3 Beeldschermen op AMD 280 met Windows 10

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cowabungaa
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 06-09 17:45
Om van het gedoe van kabel switchen af te zijn heb ik vandaag maar een HDMI naar mini-display port adapter gekocht om mijn derde scherm met mijn PC te verbinden. De Radeon 280 heeft namelijk maar één HDMI aansluiting. Nu zit ik dus met een hoofdscherm via DVI, een 2de scherm ernaast met die adapter en een stukje verderop een LG HDTV via HDMI.

De 2 beeldschermen werken prima, en tijdens het opstarten zie ik ook op de TV een laden-icoon verschijnen. Eenmaal opgestart valt het signaal naar de TV alleen weg. Het scherm wordt nog wel detecteerd door Windows, maar ik kan het niet inschakelen, duplicatie van het hoofdscherm noch extensie. Screenshotje: https://i.gyazo.com/e668b15c953584a27ec95027accc5ae8.png

Na een tijd zoeken zijn de volgende dingen me duidelijk geworden:

- Er is een verschil tussen actieve en passieve adapters. Maar er is me vertelt dat dat voor Windows 10 niet meer uitmaakt. Nochtans werkt het scherm met de adapter in ieder geval prima.
- Windows 10 heeft bugs met 3 schermen. Sommige hebben dit kunnen oplossen door naar de oude interface voor scherm controle te gaan via het Control Panel. Dit heeft voor mij in ieder geval niet geholpen.
- Het kan aan de AMD drivers liggen. Deze heb ik geupdate naar de 15.30.1025.1001 versie maar ook dit heeft niet geholpen.

Nu hoop ik dat iemand meer informatie heeft. Is het inderdaad een probleem met Windows 10 en dus wachten op een fix? Ik hoop niet dat ik misinformatie heb gekregen dat mijn opstelling zou moeten werken.

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
Een hardwarelimitatie kun je nooit oplossen door een software oplossing in dit geval dus een ander OS installeren.

Dus koop een actieve adapter.

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cowabungaa
-The_Mask- schreef op maandag 11 januari 2016 @ 19:15:
Een hardwarelimitatie kun je nooit oplossen door een software oplossing in dit geval dus een ander OS installeren.

Dus koop een actieve adapter.
Ik weet alleen niet of het wel een hardware limiet is. Ik kan ook niet zien of mijn adapter wel of niet actief is, dat staat er nergens op aangegeven. Maar nochtans werkt de adapter prima, in de zin van het beeldscherm met de adapter werkt perfect. Het is de TV die alleen via HDMI is verbonden die wel gedetecteerd is maar uitgeschakeld blijft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuusj
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 14-09 16:24

Kuusj

Ofwel varken in 't Limburgs

Een 280X was de eerste AMD kaart die je in theorie kon aansluiten zonder actieve displaypoort adapter, echter, na veel proberen zonder deze adapter ben ik er achter gekomen dat de claim van AMD gewoon niet klopt in mijn geval (en ook in vele andere gevallen). Zoals The Mask ook aangeeft, software kan niks op hardwarevlak veranderen, dus je zit helaas aan een relatief dure actieve displaypoort vast met deze kaart.

9800X3D - RX 6900XT - Volvo S40 T5 '10 - Kever '74

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cowabungaa
kuusj98 schreef op maandag 11 januari 2016 @ 19:22:
Een 280X was de eerste AMD kaart die je in theorie kon aansluiten zonder actieve displaypoort adapter, echter, na veel proberen zonder deze adapter ben ik er achter gekomen dat de claim van AMD gewoon niet klopt in mijn geval (en ook in vele andere gevallen). Zoals The Mask ook aangeeft, software kan niks op hardwarevlak veranderen, dus je zit helaas aan een relatief dure actieve displaypoort vast met deze kaart.
Ik zou denken dat ik er daar al 1 van heb; een ding van €30 met een fatsoenlijke dongel, geen simpel kabeltje van minder dan een tientje in ieder geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Kun je anders even vertellen wat je allemaal hebt.
Welke monitoren en welke TV, welke videokaart en welk verloopje?

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cowabungaa
-The_Mask- schreef op maandag 11 januari 2016 @ 19:28:
Kun je anders even vertellen wat je allemaal hebt.
Welke monitoren en welke TV, welke videokaart en welk verloopje?
- Iiyama X2483HSU als main monitor via DVI.
- Iiyama E2473HDS via de dongel.
- LG 32LH3000 via HDMI.
- Een Sinox Mini DisplayPort/HDMI adapter á €30, verder staat er geen info op.
- AMD R9 280 videokaart.

Edit: Schijnbaar toch wel de nieuwste beta drivers, namelijk 15.30.1025.1001. Ik zal de OP eens aanpassen.

[ Voor 14% gewijzigd door Cowabungaa op 11-01-2016 19:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cowabungaa
Iemand wellicht nog een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sp3ci3s8472
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 15-09 13:16

Sp3ci3s8472

@ 12 graden...

kuusj98 schreef op maandag 11 januari 2016 @ 19:22:
Het kan wel zolang je de andere poorten maar niet bezet hebt dacht ik. Als je HDMI poort leeg is en je doet een pasieve DP -> HDMI dan pakt hij in principe gewoon het HDMI signaal. Althans dat dacht ik :P.

Eerder was er een actieve adapter van sapphire, geen idee of deze nog verkrijgbaar is. De prijs was best schappelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wreckdicilous
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 21-02-2024
Ik heb deze: pricewatch: Sapphire Kabel ACTIVE mini DP-to-DVI

werkt perfect! (wel mini-DP en DVI)

i.c.m. HD7950 van MSI en 3 iiyamatjes,
één op DVI,
één op HDMI,
één op mini-DP - met daar aan de actieve adapter naar DVI.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cowabungaa
Sp3ci3s8472 schreef op donderdag 14 januari 2016 @ 21:32:
[...]

Het kan wel zolang je de andere poorten maar niet bezet hebt dacht ik. Als je HDMI poort leeg is en je doet een pasieve DP -> HDMI dan pakt hij in principe gewoon het HDMI signaal. Althans dat dacht ik :P.

Eerder was er een actieve adapter van sapphire, geen idee of deze nog verkrijgbaar is. De prijs was best schappelijk.
Als ik zo de bovenstaande reactie zie, ook al is dat een DVI - miniDP, dan is die ook rond de €30. Aangezien degene die ik nu heb in dezelfde prijscategorie valt zou ik denken; die is ook actief. Is er verder nog een methode om te checken of het wel of geen actief ding is? Ik wil niet weer iets kopen van €30 als het opeens blijkt aan iets anders te liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Je kan een product wat online is gekocht altijd binnen 14 dagen terug zenden. Ik denk trouwens ook dat het met een actief verloopje van (mini)DisplayPort naar DVI is opgelost. HDMI lijkt vaker niet te werken.

[ Voor 8% gewijzigd door -The_Mask- op 17-01-2016 21:45 ]

AMD Nieuwsdiscussie

Pagina: 1