Hoi Tweakers,
Ik heb momenteel een desktop als main systeem in gebruik. Maar wil eigenlijk al lang een server om te gebruiken als NAS/torrentbox/plexserver en eventueel enkele VMs hosten. momenteel doe ik dit allemaal op mijn vaste pc en bijgevolg draait deze ook 24/7. Nu ben ik overlaatst bij unraid terecht gekomen en ben ik beginnen denk of het niet mogelijk zou zijn mijn huidige systeem om te bouwen naar een unraid server. Met 1 windows VM. kunnen jullie mij hieromtrent wat adviseren.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Unraid server die bedoelt is als NAS/torrentbox(couchpotato & sickbeard)/Plex server (momenteel max 2 streams tegelijkertijd) en daar bovenop 1 windows VM die bedoelt is voor dagdagelijks gebruik + gaming(geen high end, 1080p), eventueel nog een linux vm voor software development
Wat mag het systeem gaan kosten?
Graag zou ik max 500 euro uitgeven aan upgrades. Dit is zonder de kosten voor unraid, daar hoef je geen rekening mee te houden. USB stick om unraid op te draaien heb ik ook al
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Huidige systeem:
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik was aan volgende componenten aan het denken. Sowieso ga ik 2 harde schijven nodig hebben. Ik dacht ook aan een extra ssd maar ben niet zeker of ik hier veel winst uit ga halen.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
nee gewoon goede componenten
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Ik ben vooral benieuwd of jullie mij nog goede upgrades kunnen aanraden
Ga je overklokken?
nee
Wat verwacht je van ons?[i]
Is mijn setup realistisch? Ga ik hier vlot al het voorgenoemde op kunnen draaien? Gaat dit systeem snel genoeg zijn om te kunnen gamen in deze VM? Welke upgrades zou ik best doorvoeren om een goed systeem te hebben?
Alvast bedankt en laat maar weten als jullie meer info nodig hebben.
Ik heb momenteel een desktop als main systeem in gebruik. Maar wil eigenlijk al lang een server om te gebruiken als NAS/torrentbox/plexserver en eventueel enkele VMs hosten. momenteel doe ik dit allemaal op mijn vaste pc en bijgevolg draait deze ook 24/7. Nu ben ik overlaatst bij unraid terecht gekomen en ben ik beginnen denk of het niet mogelijk zou zijn mijn huidige systeem om te bouwen naar een unraid server. Met 1 windows VM. kunnen jullie mij hieromtrent wat adviseren.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Unraid server die bedoelt is als NAS/torrentbox(couchpotato & sickbeard)/Plex server (momenteel max 2 streams tegelijkertijd) en daar bovenop 1 windows VM die bedoelt is voor dagdagelijks gebruik + gaming(geen high end, 1080p), eventueel nog een linux vm voor software development
Wat mag het systeem gaan kosten?
Graag zou ik max 500 euro uitgeven aan upgrades. Dit is zonder de kosten voor unraid, daar hoef je geen rekening mee te houden. USB stick om unraid op te draaien heb ik ook al
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Huidige systeem:
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i5-4460 Boxed | € 183,75 | € 183,75 |
| 1 | ASRock H97 Pro4 | € 87,- | € 87,- |
| 1 | EVGA GeForce GTX 750 Ti 2GB | € 135,90 | € 135,90 |
| 1 | WD Blue WD10EZEX, 1TB | € 51,- | € 51,- |
| 1 | Fractal Design Define R5 Zwart | € 107,50 | € 107,50 |
| 1 | Corsair Vengeance CMZ16GX3M4A1600C9 | € 94,- | € 94,- |
| 1 | Seasonic M12II Evo 620W | € 84,- | € 84,- |
| 1 | Crucial MX100 256GB | € 118,- | € 118,- |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 861,15 | |
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik was aan volgende componenten aan het denken. Sowieso ga ik 2 harde schijven nodig hebben. Ik dacht ook aan een extra ssd maar ben niet zeker of ik hier veel winst uit ga halen.
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 2 | WD Red SATA 6 Gb/s WD30EFRX, 3TB | € 113,50 | € 227,- |
| 1 | Samsung 850 EVO 250GB | € 81,24 | € 81,24 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 308,24 | |
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
nee gewoon goede componenten
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Ik ben vooral benieuwd of jullie mij nog goede upgrades kunnen aanraden
Ga je overklokken?
nee
Wat verwacht je van ons?[i]
Is mijn setup realistisch? Ga ik hier vlot al het voorgenoemde op kunnen draaien? Gaat dit systeem snel genoeg zijn om te kunnen gamen in deze VM? Welke upgrades zou ik best doorvoeren om een goed systeem te hebben?
Alvast bedankt en laat maar weten als jullie meer info nodig hebben.