Macbook pro werkt niet meer

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HuwgOo
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 22-10-2019
Hallo allemaal,

Momenteel ben ik vrij wanhopig want mijn Macbook pro start niet meer op zoals de titel al een beetje verraadt. Zodra ik op de AAN knop druk hoor ik wel het 'haaaaaaaaaaaaang' geluid uit de laptop komen en het indicatie lampje rechtsonderin begint ook te branden (wit). Vervolgens blijft het scherm volledig zwart.

Als ik mijn laptop dan dicht doe blijft het indicatie lampje onafgebroken branden. Naar mijn weten is hij dan flink aan het denken. Vervolgens gaat hij knipperen als indicatie dat de laptop nog aan staat. Als ik hem dan opende startte continu een soort 'Wachtwoord herstel' op met daarin 3 opties. In de trant van: toetsenbord werkt niet dus kan wachtwoord niet opgeven. Wachtwoord vergeten en nog een laatste optie. Dit ging allemaal om het ontgrendelen van mijn schijf.

Als ik CMD + R ingedrukt houd, start OSX hulpprogramma's op. Hierin heb ik geprobeerd OSX opnieuw te installeren zonder succes. Na de installatie stond mijn laptop ineens uit (in plaats dat hij zich opnieuw opstart na de installatie). Hierna is het daarbij nooit meer mogelijk om te wachten tot het lampje gaat knipperen, laptop weer open doen en tot de wachtwoord herstel pagina komen.

Nu is mijn laatste hoop wellicht Time Machine, maar dit is ook balen. Want de laatste Recovery is gemaakt in 2011. Dit wil ik dus het liefst uitstellen tot aller laatste middel.

Iemand enig idee wat het probleem kan zijn?

Bij voorbaat mijn eeuwige dank! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pendora
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 09:20
Uit welk jaar komt de Macbook, hoeveel " is die?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HuwgOo
Momenteel kan ik niet in het informatiescherm komen dus het extacte jaartal durf ik niet te noemen. Het model number is A1286 en hier maak ik uit op dat hij uit 2011 stamt? Het scherm is diagonaal 39,2 cm dus ik denk dat deze hij toendertijd werd verkocht als 15 inch?

[ Voor 16% gewijzigd door HuwgOo op 12-01-2016 02:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Umbrah
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 05:32

Umbrah

The Incredible MapMan

Ik zou eens beginnen met het uitlezen van de SMART status van de harddrive, en een volledige memory check uit te voeren. Als de SMART readout iets zegt over je harddisk, dan hoop ik echt dat je een latere backup nog hebt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HuwgOo
Hoe voer ik zo'n SMART uit als ik vragen mag? Ik heb geen enkel idee daarvan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pendora
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 09:20
Kijk ook eens of die onder deze serie valt: http://www.apple.com/nl/support/macbookpro-videoissues/

Zou wel het zwarte scherm verklaren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HuwgOo
Excuses. Ik zie nu dat ik kan zoeken op serienummer. Zal dit proberen zodra ik thuis ben.

[ Voor 74% gewijzigd door HuwgOo op 13-01-2016 15:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HuwgOo
Excuses. Ik zie nu dat ik kan zoeken op serienummer. Zal dit proberen zodra ik thuis ben.
Pagina: 1