strokes of vertraging bij groot aantal layers). Het is dus van belang dat deze programma's soepel lopen. Daarnaast zou ik het leuk vinden om er zo nu en dan op te gamen maar dit is niet de hoofdtaak van het apparaat.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik wilde kijken wat ik voor €800-€900 exclusief assemblage en verzendkosten kon bereiken.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Wacom tekentablet en muis.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Minimaal 16 GB RAM leek mij wel handig, aangezien ik begreep dat dit voor Photoshop belangrijk is. Mogelijkheid tot uitbreiden zou ook fijn zijn. Een SSD voor Windows en de Adobe-software lijkt mij prettig, al het andere sla ik liever op een HDD op om kosten te drukken. Ik vond de gekozen behuizing er best elegant uitzien, dus die zou ik ook graag houden.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Dit klinkt natuurlijk erg naïef, maar ik zou graag een systeem krijgen dat goede prijs/kwaliteit verhouding heeft en enigszins toekomstbestendig is. Een klein beetje geluid is niet erg, maar geen windtunnel zoals de Xbox 360 op mijn bureau. Draadloos wifi-ontvanger is ook prettig om ingebouwd te hebben.
Ga je overklokken?
Nee.
Wat verwacht je van ons?
Ik zou graag jullie advies willen op de build die ik hieronder heb samengesteld. Ik heb namelijk niet zo veel verstand hiervan en zou graag van mijn fouten leren, om zo meer inzicht te krijgen in wat nu belangrijk is om op te letten. Wat kan er beter of goedkoper gedaan worden? Alvast bedankt voor de hulp!
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | AMD FX FX-8350 Black Edition | € 179,95 | € 179,95 |
| 1 | ASRock 970 Pro3 R2.0 | € 65,- | € 65,- |
| 1 | MSI N750TI-2GD5TLP | € 132,90 | € 132,90 |
| 1 | WD Blue WD10EZEX, 1TB | € 47,95 | € 47,95 |
| 1 | Sharkoon BW9000-W (Window) Wit | € 71,95 | € 71,95 |
| 1 | Microsoft Windows 10 Home NL 64bit OEM | € 83,98 | € 83,98 |
| 1 | be quiet! Shadow Rock Slim | € 37,95 | € 37,95 |
| 1 | Crucial Ballistix Sport BLS2CP8G3D1609DS1S00CEU | € 71,95 | € 71,95 |
| 1 | Sharkoon WPM600 Bronze | € 56,- | € 56,- |
| 1 | Adata Premier SP550 240GB | € 74,95 | € 74,95 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 822,58 | |