Zwarte rand onder glasplaat maken

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Web-Brielle
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online
Hopelijk dat dit de juiste plek is :)

Ik ben bezig met een project maar kom ergens echt niet uit..
Glasplaat met een zwarte rand en hieronder komt een folie laag (direct op het glas).
Maar en moet een stuk folie op de zwarte rand, hierdoor ontstaat er een verhoging.
Ik heb dit nu met verf proberen op te lossen maar helaas ontstaat er toch nog een "luchtlaag".
Ook komen er hele kleine onregelmatigheden in de verf.
Foto zegt meer dan 1000 woorden:
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/2uBU7iU.jpg

Eigenlijk hoop ik dat iemand me hiermee kan helpen :)
Project in nog "under construction" dus helaas kan ik hier niet veel meer over zeggen.

[ Voor 3% gewijzigd door Web-Brielle op 11-01-2016 20:49 ]

2x BambuLab X1CC 3D Printer - Omtech 60w Co2 Laser - Cloudray 30w Fiber Laser

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ardana
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 08-07 00:01

Ardana

Moderator General Chat

Mens

Ehm, foto zegt meer dan 1000 woorden, mits de foto een beetje fatsoenlijk is. Ik zie echt geen moer op deze foto... Heb je betere?

Investeer in een nieuwe vorm van anti-conceptie: Choice!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Nu online

DukeBox

Voor je 't weet wist je 't nie

Ardana schreef op maandag 11 januari 2016 @ 22:35:
Ehm, foto zegt meer dan 1000 woorden, mits de foto een beetje fatsoenlijk is.
Lol.. dacht meteen het zelfde. Misschien anders even in de foto beschrijven wat we zouden moeten zien.

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Web-Brielle
  • Niet online
Jullie zien een glazen blad met een zwarte "verflaag".
hieronder zit een doorzichtig folie.
je ziet na de verflaag een lucht laag zitten, staat niet mooi..
(effectief is dit laagje net 1mm)

Eigenlijk wil ik een zwarte bezel maken achter het glas, zoals je normaal gesproken ziet op touchscreens.

foto: Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/VFDDcND.jpg

[ Voor 25% gewijzigd door Web-Brielle op 11-01-2016 22:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyboyNL
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Verflaag aan de andere kant van het glas doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Web-Brielle
  • Niet online
TommyboyNL schreef op maandag 11 januari 2016 @ 22:58:
Verflaag aan de andere kant van het glas doen?
dan komt het aan de buitenkant, is ook niet de bedoeling..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ardana
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 08-07 00:01

Ardana

Moderator General Chat

Mens

Ben ik nou de enige die nog steeds geen idee heeft wat er nou op de foto staat?

Investeer in een nieuwe vorm van anti-conceptie: Choice!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megamind
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 28-02 01:01
Doe het licht eens aan als je een foto maakt :? Is dat nou een telefoon?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Web-Brielle
  • Niet online
Licht staat aan, alleen is zo klein.. Focus van de smartphone kan het niet aan..
Nee, groter denken.. werkt wel als een telefoon (wordt nog vervolgt)
Foto met flits (en probleem aanduiding): Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/VlgzyX1.png

[ Voor 23% gewijzigd door Web-Brielle op 12-01-2016 00:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BadpunK
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 23:09

BadpunK

Wijsheden van een dwaas

Wat is de motivatie om te verfen? Kun je geen plakfolie oid gebruiken?

Ik zou niet zo zijn geworden als ik niet al die ouderwetse waarden had om tegen te rebelleren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Web-Brielle
  • Niet online
BadpunK schreef op dinsdag 12 januari 2016 @ 07:57:
Wat is de motivatie om te verfen? Kun je geen plakfolie oid gebruiken?
Daar wilde ik ook naar gaan kijken. Nadeel is dat die luchtlaag bijna niet weg te halen is. Vandaar dacht ik: verf, is nog dunner dan folie dus dat maar proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark-k
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 08-07 19:03

mark-k

AKA markkNL

Waarom moet die folie er nog achter? Kun je niet eerst de folie doen en dan de verf?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 09:49
Probeer het eens opnieuw met een duidelijk topic wat je precies wilt, want met deze foto's en hapsnap omschrijving kan echt niemand er wat mee..

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noes
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

noes

gek op benzine.

Eerst de folie laag, dan daarop de zwarte rand folie plakken? Ik snap (denk ik) wel een beetje wat je bedoelt: je krijgt een luchtlaagje tussen de folie (die over het hele glas gaat) en de zwarte rand, omdat die rand dikker is. Draai het om en je probleem is weg.

K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Web-Brielle
  • Niet online
noes schreef op dinsdag 12 januari 2016 @ 10:41:
Eerst de folie laag, dan daarop de zwarte rand folie plakken? Ik snap (denk ik) wel een beetje wat je bedoelt: je krijgt een luchtlaagje tussen de folie (die over het hele glas gaat) en de zwarte rand, omdat die rand dikker is. Draai het om en je probleem is weg.
Dit is precies het probleem ja. 1 nadeel, in de rand van het doorzichtige folie zit een soort van rand. Hierdoor wil ik zwarte laag eerst hebben, zodat die rand verborgen wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noes
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

noes

gek op benzine.

Zwarte rand plakken, in het kader weer een stuk (even dikke) transparante folie, daarover weer je andere folie waar die rand in zit. Moeilijkste is dat je heel precies moet snijden.

K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Web-Brielle
  • Niet online
noes schreef op dinsdag 12 januari 2016 @ 10:57:
Zwarte rand plakken, in het kader weer een stuk (even dikke) transparante folie, daarover weer je andere folie waar die rand in zit. Moeilijkste is dat je heel precies moet snijden.
Dit was ook 1 van mijn opties die ik in gedachten had. Andere oplossing is om eventueel nog een glasplaat te halen, folie ertussen plakken en dan opvullen met UV lijm / siliconenlijm en deze dan laten uitharden om zo een (soort) gelaagd glas te creëren..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElectricHead
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 18-05 13:46

ElectricHead

Xbox Live: Gortoth666

Dit was ook 1 van mijn opties die ik in gedachten had. Andere oplossing is om eventueel nog een glasplaat te halen, folie ertussen plakken en dan opvullen met UV lijm / siliconenlijm en deze dan laten uitharden om zo een (soort) gelaagd glas te creëren..
Dat gaat ben ik bang heel lastig worden, vooral bij een grote plaat. Bij het vullen met UV lijm op een groot oppervlak laat je het nooit helemaal vollopen. Geloof me, ik werk met glas en plak/repareer vaak glazen objecten. Het probleem wat je dan krijgt is allemaal luchtbellen.

Ben bang dat je altijd met het probleem blijft zitten dat je de overgang gaat zien. Verf is misschien dunner dan folie maar er blijft een verhoging zitten. Ook als je een colorbel paneel met een sparing zou bestellen blijft dit een probleem, het is ook geschilderd en gehard.

[ Voor 3% gewijzigd door ElectricHead op 12-01-2016 11:19 ]

Do, or do not. There is no try. - Master Yoda

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Web-Brielle
  • Niet online
ElectricHead schreef op dinsdag 12 januari 2016 @ 11:18:
[...]

Dat gaat ben ik bang heel lastig worden, vooral bij een grote plaat. Bij het vullen met UV lijm op een groot oppervlak laat je het nooit helemaal vollopen. Geloof me, ik werk met glas en plak/repareer vaak glazen objecten. Het probleem wat je dan krijgt is allemaal luchtbellen.

Ben bang dat je altijd met het probleem blijft zitten dat je de overgang gaat zien. Verf is misschien dunner dan folie maar er blijft een verhoging zitten. Ook als je een colorbel paneel met een sparing zou bestellen blijft dit een probleem, het is ook geschilderd en gehard.
Hier ben ik dus ook bang voor.. gelaagd glas met een rand bestaat niet, had de beste oplossing geweest.
Denk far ik toch naar folie gaat kijken en de mini luchtlaag maar moet accepteren..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FotW
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 10-07 15:44
Als je uitlegt wat je nu precies aan het maken bent kunnen we misschien wel meedenken over een andere oplossing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElectricHead

ElectricHead

Ik heb het idee dat hij een soort tafelblad met monitor aan het maken is? Met eventueel touchscreen?

[ Voor 15% gewijzigd door ElectricHead op 12-01-2016 11:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElectricHead

ElectricHead

Hier ben ik dus ook bang voor.. gelaagd glas met een rand bestaat niet, had de beste oplossing geweest.
Denk far ik toch naar folie gaat kijken en de mini luchtlaag maar moet accepteren..
Kun je die folie zelf niet eventueel iets kleiner snijden dat het gelijk valt met het geschilderde? Of zit er electronica in de rand verwerkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Web-Brielle
  • Niet online
ben bezig met een touchscreen salon tafel. draait al helemaal alleen die rand vind ik niet mooi..
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/Z9Dnjkj.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matroosoft
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 22:56

matroosoft

Lone Christian

Je kunt aan de rand zwarte folie gebruiken i.p.v. verf en dan in de midden doorzichtige folie met dezelfde dikte, dan is je probleem opgelost toch?

Edit: Of zit de folielaag erop en bevat die de touchsensoren?

[ Voor 18% gewijzigd door matroosoft op 12-01-2016 11:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElectricHead

ElectricHead

Ditzelfde probleem kom je ook bij de goedkopere touchscreens tegen. Dat het scherm eigenlijk lager zit. Wel een cool idee overigens! :D

[ Voor 13% gewijzigd door ElectricHead op 12-01-2016 11:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Web-Brielle
  • Niet online
ElectricHead schreef op dinsdag 12 januari 2016 @ 11:35:
Ditzelfde probleem kom je ook bij de goedkopere touchscreens tegen. Dat het scherm eigenlijk lager zit. Wel een cool idee overigens! :D
Klopt, bij deze is dat net geen millimeter..
matroosoft schreef op dinsdag 12 januari 2016 @ 11:33:
Je kunt aan de rand zwarte folie gebruiken i.p.v. verf en dan in de midden doorzichtige folie met dezelfde dikte, dan is je probleem opgelost toch?

Edit: Of zit de folielaag erop en bevat die de touchsensoren?
Rand kan er niet af nee

[ Voor 37% gewijzigd door Web-Brielle op 12-01-2016 11:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElectricHead

ElectricHead

Maar Web-Brielle, even serieus. Kun je het transparante kunststof niet wat kleiner snijden? Of zit alleen daar de plakrand? Dan maak je het geheel alweer van gelijke hoogte. Misschien is het dan zelfs verstandiger om op het glas zelf zwarte folie te plakken omdat dit net zo groot is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Web-Brielle
  • Niet online
ElectricHead schreef op dinsdag 12 januari 2016 @ 11:39:
Maar Web-Brielle, even serieus. Kun je het transparante kunststof niet wat kleiner snijden? Of zit alleen daar de plakrand? Dan maak je het geheel alweer van gelijke hoogte. Misschien is het dan zelfs verstandiger om op het glas zelf zwarte folie te plakken omdat dit net zo groot is.
Helaas is de transparante folie niet aan te passen.. hierdoor denk ik dat de beste / enige oplossing is om een zwarte rand te maken, hier tussen blank folie om alles gelijk te krijgen. hierna pas mijn folie erop dat het 1 geheel wordt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matroosoft
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 22:56

matroosoft

Lone Christian

Heb even een tekeningetje gemaakt voor de duidelijkheid, klopt het dat dit de situatie is?

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/bV4e4rR.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Web-Brielle
  • Niet online
de folie moet gedeeltelijk onder de verf/randfolie..
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/JMW7XKC.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaapbrandhof
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 08-07 13:16
Je zou eens naar Optical Bonding kunnen zoeken op google. Volgens mij is dat wat je zoekt. Wikipedia: Optical bonding

Intel P4 3.0 800MHz, 1024DDR PC3200(Twinmos), 160GB Maxtor S-ATA 150MB, Chieftec midi bleu, 360 Watt voeding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naftebakje
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 09:22
Ik weet wel wat van optical bonding: dat is niet haalbaar in een DHZ-omgeving, vergeet dat gewoon (je kan zo'n optisch gebonde schermen kopen, prijzen lijken belachelijk hoog tot je ziet wat er allemaal bij komt kijken).
In jou setup kom je niet onder een luchtlaagje uit, zou je niet gewoon een kleine millimeter lucht kunnen laten tussen de zwarte rand en je folie? Dan valt het ook helemaal niet op, en dat is zeker wel haalbaar.

Als de boer zijn koeien kust, zijn ze jarig wees gerust. Varkens op een landingsbaan, leiden nooit een lang bestaan. Als de boer zich met stront wast, zijn zijn hersens aangetast. Als het hooi is in de schuur, zit het wijf bij den gebuur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Web-Brielle
  • Niet online
naftebakje schreef op dinsdag 12 januari 2016 @ 12:26:
Ik weet wel wat van optical bonding: dat is niet haalbaar in een DHZ-omgeving, vergeet dat gewoon (je kan zo'n optisch gebonde schermen kopen, prijzen lijken belachelijk hoog tot je ziet wat er allemaal bij komt kijken).
In jou setup kom je niet onder een luchtlaagje uit, zou je niet gewoon een kleine millimeter lucht kunnen laten tussen de zwarte rand en je folie? Dan valt het ook helemaal niet op, en dat is zeker wel haalbaar.
Ik denk dat ik gewoon voor de luchtlaag gaat, andere oplossingen zijn allemaal niet echt toegankelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _ferry_
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

Valt er de zwarte rand niet te drukken/etsen? Wellicht is dat nog weer dunner dan de verf. Of tussen glas en folie een 2e folie leggen welke alleen langs de rand zwart bedrukt is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElectricHead

ElectricHead

_ferry_ schreef op dinsdag 12 januari 2016 @ 14:41:
Valt er de zwarte rand niet te drukken/etsen? Wellicht is dat nog weer dunner dan de verf. Of tussen glas en folie een 2e folie leggen welke alleen langs de rand zwart bedrukt is?
Bij etsen heb je alweer de kans dat de laklaag te dun wordt. Om glas "dekkend" te schilderen heb je wel een paar lagen nodig. Wij schilderen geregeld glas voor achter keukens en dat vergt ook minimaal 3 lagen bij een donkere kleur. Anders zie je de achtergrond er weer door. Hoe meer lagen folie je er tussen gaat leggen hoe dieper de ruimte uiteindelijk ook gaat worden tussen de monitor en het glas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Web-Brielle
  • Niet online
_ferry_ schreef op dinsdag 12 januari 2016 @ 14:41:
Het mooiste idee (mijn mening) is om een folie met zwarte randen te hebben. het nadeel is dat ik nergens een bedrijf kan vinden die dit maakt.. dus moet ik zelf met een oplossing komen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mutatie
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 01:36
Iets in de richting van die sheets voor van die lichtprojectie presentatie dingen (ff geen benul hoe heet) een idee? Zal je vast met de maat zitten, maar zo'n vel bedrukt met zwarte randen is mss wat je zoekt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hkuit
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23:38
Mutatie schreef op dinsdag 12 januari 2016 @ 18:38:
Iets in de richting van die sheets voor van die lichtprojectie presentatie dingen (ff geen benul hoe heet) een idee? Zal je vast met de maat zitten, maar zo'n vel bedrukt met zwarte randen is mss wat je zoekt?
overhead projector bedoel je? ;)

Ik heb inderdaad doorzichtig plastic vellen voor in de printer gehad, die ik dus in iedere kleur kon printen. Maar dit project is wel wat groter dan 1 A4tje, gok ik. En zo'n zwarte rand gaat je >1 toner zwart kosten misschien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Web-Brielle
  • Niet online
Hkuit schreef op dinsdag 12 januari 2016 @ 19:26:
[...]

overhead projector bedoel je? ;)

Ik heb inderdaad doorzichtig plastic vellen voor in de printer gehad, die ik dus in iedere kleur kon printen. Maar dit project is wel wat groter dan 1 A4tje, gok ik. En zo'n zwarte rand gaat je >1 toner zwart kosten misschien.
glasplaat ik 110cm bij 67cm ongeveer.. dus iets groter ja :p
maar wel een idee ja.. maar moet ook nog bevestigd worden dus moet een folie worden..
even de lokale repro shop vragen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darksheep
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 10-07 11:59
Zoek online naar vinyl plak folie.. Alle soorten maten en kleuren te vinden. Zeker voor dit project hoeft dat niet de dure 3m folie te zijn maar volstaat een goedkopere en dunnere folie ook.
Pagina: 1