FTP overdracht langzaam

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• speeder1988
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 17-10 05:46
Eerst de PC, Internet en Software beschrijving:
  • i7 4790k
  • 16gb geheugen
  • Windows 10 Pro x64
  • Filezilla Server 0.9.54
  • ISP: Tweak 1gbit up/down
  • 1gbit CAT6 FTP netwerkkabels 30m
Het probleem dat ik heb is dat bestanden die worden geüpload naar een ander via mijn FTP server maar maximaal met 3-4MB/s gaan. Soms zelfs maar met 800KB/s tot en met 1.5MB/s. Dit verschilt per bestand. De grootte maakt hierbij niet uit. Alle bestanden zijn .zip. Dit gebeurt ook met .rar of .7z. Zelfs met .iso of .dat bestanden. De persoon naar wie het wordt geupload maakt ook niet uit, de snelheid blijft daarop.

Dus in een opsomming.
  • Maximale uploadsnelheid tussen de 800KB/s - 4MB/s.
  • Met verschillende bestandsformaten getest.
  • Naar verschillende personen getest.
  • Met verschillende browsers en programma's laten testen
Wat heb ik al gedaan om het proberen op te lossen?
  • FTP over TLS uitgezet.
  • Andere FTP Server Software geprobeerd: zFTP, Bulletproof FTP, Serv-U, IIS FTP Server van Windows 10.
  • In Filezilla in de Miscellaneous opties de Internal transfer buffer size en de Socket buffer size verhoogd en verlaagd. Standaard zijn deze 32768 voor Internal, en 262144 voor Socket. Deze zijn verhoogd naar 131072 en 1048576. Hoger dan dit verlaagde de snelheid weer. De snelheid voor sommige bestanden ging hierdoor naar 4MB/s.
  • Virusscanner/Malware/Firewalls uitgezet (ook in modem).
  • Aparte passive ports gebruikt.
Naar Youtube en Usenet heb ik geen problemen met uploaden. Dit gaat op maximale snelheid.

Op Google lees ik dat meer mensen er last van hebben en zo heb ik verschillende oplossing geprobeerd. Hier op Tweakers alleen behoorlijk oude topics die ditzelfde probleem hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan het liggen aan de download-snelheid bij je ontvanger? Als je over 3-4 MBps spreekt is dat 32 Mbps wat voor verschillende huishoudens nog redelijk veel is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• speeder1988
Verwijderd schreef op maandag 11 januari 2016 @ 23:11:
Kan het liggen aan de download-snelheid bij je ontvanger? Als je over 3-4 MBps spreekt is dat 32 Mbps wat voor verschillende huishoudens nog redelijk veel is...
De personen bij wie ik het laat testen hebben minimaal 120mbit tot 1gbit liggen. Deze snelheden heb ik ze ook eerst laten testen voordat ze bij de FTP gingen downloaden. Geld voor zowel personen in als buiten Nederland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Gaat upload van een ander naar weer een ander wel snel? Oftewel, heb je gecheckt dat het niet aan de server ligt? Leuk dat er op papier een snelle lijn ligt maar dat zegt miet alles.

Als client en server netwerkverkeer en cpu etc meten, wat zie je dan?

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinkman
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 19-10 14:05
Heb je toevallig niet een applicatie op je pc draaien dat snelheid afknijpt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

speeder1988 schreef op maandag 11 januari 2016 @ 22:49:
...bestanden die worden geüpload naar een ander via mijn FTP server maar maximaal met 3-4MB/s gaan...
Bedoel je hiermee dat anderen vanaf jouw FTP-server downloaden? Of doe je iets heel slims waarbij minstens 3 machines betrokken zijn?

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• speeder1988
F_J_K schreef op dinsdag 12 januari 2016 @ 07:45:
Gaat upload van een ander naar weer een ander wel snel? Oftewel, heb je gecheckt dat het niet aan de server ligt? Leuk dat er op papier een snelle lijn ligt maar dat zegt miet alles.

Als client en server netwerkverkeer en cpu etc meten, wat zie je dan?
De afgelopen week even alles getest. De personen die downloaden vanaf mijn FTP hebben het naar elkaar getest en zij behalen dezelfde snelheid die ze vanaf die van mij halen. Zij hebben het ook naar een Usenet server upload getest en dat gaat wel weer sneller dan vanaf de FTP.

Het 'meten' wat ik heb gedaan is via Taakbeheer en Broncontrole. De harde schijf zit tussen de 20-70% met lezen. De CPU gebruikt zo'n 10%. Netwerkverkeer zag ik 200-250Mbps over de lijn gaan.

Als ik een torrent laat uploaden gaat het richting de 500Mbps.

Als ik als client van hun FTP server download dan behaal ik ook maar 4-5mb/s.
Pinkman schreef op dinsdag 12 januari 2016 @ 13:33:
Heb je toevallig niet een applicatie op je pc draaien dat snelheid afknijpt?
Ik heb dit afgelopen week getest door een standaard installatie van Windows 8.1 erop te zetten en een standaard installatie van Windows 10 erop te zetten. (deze draaien naast degene die al geinstalleerd was, dus via multi-boot/dual boot).

Hiermee heb ik zowel met de standaard drivers van moederbord getest als zonder de drivers. Maakte beide geen verschil. Ook met virusscanner/malwarescanner en ook zonder getest.
Brahiewahiewa schreef op dinsdag 12 januari 2016 @ 17:53:
[...]

Bedoel je hiermee dat anderen vanaf jouw FTP-server downloaden? Of doe je iets heel slims waarbij minstens 3 machines betrokken zijn?
Mensen die vanaf mijn FTP-server downloaden. Beetje raar geschreven inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

speeder1988 schreef op woensdag 20 januari 2016 @ 20:08:
...Het 'meten' wat ik heb gedaan is via Taakbeheer en Broncontrole. De harde schijf zit tussen de 20-70% met lezen. De CPU gebruikt zo'n 10%. Netwerkverkeer zag ik 200-250Mbps over de lijn gaan...
Begrijp ik ff niet: dit is op de client PC, die dus aan het downloaden is. Dan moet er toch op de HD worden geschreven? En niet gelezen?

Anyway, je bent nu een beetje ongestructureerd dingen aan het meten. De ene keer upload, de andere keer download, zo krijg je nooit een volledig beeld. Ik zou willen suggereren om eerst een te beginnen met iPerf, om uit te sluiten dat het aan de netwerkverbinding ligt. Daarna zou je de download in het lokale netwerk kunnen gaan meten

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

Pagina: 1