Toon posts:

Fallout 4, hele lage fps

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo!

Ik heb recentelijk een nieuwe laptop gekocht.
HP zBook 15
64bit windows 10
Intel core i7-4710MQ CPU @ 2.50GHz
16GB Ram
Nvidia Quadro K1100M
Intel HD graphics 4600

laaste tijd het tempo een beetje getest door wat zwaar animatiewerk te doen. dat ging opvallend snel.
maar laatst probeerde ik fallout 4 te starten maar dat werkte heel slecht. zelfs op de allerlaagste settings had ik een extreem lage fps.

nou schatte ik dat deze laptop het wel aan zou moeten kunnen, hoewel ik me besef dat de videokaart hier de bottleneck is. Hebben jullie wellicht enig idee waar het aan zou kunnen liggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SL3Y4R
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 01-10 10:45
Die video kaart is niet echt bedoeld voor gaming, maar wat het ook kan zijn is dat je fallout van uit de igpu runt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
SL3Y4R schreef op maandag 11 januari 2016 @ 23:14:
Die video kaart is niet echt bedoeld voor gaming, maar wat het ook kan zijn is dat je fallout van uit de igpu runt...
Hoe zou ik kunnen controleren of hij vanuit de igpu runt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuusj
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 07:54

Kuusj

Ofwel varken in 't Limburgs

Door te kijken of je displaykabel op de GPU is aangesloten en niet op het moederbord :P (hij moet dus op je GPU zitten). Wat ben ik af en toe toch dom, het is een laptop... Ik zat me nog te bedenken: als het een laptop was zou het al een stuk lastiger uitleggen zijn 8)7 )

Daarnaast is een Quadro echt totaal niet bedoeld voor gamen, wat voor een game dan ook. Buiten dat het niet zo'n heel krachtig kaartje is om mee te beginnen, is het ook een laptop en dus sowieso 2 strepen achter op desktop GPU's en CPU's. Hij staat ongeveer gelijk met een GT840M wat ongeveer 1/10de van een desktop GTX970 is. Zeg dat de GTX970 *een spel* met 120 FPS op low speelt, dan speel jij met 12 of minder, want je CPU is ook niet onbelangrijk. Dit is natuurlijk niet wetenschappelijk onderzocht, maar de cijfers die ik kon vinden qua Firestrike beamen dit.

Ik weet niet hoe veel je aan die laptop hebt uitgegeven, maar het is waarschijnlijk veel te veel geweest, ofwel: je had voor hetzelfde geld een flinke desktop kunnen bouwen die qua performance stukken beter is. Je zult echter een reden hebben om een laptop te kopen, dus ik laat die discussie voor wat het is :P

[ Voor 7% gewijzigd door Kuusj op 11-01-2016 23:38 ]

9800X3D - RX 6900XT - Volvo S40 T5 '10 - Kever '74

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SL3Y4R
Rechtermuisknop en dan iets van 'uitvoeren met krachtige nvidia processor', maar weet niet of dat bij een quadro ook zo is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
rechtermuisknop op wat precies? :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SL3Y4R
Op je spel, of bij de instellingen van nvidia even rond neuzen.
Pagina: 1