Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nature
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 17-07 17:02
Hallo Tweakers

Ik heb een monitor gekocht maar er zitten kartels butsen oid op de bezel rechtsboven, nu heb ik contact gehad met de webshop en zij zijn een RMA traject begonnen. Het verloopt moeizaam zaterdag aan de telefoon zei een medewerker dat ik binnen een half uur een email zou krijgen over de wijze dat de monitor opgestuurd kon worden, ik kreeg geen mail en dit is een 0900 nr die ze hanteren a €0.90 per gesprek die ik al 2 keer heb gebeld.
Vandaag heb ik met een medewerker gechat hij zei dat het langer zou duren doordat het mogelijk een geval kan zijn van transport schade (doos ziet er prima uit). Ik ben er eigenlijk al klaar mee.
Als het zo snel is en zo duidelijk kan het dan niet afgehandeld worden als een wet koop op afstand daarmee het geld terug te krijgen, ik vind niet dat ik degene moet zijn die hier verder betrokken bij moet zijn.
Ik zal hun naam niet noemen wel met een redelijke notering op Tweakers dat lijkt me misschien niet helemaal fair, maar heeft iemand er ervaring mee om een product binnen zo'n korte tijd RMA te moeten doen en dan als oplossing gewoon zelf een nieuwe monitor te kopen elders en wanneer de rma procedure doorlopen is meteen geld terug te vragen door koop op afstand?
Ik kan niet lang zonder monitor zitten, het gaat ook niet om een product die ik al een half jaar heb dan snap ik wel dat het wat langer duurt, al vind ik het raar dat ik het product nog niet eens heb mogen opsturen het gaat om een monitor die ik een paar dagen thuis heb en ik heb het gevoel ook als ik andere topics lees hier dat het wel eens weken of langer kan duren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• powerboat
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 17:40
Terugsturen als wet koop op afstand en een nieuwe bestellen.

Je bent niet te vreden over het product dus lijkt me het sowieso een legitieme reden ;)

Rma duurt altijd langer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nature
Powerboat bedankt voor je reactie, ik denk ook dat het zo moet ik ga er mee aan de gang.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

Vervelende is dan wel dat zij geld kunnen inhouden als zij besluiten dat die schade door jou komt.

RMA duurt langer, maar zal wss onderaan de streep minder gezeik opleveren.

People as things, that’s where it starts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nature
RobinHood dat is wel een risico idd een copy/paste van een onderdeel van de chat:

Ik zei: Ik zal ze opnieuw opsturen (foto's die ik had opgestuurd kon hij niet meer opnieuw kon openen), ik kan niet lang zonder monitor zitten. Als de rma afgehandeld is of misschien het liefst nu al wil ik de koop volgens de wet kopen op afstand ontbinden.

Hierna zei hij: U kunt in principe uw monitor terug sturen als deze compleet en onbeschadigd is, is het geen probleem. Als u de foto's even doorstuurt dan zal dit z.s.m. in behandeling genomen worden.

Ik zei: Dat kan ik dan doen maar hij is natuurlijk wel beschadigd. Maar ik heb natuurlijk een deugdelijk product mogen verwachten.

Hij: Ik begrijp uw situatie. Wij zullen u z.s.m. voorzien van een reactie

Dus dat strookt wel met wat jij zei. Ik heb weer de foto's weer doorgestuurd, moeilijk allemaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinHood
  • Niet online

RobinHood

Ik zou het er alleen op wagen als je bericht krijgt dat het niet uitmaakt dat er schade is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• powerboat
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 17:40
Bij hun aangeven dat er schade is en dat je het daarom terugstuurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinHood
  • Niet online

RobinHood

Tja, dan wordt je al snel in "We gaan de schade bekijken en misschien herstellen" traject gegooid die makkelijk een week duurt, en wss nog langer als de schade door transport komt.

Bij heel dood tobo had ik laatst precies hetzelfde, na binnenkomst zeker 7 werkdagen wachten. Fijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark-k
  • Laatst online: 20:50

mark-k

AKA markkNL

Tja, de tijd die het inneemt om een garantie procedure te doorlopen is inderdaad meer dan gewoon de wkoa gebruiken. Voordeel is wel dat ze wettelijk verplicht zijn om garantiegevallen kostenloos af te handelen. Dat betekent dus geen verzendkosten, maar ook die belkosten kun je als het goed is terugvorderen (indien dat de enige manier was om contact te krijgen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nature
Ze zeiden ook als het product compleet en onbeschadigd is dat ik wkoa kon gebruiken, maar het gaat natuurlijk om een beschadigde monitor die in een rma traject zit. Ik vind het erg kinderachtig van hun om zulke spelletjes te spelen.
Wanneer de monitor uit rma komt gaat dan pas de zicht termijn in aangezien hij eigenlijk doa is? Ik wil eigenlijk vandaag nog ergens anders een nieuwe monitor kopen, het is nu echt al behelpen zo maar ik wil absoluut niet het risico lopen straks met 2 monitors te zitten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Dat je een monitor per direct nodig hebt is jouw probleem en niet gerelateerd tot de afhandeling. Voor je gekke dingen gaat doen, zorg dat je je dat realiseert. Leen desnoods een monitor van vrienden of kennissen.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bwerg
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online

bwerg

Internettrol

WKOA kan je ook gebruiken als het product wel beschadigd is. Dat kan zelfs als je die schade zelf hebt veroorzaakt, dan kunnen ze enkel een vergoeding vragen maar ze kunnen WKOA niet weigeren. Maar aangezien ze zelf moeten bewijzen dat die schade aan jou ligt, en dat nu net niet zo is, is die vergoeding er niet en werkt WKOA gewoon zoals normaal. Wel moet je dan de verzendkosten terug betalen, dat hoeft bij een normale RMA-afhandeling niet.

Dit papegaai ik na van veel ervarener tweakers dan ik. :+

Heeft geen speciale krachten en is daar erg boos over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nature
Een heads-up ik heb bericht gekregen dat ik de monitor mag opsturen ik ga dit doen en hoop dat het zo snel geregeld wordt, ik heb zulke horror verhalen gelezen hier in het forum en in shop reviews over RMA's dat ik wat huiverig ben.
Maar op hoop van zegen dat het een beetje rap behandeld wordt, ik laat het jullie nog wel even weten hoe het is afgelopen en/of er evt nog vreemde wendingen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theodor
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 13-07 14:02
gambieter schreef op dinsdag 12 januari 2016 @ 15:07:
Dat je een monitor per direct nodig hebt is jouw probleem en niet gerelateerd tot de afhandeling. Voor je gekke dingen gaat doen, zorg dat je je dat realiseert. Leen desnoods een monitor van vrienden of kennissen.
Ja iedereen heeft een paar monitoren staan..pffff 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 217290

Is het een levens behoefte en of heb je er een sla met 2 uur respons tijd op afgesproken dan?

Denk het niet ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mythx
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 25-06 10:01
Wat sommigen al aangeven, handel het via de RMA af. Geef ze een redelijke termijn en herinner ze daar na afloop weer aan. Blijf vooral vriendelijk, maar laat wel merken dat je teleurgesteld bent in de langzame afhandeling.
Theodor schreef op donderdag 14 januari 2016 @ 01:09:
[...]

Ja iedereen heeft een paar monitoren staan..pffff 8)7
Ach, vast wel iemand die hij kent heeft een oude monitor staan. Niet iedereen, maar dat is ook niet nodig.
Anoniem: 217290 schreef op donderdag 14 januari 2016 @ 15:13:
Is het een levens behoefte en of heb je er een sla met 2 uur respons tijd op afgesproken dan?

Denk het niet ;).
Wellicht heeft hij een monitor voor werk of studie nodig. Niet iedereen heeft natuurlijk een laptop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 172410

gambieter schreef op dinsdag 12 januari 2016 @ 15:07:
Je kunt de monitor desondanks terugsturen op basis van WKoA, desnoods na het RMA-traject als men daar niet flexibel in is. Dat betekent dan weer dat je elders prima een vervangende monitor kunt aankopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nature
Ik gebruik een TV als monitor het lukt allemaal wel enigszins, de monitor is gisteren +/- 12:00 aangekomen bij de winkel, wanneer zouden jullie contact op nemen? Ik heb 1 keer eerder een soort rma gehad van Dell 2 dagen later stond er een monteur om een videokaart te vervangen, dus ik ben wat onervaren.

WKOA heb ik veel ervaring mee, ik pak alles perfect in ik maak foto's zo nodig van hoe het ingepakt zat. Ik bel in principe de dag na het aangekomen is waarop het geld vaak binnen 2 dagen op mijn rekening staat.
Meerdere keren complimenten gehad over hoe ik het terug stuur, ik ben er een beetje een nazi in. :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 21:10

D4NG3R

kiwi

:)

Tjah het ligt er maar net aan, als je geen gebruik maakt van WKoA is de kans groot dat je nu het garantietraject in bent gegooid. Eer dat je je monitor terug hebt kan je met gemak een maand verder zijn..

Een reactie verwacht ik normaliter binnen 24h na aankomst, bij mijn vaste zaak (Azerty) heb ik op werkdagen over het algemeen binnen 2u een reactie op communicatie en wanneer producten bij hun aangekomen zijn.

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Pagina: 1