Om je beter te kunnen helpen, vragen we je om tenminste op de onderstaanden vragen antwoord te geven. Je mag de toelichting in italic wissen en daar je antwoord geven. Natuurlijk mag je ook zelf vragen of wensen toevoegen. Hoe meer informatie we hebben, hoe beter we je kunnen helpen.
b]Ik heb?[/b]
Hier zitten nu 2 500gb HDD's in.
Ik zoek een?
Moederbord voor bij de nieuwe i5 4690K
Wat is je budget?
€80-140,
Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
- Klein, liefst mITX, ik ben die grote bak aardig zat en wil dus downsizen in formaat. Dit is toekomst planning, de kast blijft (helaas) nog even staan.
- Geschikt voor overclocken van de I5, Z97(Z87?) dus.
- Minimaal 4-6 SATA3 aansluitingen, ik wil de 2 schijven uit mijn nas verhuizen naar de pc aangezien de nas meestal toch uit staat.
Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Mijn selectie nu:
(de SSD heb ik nog van een laptop upgrade, laptop hebben we niet meer)
Deze PC zal in hoofdzaak voor gamen, internetten en wat beginners photosoep worden gebruikt. Na wat puzzelwerk heb ik voor een I5 4690K gekozen, de stap naar I7 is toch weer €100,- en levert niet echt veel voordeel op.
Ik ga een deel hergebruiken, de kast, voeding, graka, cd rom, HDD's om de huidige investing laag te houden. Later zullen de CPU koeler en de kast worden vervangen.
Eigenlijk komt de vraag hier op neer:
Ik heb nu 16gb geheugen gekozen i.v.m. photosoep en toekomst. Nu wil ik eigenlijk jullie mening:
Bovenstaand mobo met 16gb OF nu 8gb (1reep) en dan deze:
Of toch nog iets verder en bijv. deze:
Voor die M.2 slot voor latere uitbreiding.
Wat zou jullie keuze zijn? Alternatieve mITX bordjes mogen ook, tevens een motivatie om toch mATX te pakken ook. De kastjes waar ik aan zit te denken zijn van het formaat: Silverstone sugo, Raijintec stix/metis, Fractal node 304.
De reden voor upgrade is overigens omdat ik met gamen tegen de 4gb geheugen grens aantik en daar prestatie verlies door ondervind. Echter past er in de P5KC maar 4gb ddr3, dus dat kan ik niet meer upgraden.
grt en alvast bedankt!
b]Ik heb?[/b]
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core 2 Quad Q6600 | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Asus P5KC | € 0,- | € 0,- |
| 1 | MSI R7870 Hawk | € 150,- | € 150,- |
| 1 | Antec Nine Hundred Ultimate Gamer Case | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Arctic Cooling Freezer 7 Pro | € 20,74 | € 20,74 |
| 1 | Kingston HyperX KHX1333C7D3K2/4GX | € 0,- | € 0,- |
| 1 | OCZ ModXStream Pro 600W | € 0,- | € 0,- |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 170,74 | |
Hier zitten nu 2 500gb HDD's in.
Ik zoek een?
Moederbord voor bij de nieuwe i5 4690K
Wat is je budget?
€80-140,
Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
- Klein, liefst mITX, ik ben die grote bak aardig zat en wil dus downsizen in formaat. Dit is toekomst planning, de kast blijft (helaas) nog even staan.
- Geschikt voor overclocken van de I5, Z97(Z87?) dus.
- Minimaal 4-6 SATA3 aansluitingen, ik wil de 2 schijven uit mijn nas verhuizen naar de pc aangezien de nas meestal toch uit staat.
Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Mijn selectie nu:
| 1 | Intel Core i5-4690K Boxed | € 243,95 | € 243,95 |
| 1 | Gigabyte GA-Z97M-DS3H | € 77,95 | € 77,95 |
| 1 | MSI R7870 Hawk | € 150,- | € 150,- |
| 1 | Crucial Ballistix Sport BLS2CP8G3D1609DS1S00CEU | € 71,95 | € 71,95 |
| 1 | Sandisk Ultra Plus (Desktop kit) 128GB | € 0,- | € 0,- |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 543,85 | |
(de SSD heb ik nog van een laptop upgrade, laptop hebben we niet meer)
Deze PC zal in hoofdzaak voor gamen, internetten en wat beginners photosoep worden gebruikt. Na wat puzzelwerk heb ik voor een I5 4690K gekozen, de stap naar I7 is toch weer €100,- en levert niet echt veel voordeel op.
Ik ga een deel hergebruiken, de kast, voeding, graka, cd rom, HDD's om de huidige investing laag te houden. Later zullen de CPU koeler en de kast worden vervangen.
Eigenlijk komt de vraag hier op neer:
Ik heb nu 16gb geheugen gekozen i.v.m. photosoep en toekomst. Nu wil ik eigenlijk jullie mening:
Bovenstaand mobo met 16gb OF nu 8gb (1reep) en dan deze:
| 1 | ASRock Z97M-ITX/ac | € 119,95 | € 119,95 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 119,95 | |
Of toch nog iets verder en bijv. deze:
| 1 | ASRock Z97E-ITX/ac | € 139,95 | € 139,95 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 139,95 | |
Voor die M.2 slot voor latere uitbreiding.
Wat zou jullie keuze zijn? Alternatieve mITX bordjes mogen ook, tevens een motivatie om toch mATX te pakken ook. De kastjes waar ik aan zit te denken zijn van het formaat: Silverstone sugo, Raijintec stix/metis, Fractal node 304.
De reden voor upgrade is overigens omdat ik met gamen tegen de 4gb geheugen grens aantik en daar prestatie verlies door ondervind. Echter past er in de P5KC maar 4gb ddr3, dus dat kan ik niet meer upgraden.
grt en alvast bedankt!
Awesome