Eigenaar probeert icloud adres te achterhalen

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SURFivor
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Ik probeer een icloud mailadres te achterhalen op een iphone. Wanneer ik deze telefoon wil gebruiken en koppelen aan mijn account, wordt gevraagd de accountgegevens en password op te geven van de oude eigenaar. De eigenaar weet zijn icloud mailadres niet meer en kan mij niet helpen om de telefoon uit zijn Apple ID te halen.

Kan ik linksom of rechtsom dit adres ergens achterhalen? Want dan kunnen we het regelen.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 12:14
Dat kan diegene die het niet weet, die kan het laten herstellen via Apple en daarna dus bij jouw inloggen met die gegevens en dan pas kan je het verwijderen.

Dit had hij moeten doen voor hij de telefoon verkocht ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SURFivor
  • Niet online
Ja inderdaad, my bad :( had hij vooraf moeten doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Wie zegt nu dat de telefoon van de verkoper is geweest? (even heel wantrouwend doen natuurlijk...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sambalbaj
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Wel terecht wantrouwen. Zal niet de eerste keer zijn dat iemand zo een minder legaal verkregen toestel werkend wil krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pendora
  • Registratie: Juni 2002
  • Nu online
Vraag ook aan hem of hij zijn AppleID nog weet. Niet iedereen heeft door dat dat het zelfde is. Tevens heeft hij er misschien mee ingelogd op zijn computer en staat het nog als hij naar iCloud.com gaat.
Voor de meeste mensen is het iCloud ook gelijk aan hun gewone mail.

En ja zoals hierboven, als hij het niet meer weet/überhaupt niet weet kan je niks met de telefoon.
Heb je niet de telefoon werkend gezien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SURFivor
  • Niet online
Bij de koop heb ik gevraagd of deze niet gestolen was en de persoon heeft gezegd dat dit niet zo was. Ik ga er vanuit dat deze persoon de waarheid heeft verteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pendora
  • Registratie: Juni 2002
  • Nu online
Dan zou ik de verkoop proberen terug te draaien. Als hij geen kwade bedoelingen heeft zou dat geen probleem moeten zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardVanAfoort
  • Registratie: April 2010
  • Niet online

GerardVanAfoort

kalm aan

SURFivor schreef op maandag 11 januari 2016 @ 22:53:
Ik probeer een icloud mailadres te achterhalen op een iphone. Wanneer ik deze telefoon wil gebruiken en koppelen aan mijn account, wordt gevraagd de accountgegevens en password op te geven van de oude eigenaar. De eigenaar weet zijn icloud mailadres niet meer en kan mij niet helpen om de telefoon uit zijn Apple ID te halen.

Kan ik linksom of rechtsom dit adres ergens achterhalen? Want dan kunnen we het regelen.
Apparaat ontkoppelen van account hier: https://supportprofile.apple.com (Apple-ID)
Of als oorspronkelijke koper mét factuur naar een Apple Store

1 van beiden anders heb je een bricked! device, zo ja koop terugdraaien, of verkoper 'aangeven'.

NRG

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ChrisM
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 13:06
En voor de volgende keer... Altijd deze site checken: https://www.icloud.com/activationlock/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SURFivor
  • Niet online
thnx voor de adviezen!
Pagina: 1