Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Welke laptop zal ik nemen?

Pagina: 1
Acties:

• JustName
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 23-11 22:40
Een Acer met deze specificatie's :

15,6" 4K Ultra HD (IPS)
i7-6700HQ processor
16GB ram
256GB SSD
2TB sata schijf
Nvidia geforce GTX 960M 4GB

Voor; €1479,-

Of

Een MSI met deze specificatie's :

15,6 inch Full HD (TN Panel)
i7 6700HQ
16 GB RAM
1128 GB HDD, SSD
NVIDIA GeForce GTX 970M 3GB

Voor; €1699,-

Laptop wordt voornamelijk gebruikt voor foto- en video editen, en gamen (GTAV, FC4, BF4, Fifa 16 etc)

Verwijderd

ienemienemutte....

• JustName
En wat bedoel je daar mee?

• Tammesp
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 18-11 15:48

Tammesp

Next is now

Wel, dat zijn 2 beestachtige laptops.

Hoe kom je bij deze 2 laptops? Ze verschillen nogal van elkaar..

Samsung Galaxy S23+ - Samsung Galaxy Watch4 Classic - Lenovo Thinkpad E15

• JustName
Acer Aspire VN7-592G-75TH Nitro
MSI GS60 6QE-013NL GHOST PRO

Kan ze allebei goedkoper ontvangen.

Acer = €1999,- nu €1479,-
MSI = €1899,- nu €1699,-

• JustName
http://tweakers.net/pricewatch/compare/464431;472655/

[ Voor 96% gewijzigd door JustName op 11-01-2016 20:26 ]

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Een 4K scherm op 15.6" is nogal nutteloos. Je zal er maar weinig van zien en games op die resolutie draaien gaat nooit werken met die videokaart. Qua gamen zou ik voor de MSI gaan, puur voor de videokaart.

• JustName
Daar ben ik me van bewust, wel edit ik veel video's vandaar ook de keuze op een 4K.
Alsnog schijnt een 4k scherm mooiere kleuren, heldere kleuren etc weergeven vergeleken met een 1080 scherm die ook nog eens TN is

• PilatuS
  • Niet online
Volgens de specs op tweakers is het een IPS.

• JustName
http://www.laptopshop.nl/...-6qe-013nl-ghost-pro.html

Volgens de winkelsite niet.. Vreemd

• PilatuS
  • Niet online
Dan zou ik even bij MSI zelf kijken.

• JustName

• PilatuS
  • Niet online
Anders even de winkel mailen als je het wil weten.

Verder blijft de keuze toch een persoonlijk iets. Als je het scherm belangrijker vind dan de snellere videokaart of de prijs ga je voor de Acer. Verder heeft de Acer een SSD die 2x zo groot is. Qua kwaliteit denk ik dat het weinig uitmaakt. Acer is tegenwoordig net zo prima als de meeste andere merken. De tijd dat Acer slecht was ligt gelukkig achter ons.

Verwijderd

Scheel.. NVM (vram vraag)

[ Voor 72% gewijzigd door Verwijderd op 11-01-2016 20:59 ]

• JustName
Dat weet ik.

Is het verschil tussen 960M 4GB en 970M 3GB erg groot qua gamen?
Welke settings zal ik GTA enz kunnen spelen met de 960M?

• PilatuS
  • Niet online
mikehulshof schreef op maandag 11 januari 2016 @ 21:01:
Dat weet ik.

Is het verschil tussen 960M 4GB en 970M 3GB erg groot qua gamen?
Welke settings zal ik GTA enz kunnen spelen met de 960M?
Zoiets kan je natuurlijk ook gewoon even op Google opzoeken :)

http://www.notebookcheck.net/GTA-V-Benchmarked.140881.0.html

VRAM maakt trouwens niets uit. Voor 1080p is 3GB zat en 4K is onspeelbaar met die kaarten.

Verwijderd

MSI omschrijf haar schermen als 'IPS-like', dus volgens mij is het officieel geen IPS scherm. Dit is in mijn GE72 in ieder geval wel zo.

Over de kwaliteit van het scherm niets dan goeds trouwens.

• ThaFreak81
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 12 januari 2016 @ 09:31:
MSI omschrijf haar schermen als 'IPS-like', dus volgens mij is het officieel geen IPS scherm. Dit is in mijn GE72 in ieder geval wel zo.

Over de kwaliteit van het scherm niets dan goeds trouwens.
verschilt volgens mij toch echt per model bij msi, mijn ge72 6qf heeft toch echt een ips paneel aan boord terwijl bij de specificaties dit niet specifiek genoemd wordt.

• Hugo!
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 26-11 16:39
Zelf hou ik niet zo van Acer, ziet er vaak wat goedkoop uit. Al is dat bij dit segment niet het geval.
4k heb je niet zo veel aan op het moment. zeker niet op een 15,6". Dit is dus iets waar ik me niet te veel op zou focussen. Verder heb je aan 3gb voldoende. Ultra HD gebruikt gewoon meer. Maar als je full HD gaat gamen maakt het dus niet uit. Je hebt het over Foto en video editen. Dan is het 4k scherm wel prettig. (Lijkt me. ga je het merken? ik weet het niet)

De SSD van de MSI is kleiner. Maar MSI kennende zitten er 2 SSD's in in raid 0. Waardoor ze dus sneller uitkomen. Ik kon deze laptop niet specifiek vinden op de MSI website. (ze hebben het daar over Stealth en Ghost.) Maar wel het soort type. Daar stond PCIe SSD. Dit is dus een razend snelle SSD.

Verder lijkt Acer meer waard voor zijn geld. Het zijn beide goede laptops. En mij lijkt dat je met geen een de boom in gaat.

Goed jij vraagt mij welke laptop je zal nemen. Als het geld je echt niet gaat jeuken. Dan zou ik gaan voor de MSI. De gekleurde toetsen en de uitstraling en de razend snelle SSD. Maken voor mij de laptop net wat meer premium. Zelf edit ik ook niet. En zou ik dat wel doen lijkt full HD prima. Video filmen in 4k is voorlopig toch nog niet de standaard.
Ik hoop dat je hier wat aan hebt gehad? Hoor graag wat je keuze was.

• Thewisbone
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 26-11 17:41
Ik zou sowieso voor die MSI gaan! betere videokaart. en je geeft aan te willen gamen. dus MSI!

• weszz
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 23:58
Thewisbone schreef op dinsdag 12 januari 2016 @ 14:33:
Ik zou sowieso voor die MSI gaan! betere videokaart. en je geeft aan te willen gamen. dus MSI!
Zoals aangegeven, zal de GTX970M ook mijn stem krijgen:
http://gpuboss.com/gpus/GeForce-GTX-970M-vs-GeForce-GTX-960M

Leuke website wat een mooi voorbeeld geeft aan de verschillen van kaart.

Overigens is het ook wel handig te melden dat als je gaat voor een bewerkings/photoshop op een bepaalt moment ook het formaat van je scherm uit anders haal je er bij lange na niet uit wat je wilt. En een 960M in combinatie met 4K is ook niet echt wat je wilt...dat kan bij zware belastingen best voor veel irritaties zorgen :+

Geen ervaring met de Acer maar mijn zusje heeft de MSi en die kan wel warm worden en aanwezig zijn kwa geluid, ben bang dat de Acer dat net zo erg zal hebben. Nadeel van een dunne gaming laptop.

I'm not saying I'm Batman. But have you ever seen Batman and me in the same room at the same time.

• joi-c
  • Registratie: December 2010
  • Niet online
Ik ben ook al een tijdje op zoek naar een laptop. Ik heb de bovengenoemde laptops en nog 2 extra op mijn shortlist.
  • Acer Aspire VN7-592G-75TH Nitro
  • MSI GS60 6QE-013NL GHOST PRO
  • Dell XPS 15
  • Asus ROG-G501JW (4e generatie i7)
Wat de keuze lastig maakt zijn mijn volgende zoekcriteria:
  • mat scherm
  • goede batterijduur (!)
  • rond de 2kg
  • i7 quad core processor (6700HQ dus...)
  • 16GB ram (DDR4)
  • Aparte videokaart (>=GeForce GTX 960M )
  • - USB-C/Thunderbolt 3
  • - 15" scherm
Ik ben geen gamer, maar wil veel VM's kunnen draaien en de laptop moet een aantal jaren goed meekunnen. (qua performance, opslag en aansluitingen)

Mijn bedenkingen:
  • Dell XPS 15: geen mat scherm, lange levertijd, duurder dan de rest. Batterijduur schijnt wel OK te zijn.
  • MSI GS60: slechte batterijduur
  • Acer V Nitro: slechte batterijduur, moeilijk te upgraden. Wifi kort bereik
  • Asus: niet beschikbaar met i7 6700HQ en veel problemen met scherm kleurweergave. Wel grote batterij en volgens reviews zit het goed met de koeling.
Inmiddels is een opvolger aangekondigd voor de Asus, dus wacht ik nog even tot die beschikbaar is voordat ik een keuze maak.

Geen idee of je hier iets aan hebt, maar omdat je bijna dezelfde shortlist hebt leek me deze info ook wel interessant.

[ Voor 4% gewijzigd door joi-c op 13-01-2016 10:50 . Reden: schrijffoutjes ]

Pagina: 1