Toon posts:

PC Upgrade: is dit een goed idee?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Verwijderd

Topicstarter
Hoi allemaal,

Ik wil graag mijn PC upgraden om nog even vooruit te kunnen. Ik hoef niet per se de nieuwste games te kunnen spelen, op het moment speel ik eigenlijk alleen CS:GO. Wel zou ik graag een significante boost zien in mijn framerate. Ik hoop dit te kunnen bereiken met beperkte investeringen.

Mijn huidige systeem is:

#ProductPrijsSubtotaal
1AMD Athlon II X4 750K Boxed€ 0,-€ 0,-
1ASRock FM2A75 PRO4-M€ 0,-€ 0,-
1MSI R7750-PMD2GD3€ 0,-€ 0,-
1Seagate Desktop HDD ST500DM002, 500GB€ 44,95€ 44,95
1Cooler Master N300 (KKN1, closed)€ 41,95€ 41,95
1Crucial CT51264BA160BJ€ 17,95€ 17,95
1Lite-On IHAS122-18€ 0,-€ 0,-
1Corsair CX430M€ 52,01€ 52,01
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 156,86

Nu heb ik het idee om mijn pc wat te updaten door nogmaals hetzelfde plaatje RAM à 4 GBB erbij te kopen, en een GeForce GTX 960 aan te schaffen. Vinden jullie dit de juiste keuze? En, meer gericht: denken jullie dat mijn voeding het geheel dan nog trekt?

Thanks!

Alle reacties

Verwijderd

Om er 8gb van te maken is niet verkeerd.

Voeding is geen topkwaliteit maar kan ermee door.

Je zou ook kunnen kijken naar een gebruikte R9 270X, GTX660Ti of GTX760. Die zijn voor €100,- of minder te vinden en presteren niet heel veel minder dan een 960. Bij die 3 kaarten zal je net wel/niet alles eruit kunnen halen omdat je cpu de beperkende factor is.

Verwijderd

Topicstarter
Dank voor je reactie!

Denk je ook dat mijn CPU een dermate beperkende factor is dat het het verschil tussen de GTX 960 en bovenstaande kaarten verder verkleint?

En verder: zou ik beduidend langer door kunnen met de 960 GTX, zelfs als ik later de rest van mijn pc upgrade, dan dat ik door zou kunnen met bovenstaande kaarten? In dat geval investeer ik liever nu alvast zodat ik er langer profijt van heb :-)

Verwijderd

Ik zou nu een gebruikte kopen en een nieuwe kopen als je aan een nieuw systeem toe bent. Heb je meteen de nieuwste videokaartserie te pakken. Nu is het zonde van het geld als je dat laatste beetje extra van de 960 niet kunt gebruiken maar je er wel €100,- meer voor betaalt.

• ToFast
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 25-01-2025
Verwijderd schreef op maandag 11 januari 2016 @ 20:37:
Ik zou nu een gebruikte kopen en een nieuwe kopen als je aan een nieuw systeem toe bent. Heb je meteen de nieuwste videokaartserie te pakken. Nu is het zonde van het geld als je dat laatste beetje extra van de 960 niet kunt gebruiken maar je er wel €100,- meer voor betaalt.
Dit zou ik ook doen TS. Bovendien, als je aan een nieuw systeem toe bent dan is die GTX960 ook niet meer zo fijn. Wat een significate boost geeft is een SSD voor dat geld te halen (250GB voor rond de €80). Dit maakt je systeem 3x zo snel, behalve dan niet meer FPS in games (wel sneller laden levels natuurlijk). Die kan je dan later wél in een nieuw systeem meenemen.

[ Voor 20% gewijzigd door ToFast op 11-01-2016 20:45 ]

Verwijderd

Topicstarter
Oké helder, bedankt!

Is de Asus GTX 670 dan ook een goede optie? Daar zie ik nu een goede aanbieding van :p

Volgens wat google-werk wel, maar wilde het graag even checken.

• ToFast
Verwijderd schreef op maandag 11 januari 2016 @ 20:45:
Oké helder, bedankt!

Is de Asus GTX 670 dan ook een goede optie? Daar zie ik nu een goede aanbieding van :p

Een GTX 670 is nagenoeg even snel als een AMD 280x en dus een prima snelle kaart. Past ook goed bij de rest. En ga achter een SSD aan, je zal me dankbaar zijn bij je alledaagse activiteiten op de PC :)

[ Voor 10% gewijzigd door ToFast op 11-01-2016 20:54 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 11 januari 2016 @ 20:45:
Oké helder, bedankt!

Als het een pricewatch: Asus GTX670-DCMOC-2GD5 is dan wel, die is perfect. Die heeft namelijk maar één 8 pins PEG connector nodig en die heeft de voeding ook.

Verwijderd

Topicstarter
Het is een 2x 6 pins volgens mij, is dat een probleem?

Sorry, weet hier niet zo veel vanaf zoals blijkt :p

https://www.asus.com/Grap...70DC22GD5/specifications/

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 11-01-2016 21:49 ]

• ToFast
Je voeding heeft een 1x PCIe 6+2 pins aansluiting. Dus dan zal je nog wel een molex (zon rechthoekig stroomplugje) naar 6pin kabeltje moeten hebben, misschien dat die toevallig bij de videokaart zit hoor. Want er staat bij: Accesoiries: 1 x Power cable (en meestal zijn dat molex naar 6 of 8 of 6+2 pins kabeltjes)

[ Voor 20% gewijzigd door ToFast op 11-01-2016 21:57 ]

Verwijderd

Niet direct een heel groot probleem, een GTX 670 is namelijk nog relatief zuinig dus een verloopje moet kunnen. Maar zorg er dan wel voor dat het een twee maal molex naar 6 pins verloopje is en niet één maal molex naar 6 pins PEG connector. Zorg dat die goed vastzit en ding moet er ook een beetje goed uitzien en vastzitten. Gebeurt namelijk nogal eens dat zo'n verloopje smelt doordat er te veel stroom doorheen gaat, slecht bevestigd is of doordat de kwaliteit nogal slecht is.

Verwijderd

Topicstarter
Wederom bedankt!

Lullig als ie smelt. Zit ik met zoiets goed?

https://www.alternate.nl/...-PCIe/html/product/151981

• Heijmenberg99
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 04:27
Ja dat is een goede kabel. Goed merk ook.

Verwijderd

Topicstarter
Mooi! Volgens mij zijn we er dan uit.Mijn dank is groot :)
Pagina: 1