Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik gebruik mijn pc met name om te gamen COD AW en oudere versies en Farcry.
Daarnaast gebruik ik hem voor thuis werken, hiervoor heb ik een behoorlijk aantal programma's openstaan.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik wil ongeveer €1000 kwijt zijn inclusief monitor.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Nee mijn oude pc gaat naar mijn vrouw
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Op zich kan ik me goed vinden in de laatste BBG. Het hoeft niet top of the bill, maar het moet wel een goede prijs/ kwaliteit verhouding hebben. Zie ook mijn wensenlijst
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee, maar het hoeft niet het goedkoopste van het goedkoopste te zijn.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Ik wil graag de mogelijkheid houden om te upgraden, bv het geheugen/ processor
Ga je overklokken?
Nee ik ben tevreden met de standaard instellingen
Wat verwacht je van ons?[i]
Ik ben al een tijd de site en het forum aan het volgen en heb op basis daarvan een configuratie samengesteld. Dit is voor mij dan ook een laatste check om te zien of ik niets gemist heb of blunders heb gemaakt.
Ik heb nog de volgende vragen:
Moet ik meer geheugen hebben, wanneer ik voor mijn werk veel ongeveer, 10stuks, programma's heb openstaan?
Heeft free sync echt voordeel? en is dit dan een goede combi? monitor videokaart?
Is de voeding voldoende? volgens mij wel gezien de reacties op ander topics maar toch
Zijn er nog verbeterslagen te maken binnen mijn budget?
Is deze config in balans?
Mocht je verder nog iets vreemds zijn in mijn config dan hoor ik het graag
Dit is het geworden, tot dusver dan.
Nog een vraag kan ik het bovenstaande geheugen ook vervangen door :
Ik snap dat de snelheid lager is, maar het moederbord kan toch niet meer aan? En ook de Cas Latency is lager. Nu gaat het niet om een heel groot verschil in prijs. Maar mocht ik 16gb willen dan is het bij gelijke geschiktheid een mooi alternatief.
Tot slot wil ik nog kwijt dat ik het geweldig vind hoe jullie iedereen helpen op het forum. Zoals gezegd volg ik het eea al een tijdje, een diepe buiging
Ik gebruik mijn pc met name om te gamen COD AW en oudere versies en Farcry.
Daarnaast gebruik ik hem voor thuis werken, hiervoor heb ik een behoorlijk aantal programma's openstaan.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik wil ongeveer €1000 kwijt zijn inclusief monitor.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Nee mijn oude pc gaat naar mijn vrouw
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Op zich kan ik me goed vinden in de laatste BBG. Het hoeft niet top of the bill, maar het moet wel een goede prijs/ kwaliteit verhouding hebben. Zie ook mijn wensenlijst
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee, maar het hoeft niet het goedkoopste van het goedkoopste te zijn.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Ik wil graag de mogelijkheid houden om te upgraden, bv het geheugen/ processor
Ga je overklokken?
Nee ik ben tevreden met de standaard instellingen
Wat verwacht je van ons?[i]
Ik ben al een tijd de site en het forum aan het volgen en heb op basis daarvan een configuratie samengesteld. Dit is voor mij dan ook een laatste check om te zien of ik niets gemist heb of blunders heb gemaakt.
Ik heb nog de volgende vragen:
Moet ik meer geheugen hebben, wanneer ik voor mijn werk veel ongeveer, 10stuks, programma's heb openstaan?
Heeft free sync echt voordeel? en is dit dan een goede combi? monitor videokaart?
Is de voeding voldoende? volgens mij wel gezien de reacties op ander topics maar toch
Zijn er nog verbeterslagen te maken binnen mijn budget?
Is deze config in balans?
Mocht je verder nog iets vreemds zijn in mijn config dan hoor ik het graag
Dit is het geworden, tot dusver dan.
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i5-6500 Boxed | € 212,95 | € 212,95 |
| 1 | Gigabyte GA-B150-HD3P | € 87,95 | € 87,95 |
| 1 | Sapphire NITRO R9 380X 4G D5 | € 269,50 | € 269,50 |
| 1 | Cooler Master N400 KKN1 | € 51,95 | € 51,95 |
| 1 | AOC G2460VQ6 Zwart | € 169,- | € 169,- |
| 1 | Crucial Ballistix Sport BLS2C4G4D240FSA | € 47,95 | € 47,95 |
| 1 | Cooler Master GM G450M | € 52,50 | € 52,50 |
| 1 | Samsung 850 EVO 250GB | € 81,24 | € 81,24 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 973,04 | |
Nog een vraag kan ik het bovenstaande geheugen ook vervangen door :
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Crucial CT2K4G4DFS8213 | € 39,95 | € 39,95 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 39,95 | |
Ik snap dat de snelheid lager is, maar het moederbord kan toch niet meer aan? En ook de Cas Latency is lager. Nu gaat het niet om een heel groot verschil in prijs. Maar mocht ik 16gb willen dan is het bij gelijke geschiktheid een mooi alternatief.
Tot slot wil ik nog kwijt dat ik het geweldig vind hoe jullie iedereen helpen op het forum. Zoals gezegd volg ik het eea al een tijdje, een diepe buiging