Welke usb3.1 case kan overweg met een M.2 SSD?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Djerique
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 12-12-2025
Tijdens de CES 2016 kwamen we usb3.1 generatie2 poorten in steeds meer devices tegen.
Een zeer interessante ontwikkeling qua snelheid wat mij betreft. Helemaal i.c.m. externe opslagmedia.

Als ik het goed begrijp kan een supersnelle NVMe M.2 SSD niet zo snel schrijven dan de aansluiting aankan, indien de aansluiting een USB 3.1gen2 aansluiting. Terwijl vroeger altijd de usb aansluiting de bottleneck was, omdat de SSD sneller kon schrijven. Bron

Daarom lijkt het me enorm interessant om een externe case the kopen met deze usb-c 3.1 gen2 aansluiting en daar dan een passende NVMe M.2 SSD in de plaatsen.
Al googlend kwam ik uit op deze:
Afbeeldingslocatie: http://ecx.images-amazon.com/images/I/51GzmSdvKaL._SL1000_.jpg
Mijn vraag is: past hier een M.2 type SSD NVMe kaart in?
Er staat SATA III tussen haakjes waarom ik het niet vertrouw.

Alle reacties

• _Heisenberg_
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 14-02-2025
"Features & details:

Supports Dual M2 ( SATA 6G) SSD, tiny and slim"

Dat betekend volgens mij dat het reguliere M2 ssd's ondersteund, alleen geen PCIe denk ik.

• Djerique
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 12-12-2025
Ondersteunt het dan ook NVMe M.2?
Daar gaat het namelijk om :)

• Leyaena
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 15-06-2025
Waar je eveneens wel rekening mee hoort te houden is de lengte van de M.2 SSD. Misschien ondersteunt deze enclosure niet elke lengte van het schijfje zelf.

Voor zover ik weet zijn er momenteel 3 verschillende lengtes van M.2 SSD's in omloop.
Zo zijn er op mijn ASUS Rampage V Extreme 3 verschillende gaatjes voorzien om het schijfje vast te schroeven, en toen ik onlangs mijn Samsung 850 Pro NVMe-schijfje erin stopte, lijnde deze uit met het tweede gaatje van de 3.

Ik zie niet meteen voorzieningen voor langere schijfjes op de foto die jij linkte, en kortere schijfjes is natuurlijk steeds moeilijk om te zien. Dus da's zeker een overweging om rekening mee te houden, zonder meer gedetailleerde specificaties kunnen we daar geen uitspraak over doen, vrees ik.

[ Voor 60% gewijzigd door Leyaena op 19-01-2016 10:25 ]