NMB Fans, goed en stil?

Pagina: 1
Acties:

• Boeie
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01-04 10:49
Kwas laatst bij iemand met een Apple powermac G3, en vroeg me af hoe dat ding gekoeld werd, want hij was verrotte stil. maakt ie die kast open, zit er een enorme heatsink op de Cpu en een Mega fan in de zijkant van de kast.

Nou zag ik op die Fan Nmb staan, en dacht "verrek daar heb ik ook nog een fannetje van liggen!" die heb ik in mijn pc gezet (een 80mm) en hij is zeer stil vergeleken met een Sunon 80mm Standaard fan (die overal verkrijgbaar zijn) en heeft een niet geringe Luchtopbrengst! Alleen nou weet ik de precieze stats niet. (hoeveel Cfm's en Dba's)

heeft iemand info over deze fans en waar ze te verkrijgen zijn??

Verwijderd

Dat zou ik dus ook wel eens willen weten...

• Mini-me
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
Ik heb ook nog 5 van die jongens liggen.. 3x 80mm en 2x 120mm (120mm hebben een aluminium frame en een temperatuursensor die de fansnelheid regelt) voor 25 piek gekocht op een beurs >:)

Ben dus ook wel geinteresseerd hoe goed ze eigenlijk zijn, heb er 1 uitgetest (zo'n 120mm) en die kon ik eigenlijk niet horen :)

• Boeie
volgens mij zijn ze wel vrij gangbaar, omdat Apple ze ook al gebruikt.....
Zag ze ook in allerlei Oude AT voedingen zitten...
maar weet verder niemand hier iets vanaf?

• rudyfb
  • Laatst online: 28-04 06:47

rudyfb

the Mentor

Heb zelf een 120 mm variant ervan, erg stil gekocht voor een geeltje bij pc-oke in amsterdam

If you put a large switch in some cave somewhere, with a sign on it saying 'End-Of-The-World Switch. PLEASE DO NOT TOUCH', the paint wouldn't even have time to dry.

• Boeie
Heeft er echt niemand info over die dingen? dis de laatste x ^
dan laat ik het wel zitten als nog niem gereageerd heeft....

schijnt dus dat die dingen niet echt bekend zijn

Verwijderd

Ik heb een 120mm NMB fan gehad en hij was idd stil maar hij had ook lang niet zo'n grote luchtopbrengst als een Sunon of een Ys-Tech of noem ze maar op, maar hij was wel lekker stil...

Greetz

• BrZ
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 18-05 08:12

BrZ

Ik heb ook een 80mm NMB fan, en die komt uit een oude AT voeding...

Verplaats best veel lucht, maar echt stil kan ik hem niet noemen....

Had ergens ope een pagina de specs van die krengen, maar ik weet het adres niet meer :(
Pagina: 1