Beste mensen,
afgelopen week heb ik gekeken hoe ik een computer moet bouwen, ik heb besloten mijn eerste pc te bouwen!
wat wil ik met de pc?
ik wil kunnen gamen op mijn 82cm diameter full hd tv, films kijken via netflix en youtube, lekker snel internetten op meerdere tabbladen en tekstverwerken in de toekomst. De spellen wil ik het liefst wel full hd spelen. (als dit mogelijk is met mijn budget)
wat is mijn budget?
maximaal 400 euro, ik heb meer geld alleen heb er niet echt meer geld voor over.
welke compartementen wil ik gebruiken?
AMD A10-5800K Boxed
Asus A88XM-PLUS
G.Skill Sniper F3-2400C11D-8GSR
Club 3D Radeon HD5450 2Gb Noiseless Edition
HKC V-450
Crucial BX200 240GB
Spire PowerCube PowerCube 710
verklaringen:
ik heb een ssd in plaats van hdd omdat ik niet van plan ben om veel spellen/bestanden om mijn pc op te slaan en mijn computer lekker snel houden (ik las dat farcry 4 30 gb in beslag neemt, dus 3 grote spellen zouden te doen zijn?) .
ik heb een apu en een videokaart, amd heeft crosswire waardoor de apu en de videokaart samenwerken (toch?)
ik heb vrij veel werkgeheugen omdat ik vrij grote games wil spelen en meerdere tabbladen tegelijk wil gebruiken.
de behuizing heb ik (nog) niet heel goed over na gedacht (kan ik ook een kleine behuizing gebruiken?)
mijn vragen aan jullie:
werken deze componenten goed samen?
kunnen er dingen beter?
denken jullie dat ik meer geheugen nodig heb?
gaan mijn apu en mijn videokaart samenwerken?
zijn mijn resultaten ongeveer even goed als ik de videokaart weg laat?
waar heb ik als ik spellen download nog een cdrom drive nodig?
moet ik nog extra dingen kopen om dit geheel te laten werken? (ik heb al een hdmi kabel voor de tv, toetsenbord en muis)
ik hoop dat jullie mij kunnen helpen!
afgelopen week heb ik gekeken hoe ik een computer moet bouwen, ik heb besloten mijn eerste pc te bouwen!
wat wil ik met de pc?
ik wil kunnen gamen op mijn 82cm diameter full hd tv, films kijken via netflix en youtube, lekker snel internetten op meerdere tabbladen en tekstverwerken in de toekomst. De spellen wil ik het liefst wel full hd spelen. (als dit mogelijk is met mijn budget)
wat is mijn budget?
maximaal 400 euro, ik heb meer geld alleen heb er niet echt meer geld voor over.
welke compartementen wil ik gebruiken?
AMD A10-5800K Boxed
Asus A88XM-PLUS
G.Skill Sniper F3-2400C11D-8GSR
Club 3D Radeon HD5450 2Gb Noiseless Edition
HKC V-450
Crucial BX200 240GB
Spire PowerCube PowerCube 710
verklaringen:
ik heb een ssd in plaats van hdd omdat ik niet van plan ben om veel spellen/bestanden om mijn pc op te slaan en mijn computer lekker snel houden (ik las dat farcry 4 30 gb in beslag neemt, dus 3 grote spellen zouden te doen zijn?) .
ik heb een apu en een videokaart, amd heeft crosswire waardoor de apu en de videokaart samenwerken (toch?)
ik heb vrij veel werkgeheugen omdat ik vrij grote games wil spelen en meerdere tabbladen tegelijk wil gebruiken.
de behuizing heb ik (nog) niet heel goed over na gedacht (kan ik ook een kleine behuizing gebruiken?)
mijn vragen aan jullie:
werken deze componenten goed samen?
kunnen er dingen beter?
denken jullie dat ik meer geheugen nodig heb?
gaan mijn apu en mijn videokaart samenwerken?
zijn mijn resultaten ongeveer even goed als ik de videokaart weg laat?
waar heb ik als ik spellen download nog een cdrom drive nodig?
moet ik nog extra dingen kopen om dit geheel te laten werken? (ik heb al een hdmi kabel voor de tv, toetsenbord en muis)
ik hoop dat jullie mij kunnen helpen!