iPad 2 mini zwart scherm reageert niet meer

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 22-09 21:34
Sinds gisteren heeft onze iPad mini een mooi zwart scherm en komt daar niet meer uit.

Het lijkt erop dat de update naar iOS 9.2 de oorzaak is, deze was gestart en na een tijdje terug kijken op de iPad reageert deze niet.

Oke, misschien ineens leeg ofzo, dus het volgende allemaal geprobeerd:

- aan de oplader gehangen, het bekende plong geluidje klinkt AHa hij leeft dus nog, alleen maakt ie dit geluidje elke 10 seconden??
- na lange tijd nog steeds geen reactie aan de oplader
- home + power knop geprobeerd, geen reactie
- oke, dan aan de computer hangen, met homeknop ingedrukt, gekozen voor update, geen verschil alles wordt doorlopen, maar na afloop geen verschil op de iPad
- zelfde als hierboven, maar dan de optie herstellen (installeren als nieuw), zelfde resultaat als hierboven
- Herstellen naar vorige versie IOS is niet meer mogelijk (9.1), deze wordt niet gesigned.

Kortom ik zit nu dus met een iPad die wel oplaadt en geluidjes maakt, maar geen beeld geeft.

Iemand nog suggesties???

[ Voor 4% gewijzigd door Martinusz op 13-01-2016 12:08 ]

Float like a butterfly, sting like a bee.

Beste antwoord (via Martinusz op 13-01-2016 11:24)

• Tjoekie
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
martinusz schreef op woensdag 13 januari 2016 @ 08:58:
[...]

Dat is mooi balen dan, dan heeft 9.2 mijn Ipad mini om zeep geholpen, bedankt Apple :(
Ik zou even een afspraak maken bij de Apple Store. Je hebt geen garantie meer, maar bij update problemen willen ze je graag wel even helpen bij de Genius bar zonder extra kosten.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardVanAfoort
  • Registratie: April 2010
  • Niet online

GerardVanAfoort

kalm aan

martinusz schreef op maandag 11 januari 2016 @ 20:16:
Sinds gisteren heeft onze iPad mini een mooi zwart scherm en komt daar niet meer uit.

Het lijkt erop dat de update naar iOS 9.2 de oorzaak is, deze was gestart en na een tijdje terug kijken op de iPad reageert deze niet.

Oke, misschien ineens leeg ofzo, dus het volgende allemaal geprobeerd:

- aan de oplader gehangen, het bekende plong geluidje klinkt AHa hij leeft dus nog, alleen maakt ie dit geluidje elke 10 seconden??
- na lange tijd nog steeds geen reactie aan de oplader
- home + power knop geprobeerd, geen reactie
- oke, dan aan de computer hangen, met homeknop ingedrukt, gekozen voor update, geen verschil alles wordt doorlopen, maar na afloop geen verschil op de iPad
- zelfde als hierboven, maar dan de optie herstellen (installeren als nieuw), zelfde resultaat als hierboven

Kortom ik zit nu dus met een iPad die wel oplaadt en geluidjes maakt, maar geen beeld geeft.

Iemand nog suggesties???
Lijkt op een verbindingsprobleem. Heb je het al met een andere kabel/usb poort geprobeert? Er zijn nogal wat zwarte schermen voorbij gekomen afgelopen weken in het iPad forum, maar nergens eerder de melding die elke 10 seconden voorbij komt, kan op hardware fout duiden. Heb je nog garantie?

NRG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
GerardVanAfoort schreef op maandag 11 januari 2016 @ 20:53:
[...]

Lijkt op een verbindingsprobleem. Heb je het al met een andere kabel/usb poort geprobeert? Er zijn nogal wat zwarte schermen voorbij gekomen afgelopen weken in het iPad forum, maar nergens eerder de melding die elke 10 seconden voorbij komt, kan op hardware fout duiden. Heb je nog garantie?
Andere kabel kan ik nog proberen!

Garantie...nee denk het niet, was 3 jaar terug een kerstcadeau van werkgever :)
Maar hij heeft altijd in zo'n kidsrubber hoes gezeten en ziet er als nieuw uit, het moet haast wel aan die software update hebben gelegen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardVanAfoort
  • Niet online

GerardVanAfoort

kalm aan

Geforceerd opnieuw opstarten als je de kabel hebt uitgesloten https://support.apple.com/nl-nl/HT201559#force

NRG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
Kabel heeft geen verschil gemaakt, vervolgens ben ik gaan kijken of ik niet kan downgraden van 9.2 naar 9.1 ios. Hiervoor heb ik het juiste bestand gevonden, echter in Itunes tijdens het herstellen loopt ie in de error 3194. Hier is veel over te vinden, maar tot op heden nog geen oplossing gevonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardVanAfoort
  • Niet online

GerardVanAfoort

kalm aan

9.2 is de enige die nog gesigneerd word.. :) https://ipsw.me

NRG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
Dat is mooi balen dan, dan heeft 9.2 mijn Ipad mini om zeep geholpen, bedankt Apple :(

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• Tjoekie
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
martinusz schreef op woensdag 13 januari 2016 @ 08:58:
[...]

Ik zou even een afspraak maken bij de Apple Store. Je hebt geen garantie meer, maar bij update problemen willen ze je graag wel even helpen bij de Genius bar zonder extra kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
Tjoekie schreef op woensdag 13 januari 2016 @ 10:22:
[...]

Dat lijkt de laatste optie inderdaad, eens kijken waar ik daarvoor terecht kan, ik woon niet echt centraal ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skywalker27
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 23-09 16:27
Je kan de IPad in recovery modus zetten d.m.v. home knop ingedrukt te houden (als de ipad uitstaat) gelijkt tijdig de kabel aan te sluiten. Als het goed is verschijnt er op het scherm dat de ipad aangesloten dient te worden op itunes. Je kan dan in itunes kiezen voor Ipad herstellen. voor extra info er staat genoeg op youtube. Je kan dan ook kiezen voor oudere versie want die kan je met de hand toevoegen in Itunes.

[ Voor 12% gewijzigd door Skywalker27 op 13-01-2016 12:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardVanAfoort
  • Niet online

GerardVanAfoort

kalm aan

Skywalker27 schreef op woensdag 13 januari 2016 @ 11:58:
Je kan de IPad in recovery modus zetten d.m.v. home knop ingedrukt te houden (als de ipad uitstaat) gelijkt tijdig de kabel aan te sluiten. Als het goed is verschijnt er op het scherm dat de ipad aangesloten dient te worden op itunes. Je kan dan in itunes kiezen voor Ipad herstellen. voor extra info er staat genoeg op youtube.
Lees de startpost eens goed :)

NRG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skywalker27
Ik was een stukje vergeten betreft de oudere versies 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skywalker27
Je kan namelijk op verschillende plekken de oude versie nog downloaden en die met de hand in de Itunes folder zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchdeveloper
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 13-03-2020
Ja maar die worden niet gesigned

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardVanAfoort
  • Niet online

GerardVanAfoort

kalm aan

Skywalker27 schreef op woensdag 13 januari 2016 @ 11:58:
Je kan dan ook kiezen voor oudere versie want die kan je met de hand toevoegen in Itunes.
Alleen versies die nog gesigneerd worden kan je als schoon image op een iDevice zetten (nu 9.2) Voorheen kon dit met shsh blobs of jailbreak

NRG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
Alle opties die hierboven genoemd worden zijn al geprobeerd :) heb openingspost aangepast met daarin ook dat vorige versie niet meer werkt.

Pagina: 1