Toon posts:

6 jaar oude pc upgraden

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Mijn PC best is oud (6 jaar) Kan spellen zoals H1Z1 niet eens meer normaal afspelen
Momenteel heb ik dit

http://postimg.org/image/fb88akzef/

Ati radeon 5870 instead of 5850

Mijn vraag is als ik alleen mijn graphics card upgrade naar

http://nl.hardware.info/productinfo/253091/msi-geforce-...

Mijn processor naar
Intel Core i5-6600K / 3.5 GHz - 6 MB cache - LGA1151...

mijn geheugen
Crucial Ballistix Sport - Geheugen - 16 GB : 2 x 8 G

mijn moederbord naar
ASUS Z170 PRO GAMING - Moederbord - ATX - LGA1151

Is dit alles wat ik moet upgraden? Kan ik hiermee vooruit tot 2018-2020. Heeft er iemand nog tips? Is mijn voeding nog goed genoeg?

• jeronimo
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 15-02 16:16
Als eerste een tip. Maak gebruik van deze link en maak van je oude en nieuwe systeem overzichtelijke lijstjes. Dat maakt het voor de mensen die willen reageren een stuk gemakkelijker waardoor je betere reacties zult ontvangen.

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 00:19
Is je processor wel echt een upgrade nodig? De i7 860 is (nog steeds) geen langzame jongen. Ik zou eerst eens kijken of het wel nodig is tijdens een sessie H1Z1.
Ga je overklokken? Anders een i5 6400-6500 nemen met een goedkoper B150/H170 bordje.

4GB geheugen is te weinig tegenwoordig, dat moet sowieso naar 8-12-16GB, afhankelijk van wat je precies gaat upgraden en hoe lang je ermee wilt doen.

Videokaart is een goede keuze, de 5870 is sowieso aan een upgrade toe.

Je voeding moet ook vervangen worden, was geen bijster goede kwaliteit en is na 6 jaar niet (meer) betrouwbaar.

Al met al denk ik dat je voorlopig voldoende hebt aan 4GB extra (2x2), een nieuwe voeding en de genoemde 970.
Processor, moederbord en DDR4 upgrade kan dan nog even wachten.

Verwijderd

Topicstarter
mitsumark schreef op maandag 11 januari 2016 @ 23:57:
Is je processor wel echt een upgrade nodig? De i7 860 is (nog steeds) geen langzame jongen. Ik zou eerst eens kijken of het wel nodig is tijdens een sessie H1Z1.
Ga je overklokken? Anders een i5 6400-6500 nemen met een goedkoper B150/H170 bordje.

4GB geheugen is te weinig tegenwoordig, dat moet sowieso naar 8-12-16GB, afhankelijk van wat je precies gaat upgraden en hoe lang je ermee wilt doen.

Je voeding moet ook vervangen worden, was geen bijster goede kwaliteit en is na 6 jaar niet (meer) betrouwbaar.

Al met al denk ik dat je voorlopig voldoende hebt aan 4GB extra (2x2), een nieuwe voeding en de genoemde 970.
Dus kan ik gewoon mijn huidige geheugen laten zitten en 1x4 erbij kopen? Werken die 2 wel goed samen? Of maakt dat niet uit

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 12 januari 2016 @ 02:55:
[...]

Dus kan ik gewoon mijn huidige geheugen laten zitten en 1x4 erbij kopen? Werken die 2 wel goed samen? Of maakt dat niet uit
Dan heb je geen dual-channel meer, met de huidige prijzen zou ik gewoon 2x4GB halen en de huidige 2x2GB verkopen, dan is de kans op problemen ook uiterst klein.

Mooiste is dat je een CPU koeler erbij koopt van zo'n 30 à 40 euro en gaat overklokken. Op zo'n 3,8GHz, wat misschien wel mogelijk is kan die nog prima meekomen met moderne games.

Zet je er dan nog een SSD bij en upgrade je naar Windows 10 als je dat nog niet gedaan hebt en met een nieuwe videokaart erbij moet die er weer een aantal jaar tegenaan kunnen.

Eventueel kan later altijd nog de CPU, geheugen en het moederbord vervangen worden.

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 06:41
mitsumark schreef op maandag 11 januari 2016 @ 23:57:

klopt. zolang je i7 860 in volle glorie kan gebruiken(meesta AAA games gaat het prima). maar op het moment dat je singel core power nodig heb(zoals bij H1Z1) heb je toch echt iets krachtigers nodig.

Misschien een Flinke OC op je i7 gooien? en kijk eens welke onderdelen de bottlenack zijn.
Draai msi afterburner(is alleen gemaakt door msi draait op prima op andere kaarten). en windows task manager. en kijk welke er problemen veroorzaken tijdens gamen.

En zoiezo is H1Z1 erg zwaar voor je pc. of je er nu 500 of 5000 tegen aan gooit.

[ Voor 3% gewijzigd door loki504 op 12-01-2016 10:00 ]

• Puddi Puddin
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 20:25
H1Z1 is een extreem zware game voor je CPU. Ik draai de game soms nog niet eens 60 FPS op standaard met een i5 3470 en een GTX970. Probeer je settings hier eens op te zetten ik betwijfel of je voor die nieuwe CPU enorm veel vooruit gaat in H1Z1.
Pagina: 1