Fan grafische kaart spint niet tot hoge temperaturen

Pagina: 1
Acties:

• mrEway
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 16-05-2025
De fan van mijn grafische kaart (Club3d 7870 XT) draait niet totdat ik in de 90 graden range zit. Dan draait hij voor een paar seconden en dan gaat hij weer uit. Als ik een custom fan profile in msi afterburner heb aanstaan, dan is de fan bij het opstarten nog steeds uit, maar na dat hij aardig heet wordt gaat hij toch maar die custom profile gebruiken. Heeft iemand een idee hoe dit zou kunnen komen? Ik ben namelijk radeloos.

• Detmer
  • Registratie: Juni 2011
  • Nu online

Detmer

Professioneel prutser

mrEway schreef op maandag 11 januari 2016 @ 21:02:
De fan van mijn grafische kaart (Club3d 7870 XT) draait niet totdat ik in de 90 graden range zit. Dan draait hij voor een paar seconden en dan gaat hij weer uit. Als ik een custom fan profile in msi afterburner heb aanstaan, dan is de fan bij het opstarten nog steeds uit, maar na dat hij aardig heet wordt gaat hij toch maar die custom profile gebruiken. Heeft iemand een idee hoe dit zou kunnen komen? Ik ben namelijk radeloos.
Probleem met de drivers? Las laatst geloof ik al iets daarover...

Verkoopt gebruikte computers, laptops en meer: https://tweakers.net/aanbod/user/412392/ | https://www.ipsumcomputerservice.com

• mrEway
Detmer schreef op maandag 11 januari 2016 @ 21:03:
[...]

Probleem met de drivers? Las laatst geloof ik al iets daarover...
Drivers zijn geüpdate naar de nieuwste, waar het probleem van 20% fanspeed lock opgelost zou moeten zijn. Ook geeft monitoring software (afterburner, gpu-z) aan dat de fan wel draait. En ik ben er net achter gekomen dat als ik de fan op 100% zet ze wel draait, maar als ik dan langzaam stapjes terug zet in fan speed de fan onder de 60% niet meer draait.

[ Voor 53% gewijzigd door mrEway op 11-01-2016 21:14 ]

• vincent120420
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 01-01 19:48
Dat komt me al te bekend voor.... De oplossing weet ik helaas niet meer. Maar het was dus wel op te lossen.

• mrEway
vincent120420 schreef op maandag 11 januari 2016 @ 21:14:
Dat komt me al te bekend voor.... De oplossing weet ik helaas niet meer. Maar het was dus wel op te lossen.
Jammer dat je het niet meer weet, maar ik ben wel blij om te horen dat het op te lossen is.