Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mfijan
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 02-03-2024
Ik heb een Dell XPS 17 die ik wil verkopen. Gisteravond heb ik op deze laptop Windows 7 opnieuw geïnstalleerd met een legitieme code.
Vervolgens heb ik alle officiële drivers geïnstalleerd en alles werkt zoals het zou moeten werken op 1 ding na:

Wanneer ik zoek naar Windows update, blijft hij uren lang zoeken zonder iets te vinden. Ik heb van alles geprobeerd maar niks schijnt te werken. Ik heb de Windows update server gestopt en weer gestart, disk clean-up in safe mode, Internet Explorer updaten, Microsoft Framework 4.5 geïnstalleerd... Niks schijnt te helpen.

Ook heb ik nog Tweaking.com Windows Repair geprobeerd. Hij heeft problemen gevonden en die heeft hij kunnen oplossen maar heeft niks veranderd.

Daarnaast ben ik nu WSUS Offline Update aan het uitvoeren en dat werkt maar heel langzaam. Ik laat hem vannacht aanstaan en kijk hoe ver hij komt.

Toch zou ik graag gewoon de normale Windows update werkend willen hebben. Ik heb nu al meerdere keren Windows 7 er opnieuw opgezet, maar elke keer weer met het Windows update probleem.
Ik weet gewoon niet meer wat te doen. En hoop dat iemand hier verstand van heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 21:41
Wsus offline duurt idd wel even op windows 7. Laatst ook gedaan. Maar dat is in mijn ogen de beste oplossing. Windows update zal niet speciaal sneller gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mfijan
Bedankt voor uw snelle reactie.

Wsus offline heeft wel alles gedownload, dat ging best snel. Het is het installeren wat vrij lang duurt wat ik best gek vind.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Puch-Maxi
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 16:15
Komt me bekend voor, heb het zelf ook ondervonden (werd er gek van :P).

https://support.microsoft.com/en-us/kb/3102810
https://support.microsoft.com/en-us/kb/3050265
https://support.microsoft.com/en-us/kb/3112343

De eerste fix zou het probleem moeten oplossen :).

[ Voor 83% gewijzigd door Puch-Maxi op 11-01-2016 23:20 . Reden: Linkjes ]

My favorite programming language is solder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mfijan
Ik had dit al eerder geprobeerd alleen toen bleef hij weer hangen op 'zoeken naar updates op deze computer'.
Maar nu kon hij het wel installeren gek genoeg.

Laptop is nu aan weer aan het zoeken maar tot nu toe geen resultaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puch-Maxi
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 16:15
De laptop die ik laatst had deed er zowat een hele nacht over om alle updates te vinden, was het geheugen halverwege ook nog vol. Hoe meer geheugen, hoe beter het gaat :).

My favorite programming language is solder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mfijan
Hij heeft ze gevonden!

Heel erg bedankt voor de hulp. Hele dag eraan gezeten en nu in 1 avond opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yarisken
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 26-06 00:33
Lol grappig, ik zit met hetzelfde. Is al 2 dagen bezig met updates. Die fix vanavond is installeren. Thx

Anoniem: 280967

Bij mij werken deze updates helaas niet. Nog steeds aan het zoeken. Is al meer dan 3 uur bezig.

Nog even en ik ga weigeren nog met Windows 7 te werken, maar ja dan wordt het uiteraard helemaal geen Windows meer.

Bedrijven die je op deze manier dwingen naar Windows 10 te gaan omdat updates gewoon weg niet lukken (heb hier meerdere laptops de afgelopen tijd gehad en allemaal het zelfde probleem) dan wordt het toch maar overstappen op Linux.

Heb zo'n hekel aan dit soort dingen.

Tijdens dit typen vind hij ze eindelijk.

Was om 16.30 uur begonnen met zoeken en wel geteld om 20:16 uur vind hij ze eindelijk.

Te gek voor woorden.

Het is nu 1:15 uur in de nacht en hij is nog steeds bezig met het installeren van de updates. Hierna krijg je nog het configureren ervan. Hij is bezig met update 127 van de 277.

Te gek voor woorden dit.

Hiertegen zou juridische vanuit de EU eens opgetreden moeten worden en hun verplichten dit te versnellen en mensen de vrije keuze te moeten blijven houden.

Met dit beleid van MS zijn veel mensen toch geneigd om naar 10 over te stappen omdat ze geen zin hebben in het lange wachten op 7.

[ Voor 27% gewijzigd door Anoniem: 280967 op 19-02-2016 01:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yarisken
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 26-06 00:33
RGH, bij mij was het nog erger. Er was 1 update, iets van IE11, die tijdens het herstarten misliep en alle updates werden teruggedraaid. Dat heeft 4 uur geduurd ofzo :-).
Daarna per 10 de updates laten draaien, reboot, terug 10 updates .... .
Het is idd verschrikkelijk :-).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EricJH
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 04:03

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 12:00
Mijn laptop is niet de sloomste maar deze was der laatste keer 2,5 uur bezig net zoeken naar updates.

Vaak kan het kan het langer duren, vergeet niet dat Windows 7 minimaal 200 updates moet zoeken.

Als je nog geen sp1 hebt, installeer die eerst en zoek daarna naar updates, dat kan flink schelen in zoektijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Killah_Priest
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 27-06 17:53
Ik heb letterlijk enkele duizend Windows 7 (en 2008r2) installaties gedaan in het verleden en wat mij vaak opviel als het zoeken erg lang duurde was dat er vaak al updates klaar staan om te installeren (die staan dan onder de shutdown knop).
Keer op keer shutdown doen en de PC weer booten tot er geen "install updates and shutdown" meer beschikbaar is lijkt er in veel gevallen voor te zorgen dat je de updates wel snel kunt vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardVanAfoort
  • Registratie: April 2010
  • Niet online

GerardVanAfoort

Stomp niet af, blijf slijpen

Damn, duurt lang! Deze https://support.microsoft.com/en-us/kb/3102810 heeft het voor mij ook opgelost, herstart zoeken, veel minder resources en binnen een 20 minuten stond alles op mijn SSD.

Lekker frustrerend MS.... :(

Stomp niet af, blijf slijpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuBBaSS
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 21:45

SuBBaSS

-has Ryzen

Heb hier ook veel gemieter gehad met updates, heeft me dagen gekost.
Uiteindelijk met het simplix pack op kunnen lossen, maar die heb ik alsnog ettelijke malen opnieuw moeten laten draaien. Gelukkig uiteindelijk wel opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EricJH
GerardVanAfoort schreef op zondag 21 februari 2016 @ 12:24:
[...]

Damn, duurt lang! Deze https://support.microsoft.com/en-us/kb/3102810 heeft het voor mij ook opgelost, herstart zoeken, veel minder resources en binnen een 20 minuten stond alles op mijn SSD.

Lekker frustrerend MS.... :(
Ik heb het artikel gelezen. Wat me opvalt is dat het bedoeld is om het probleem op te lossen dat svchost.exe 100% van de processor gebruikt bij upgrading the Windows Update client naar Windows 10:
Issue 2:
The Svchost.exe process occupies 100 percent of CPU usage when you upgrade a Windows Update client to Windows 10.
Zou het een bijeffect zijn van dit probleem dat updates sneller gaan? Als dat zo is dan heeft Microsoft's wens om zoveel mogelijk gebruikers naar Windows 10 te krijgen ze gestimuleerd om het probleem op te lossen.
Killah_Priest schreef op zondag 21 februari 2016 @ 11:20:
Ik heb letterlijk enkele duizend Windows 7 (en 2008r2) installaties gedaan in het verleden en wat mij vaak opviel als het zoeken erg lang duurde was dat er vaak al updates klaar staan om te installeren (die staan dan onder de shutdown knop).
Keer op keer shutdown doen en de PC weer booten tot er geen "install updates and shutdown" meer beschikbaar is lijkt er in veel gevallen voor te zorgen dat je de updates wel snel kunt vinden.
Een interessante observatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 765837

Dat komt omdat , Windows update geen bestanden kan vinden, die Windows update kan updaten.
Dit kan je zien op je computer, ga naar Windows : Lokale schijf C: Dan naar Windows ( bestands map )
Dan vervolgens Windows update ( tekstdocument )
Hier kan je zien wat Windows update aan het doen is , of hij inderdaad aan het updaten is.
Dus het kan lang duren dat Windows update klaar is.......
GEDULD DUS

• VSA100_victim
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 31-01 17:11
Ik zit nu met hetzelfde probleem. Update blijft maar zoeken, en zoeken en zoeken. 1 CPU core is permanent 100% belast. KB3102810 was al geinstalleerd, dus geen idee wat ik nu nog zou kunnen doen.

Ik zal de PC maar een poos laten zoeken, maar als dat uren gaat duren moet Windows 7 opnieuw geinstalleerd worden. Tenzij iemand nog een tip heeft?

[ Voor 3% gewijzigd door VSA100_victim op 14-09-2016 15:09 ]

R7 5700X, 16GB DDR4-3200, RTX 3070

• Carnoustie
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 17:26
Ik heb sinds vandaag hetzelfde probleem. Heb "alle" veelvoorkomende internetfixes al geprobeerd (microsoft update fixer, verschillende optionele updates handmatig installeren (werkt wel) en opnieuw laten zoeken), maar hij blijft maar "checking for updates"... Vanavond/morgen/later maar weer eens proberen. Heb nu de instelling maar op "never" gezet en gereboot, dan ben ik nu van dat geblaas af :)

• Ernemmer
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
Volgens mij staat hier wel de oplossing om snel Windows 7 te updaten.

https://nl.hardware.info/...windows-7-in-service-pack

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Carnoustie
OK, toch gelukt om 17.15. Wat ik heb gedaan (hoewel je natuurlijk nooit zeker weet of dat ook juist de oplossing was):

Eerst updatesettings op "never" zodat er geen update in de achtergrond gaat lopen. Restart en toen KB3179573 geinstalleerd en weer een restart. Weer proberen te updaten met "check for updates", maar werkte nog steeds niet. Toen KB3172605 geinstalleerd, restart en weer geprobeerd: na 10 minuten zoeken de september updates gevonden!

• Ray
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 28-02 20:13

Ray

wellicht niet geheel het juiste topic maar deel inherent aan het update probleem. Ik heb nog een laptop staan die ook ruzie had met de updates. uiteindelijk bleek dat sp1 nooit goed geinstalled was. Ik heb werkelijke alle hotfixes gebruikt en een keer of 6 een offline update geprobeerd maar constant krijg ik een foutmelding die volgens microsoft verholpen kan worden met een fix die ik dus al wel gedaan heb. iemand enig idee ?

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 20:47

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Ray schreef op woensdag 14 september 2016 @ 18:21:
wellicht niet geheel het juiste topic maar deel inherent aan het update probleem. Ik heb nog een laptop staan die ook ruzie had met de updates. uiteindelijk bleek dat sp1 nooit goed geinstalled was. Ik heb werkelijke alle hotfixes gebruikt en een keer of 6 een offline update geprobeerd maar constant krijg ik een foutmelding die volgens microsoft verholpen kan worden met een fix die ik dus al wel gedaan heb. iemand enig idee ?
Ja, nieuw topic maken met alle informatie, want nu kaap je een bestaand topic en geef je maar een paar details.

Commandline FTW | Tweakt met mate

• VSA100_victim
Carnoustie schreef op woensdag 14 september 2016 @ 18:14:
OK, toch gelukt om 17.15. Wat ik heb gedaan (hoewel je natuurlijk nooit zeker weet of dat ook juist de oplossing was):

Eerst updatesettings op "never" zodat er geen update in de achtergrond gaat lopen. Restart en toen KB3179573 geinstalleerd en weer een restart. Weer proberen te updaten met "check for updates", maar werkte nog steeds niet. Toen KB3172605 geinstalleerd, restart en weer geprobeerd: na 10 minuten zoeken de september updates gevonden!
He bedankt Carnoustie! Na het installeren van die twee updates werkt het weer! Hoe ben je erachter gekomen dat je deze twee nodig had, als ik vragen mag?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Carnoustie
Van alles en nog wat inkloppen in Google en dan hopen :)

KB3179573 weet ik niet meer (zou weleens van sevenforums kunnen geweest zijn). KB3172605 heb ik uit:
http://answers.microsoft....b0-480b-bed9-834a2da7a375
Eigenlijk gewoon een soort "hit-and-hope" waarbij je de meest "serieuze" draadjes probeert te selecteren.

Edit: bedenk me net waar ik KB3179573 vandaan had...
Nielson in "Mag ik in Taakbeheer -broncontrole Wuaserv deactiveren"
Sorry medetweaker :F

[ Voor 17% gewijzigd door Carnoustie op 14-09-2016 21:00 ]

• VSA100_victim
Hartelijk dank. Dus als ik het goed begrijp hebben deze "rollup" updates ALLE updates sinds SP1? Dus als Windows Update in de toekomst weer eens vast komt te zitten heb je alleen de rollup update van die maand nodig?

• CAP-Team
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 25-06 17:33

CAP-Team

XBL: CAPTeam

Vanaf volgende maand krijgen we toch rollups? Volgens mij was deze maand de laatste "reguliere" maand

Microsoft Surface Pro 6 | Samsung Galaxy S21FE | XBOX Series X

• bdevogt
  • Registratie: Oktober 2007
  • Nu online
en als niks werkt gebruik ik de volgende :

open CMD met Administrator rechten (dus Win+R, kies CMD, rechtermuis starten als...)
net stop wuauserv
net stop cryptsvc
ga naar C:\Windows\SoftwareDistribution en hernoem die naar SoftwareDistribution.OLD
TIP: Beter is om de folder in zijn geheel te verwijderen

stap 2: start Troubleshooter om de boel te fixen
download WindowsDiagnosticUpdate tool
http://www.microsoft.com/en-us/download/details.aspx?id=4041
Start het programma - bij mij bleef er een Windows Update error over de rest was gefixd
Close

stap 3: download KB3102810 Windows Update instlaler voor x64
download de WU installer tool
http://www.microsoft.com/...oad/details.aspx?id=49540
Start het programma
Close & Restart computer

stap 4: download Windows6.1-KB3135445-x64 installer
download de WU installer tool
https://www.microsoft.com...oad/details.aspx?id=50797
Start het programma
Close & Restart computer

Hierna opnieuw zoeken en de updates komen binnen

'Iedereen is gelijk, maar sommigen zijn meer gelijk dan anderen',. -George Orwell

• pws34
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 24-06 20:33
Bij mij bleef update KB3189866 al 2 dagen hangen op 95 %.(Win 10)

M.b.v onderstaande link nu weer up to date.

http://www.ghacks.net/201...tall-it-manually-instead/

• Stefan22
  • Registratie: November 2013
  • Niet online
Is er inmiddels ook al een oplossing voor Windows Vista? Daar is het probleem ook op aanwezig.

• Carnoustie
pws34 schreef op donderdag 15 september 2016 @ 10:44:
Bij mij bleef update KB3189866 al 2 dagen hangen op 95 %.(Win 10)

M.b.v onderstaande link nu weer up to date.

http://www.ghacks.net/201...tall-it-manually-instead/
Dat is een (inmiddels) bekend probleem. Kijk het internet er maar op na :) Bij mij deed een laptop het prima, en een tweede bleef op 48%, na een restart 46% hangen. Gewoon even updaten via de update catalog is de makkelijkste oplossing. Wat dat betreft ook wel makkelijk dat alles in W10 cumulatief is en je dus maar 1 update hoeft te zoeken. Maakt "handmatig" updaten veel simpeler.

• TanteBeth
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 22:06
Ik heb de indruk dat sinds gisteren, september update, ook het zoeken naar updates in Win 8.1 vrijwel onmogelijk is geworden. Tot en met vorige maand duurde het maar 5 minuten, nu lijkt er geen einde aan te komen. Sterker nog, na enkele seconden is er geen enkele netwerk activiteit meer. Hij blijft zoeken zonder 1 byte te versturen of e ontvangen.

[ Voor 24% gewijzigd door TanteBeth op 15-09-2016 19:11 ]

• Carnoustie
8.1 heb ik ook wel ervaring mee :) Bij mij hielp de update troubleshooter bijna altijd:
https://support.microsoft.com/en-us/kb/2714434

• ch85
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 13-08-2024
Carnoustie schreef op woensdag 14 september 2016 @ 18:14:

heb deze stap ook geprobeerd maar bij het installeren van KB3172605 blijft hij maar 'zoeken naar updates op deze computer'..en kom ik dus zelfs niet aan de installatie..

is er nog iets dat ik kan proberen om het 'updateprobleem' te verhelpen?

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

ch85 schreef op zaterdag 17 september 2016 @ 14:52:
[...]

heb deze stap ook geprobeerd maar bij het installeren van KB3172605 blijft hij maar 'zoeken naar updates op deze computer'..en kom ik dus zelfs niet aan de installatie..

is er nog iets dat ik kan proberen om het 'updateprobleem' te verhelpen?
Als je een update los wilt installeren via z'n .msu bestand en het blijft 'hangen' op zoeken naar updates, stop de installatie, stop de WU service en probeer 't opnieuw. Dat zou moeten helpen.

• ch85
heb ik al geprobeerd, tevergeefs

excuses, vergeten de service te stoppen.

[ Voor 40% gewijzigd door ch85 op 17-09-2016 15:01 ]

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Met de gestopte service werkt 't nu wel?

• ch85
ja idd, nu even herstarten en dan kijken of het werkt.

edit:

heb net herstart, en terug naar updates laten zoeken.
zal het even laten doen en hopelijk werkt het nu wel..

stel dat het nu niet zou werken, nog andere opties?

[ Voor 62% gewijzigd door ch85 op 17-09-2016 15:06 ]

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Geen idee, ik heb 't nog niet meegemaakt en op hoeven lossen.

• ch85
lijkt erop dat het opgelost is, bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• a6amt
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18:12

a6amt

Nostalgie

Hier nog een handige link met een oplossing van het Windows 7 update probleem gerelateerd aan KB3172605. Deze heeft bij dit probleem opgelost en is in wezen hetzelfde als hiervoor in het topic besproken oplossing.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TanteBeth
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 22:06
Windows 7 update problemen zijn bij mijn PC's en bij mijn bekenden allemaal opgelost met de 7 hier genoemde downloads:
http://wu.krelay.de/en/
Na installatie hiervan + reboot, werden overige updates gevonden binnen 4 tot 12 minuten, afhankelijk van de snelheid van de betreffende PC.

• EricJH
Nvm; mag gewist worden.

[ Voor 94% gewijzigd door EricJH op 28-09-2016 18:36 . Reden: Ik plaatste in het verkeerde topic ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brogues
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 22-01-2021
Dat Windows 7 moeilijk update is een geheugen probleempje. Oplossing: geef win7 meer virtueel geheugen. Dat is een memory swap file op zijn schijf, waar een ssd gemakkelijker mee omgaat dan een harde schijf.

Mijn pc heeft 4096MB RAM (4GB) en een Engelstalige win7. Ga naar Control Panel, (System and Security), System, Advanced system settings, tab Advanced, Performance Settings, tab Advanced, Virtual memory Change, verwijder het haakje voor Automatically manage paging file size for all drives, klik Custom Size, enter 8192 voor Initial Size (8GB), en enter 16384 voor Maximum Size (16GB), klik Set, en klik de OK's.

Na een reboot van de pc update win7 weer gemakkelijk. Geen download of installatie, kost een paar minuutjes, en je kunt altijd het haakje weer terugzetten. Klaar.

Nijmegen-Oost  FTTH

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanvdVeer
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 17-06 21:26
TanteBeth schreef op dinsdag 20 september 2016 @ 23:31:
Windows 7 update problemen zijn bij mijn PC's en bij mijn bekenden allemaal opgelost met de 7 hier genoemde downloads:
http://wu.krelay.de/en/
Na installatie hiervan + reboot, werden overige updates gevonden binnen 4 tot 12 minuten, afhankelijk van de snelheid van de betreffende PC.
Dit is inderdaad de oplossing, thanks!

Heb eerst de servicing stack sep update installed --> reboot --> vervolgens de july rollup --> reboot. Daarna vond hij binnen enkele minuten allerlei updates.

OT: zit hier met drie nieuwe HP probooks met dit specifieke probleem |:(

[ Voor 7% gewijzigd door JanvdVeer op 25-10-2016 12:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

brogues schreef op dinsdag 25 oktober 2016 @ 11:24:
Dat Windows 7 moeilijk update is een geheugen probleempje. Oplossing: geef win7 meer virtueel geheugen. Dat is een memory swap file op zijn schijf, waar een ssd gemakkelijker mee omgaat dan een harde schijf.

Mijn pc heeft 4096MB RAM (4GB) en een Engelstalige win7. Ga naar Control Panel, (System and Security), System, Advanced system settings, tab Advanced, Performance Settings, tab Advanced, Virtual memory Change, verwijder het haakje voor Automatically manage paging file size for all drives, klik Custom Size, enter 8192 voor Initial Size (8GB), en enter 16384 voor Maximum Size (16GB), klik Set, en klik de OK's.

Na een reboot van de pc update win7 weer gemakkelijk. Geen download of installatie, kost een paar minuutjes, en je kunt altijd het haakje weer terugzetten. Klaar.
Waar heb jij deze "wijsheid" vandaan? Want een geheugenprobleem geloof ik geen snars van. Zeker zoals jij het stelt dat je een pagefile van 16 GB max moet gaan maken. Helemaal mesjogge. 8)7 In de paar gevallen dat ik dit heb gezien, was geheugen wel het laatste wat tekort was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brogues
Hero of Time schreef op dinsdag 25 oktober 2016 @ 17:13:
Waar heb jij deze "wijsheid" vandaan?
Trial and error. Telkens weer die groeiende svchost die zich, in Taskmanager Processes gesorteerd op cpu-usage, met het maximum cpu-usage, bij mijn duo-cpu 50%, met een enkelvoudige cpu dus 100%, aan de top parkeert, en zo TrustedInstaller, die toch de updatejob moet doen, buitenspel houdt: voor mij niet meer. Verder ben ik blij dat ik van al dat geschoenlepel van updates in het geheugen af ben. Win7 from scratch na IE11: bij 32bit KB3138612-x86.msu, en bij 64bit KB3135445-x64; dat was mijn waarheid. Op het internet is nu het orakel wu.krelay.de. Direct wordt het geheugenmanagement weer aangepast en zonder oplossing krijg je de neiging een nieuwe windows te kopen. Ik zeg nu: geef win7 virt mem en updating werkt wel en snel. Klaar.

Een overzichtje van de Physical Memory limits for 64-bit Windows 7 versions, en het feit dat microsoft wat jaren geleden het maximum van autotuning van TcpWindowSize op 16GB wilde zetten, inspireerden me. Beiden zijn geen virt mem, maar het inspireerde me.
Want een geheugenprobleem geloof ik geen snars van.
Well, give it a try. Vind je 16GB te veel, dan neem je toch 8GB en 8GB; of 4GB en 8GB, of zelfs 4GB en 4GB. Je kunt altijd het haakje weer terugzetten; toch. Ik bedoel het goed. En kijk eens in System Information hoeveel Available Virtual Memory je hebt tijdens het updaten, met haakje, en met 4/4, 4/8, 8/8 en 8/16; als het knelt heb je meer nodig. Maar voor alles telt: update moet gewoon werken. En dat doet het nu.

Binnenkort ga ik mijn triple boot weer van scratch af aan opzetten, en met 3x windows is het dan prettig dat updating snel is, telkens weer even nog eens gebruikt kan worden, enzo. Verder viel mij op dat tijdens updating, met veel virt mem, de tweede helft van mijn processor ook vol wordt belast. Dat heb ik nog nooit gezien. En wie weet is dat bij applicatiegebruik ook zo.

[ Voor 6% gewijzigd door brogues op 28-10-2016 23:56 ]

Nijmegen-Oost  FTTH

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brogues
Zeker zoals jij het stelt dat je een pagefile van 16 GB max moet gaan maken. Helemaal mesjogge.
In het venster met de grootte van de Virtual Memory staat onderin Total paging file size for all drives, Recommended, bij 32bit win7 al een 5GB en bij 64bit win7 een 6GB: dat geeft het OS zelf al aan. Goede raad bij problemen is dan dat Initial size van Virtual Memory minstens 8GB wordt; en win7 mag dan zelf via Maximum size tot 16GB vergroten. 8/16

Nijmegen-Oost  FTTH

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onbekend
  • Registratie: Juni 2005
  • Nu online

Onbekend

...

Het vergroten van het virtuele geheugen heeft bij mij niks geholpen. (Ik heb 16GB ram waarvan 13GB bruikbaar, dus 8 tot 16GB virtueel geheugen zou zeker genoeg moeten zijn.) Ik heb hem 3 uur lang naar updates laten zoeken, en toen maar gestopt.

Tijdens het zoeken kwam ik op deze pagina uit: https://support.microsoft.com/en-us/kb/971058
Nu kom ik er dus achter dat niet alle dll-bestanden geregistreerd kunnen worden zoals "regsvr32.exe mshtml.dll".
Het bestand bestaat wel en hij is anderhalve maand geleden nog aangepast. (Geen idee waarom....)

De vraag is of jullie ook dll-bestanden hebben die niet geladen kunnen worden?

Speel ook Balls Connect en Repeat

Pagina: 1