Wat ga je met je laptop doen?
Internet, film/serie, lichte games (heartstone, CS;GO), kantoorwerkzaamheden (office,mail etc.).
Daarnaast wil ik de laptop gebruiken om er (twee) scherm(en), toetsenbord en muis op aan te sluiten.
twee schermen is geen must, zou wel leuk zijn. (ik weet niet of hier een oplossing voor is, tips hierover ook altijd welkom)
Wat is je budget?
Het liefst niks, max +/- €850,-
Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Grootte: 13,3" of 15" resolutie HD of meer.
Accuduur liefst zo lang mogelijk.
Gewicht +/- 2kg.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Liefst een A-merk met degelijke bouwkwaliteit. (lenovo bv, hebben vaak last van dat je het scherm kan verbuigen. Ik open het scherm altijd met 1 hand en dan wil ik niet dat het scherm scheef open gaat. Stevig behuizing graag.)
Mat scherm, liefst IPS.
Nummeriek toetsenbord zou fijn zijn, geen must.
SSD is een must. 128 GB is oké, meer is altijd welkom.
Laptop met HD waar makkelijk vervangen kan worden door een SSD is ook een optie.
8GB werkgeheugen minimaal.
Goede ventilatie, makkelijk stofvrij te maken/houden?!
Heb al lange tijd het nieuwe hardware niet meer gevolgd en kan hierdoor nu slecht een keus maken bij aankoop. Mijn voorkeur gaat uit naar ASUS laptop ivm goede ervaring. ACER daarentegen wil ik niet door veel slechte ervaringen.
Mijn eigen opties:?
Met een SSD
pricewatch: Asus F555LJ-DM891T
of
pricewatch: Asus R556LA-DM1686T
kant en klaar:
pricewatch: Asus Zenbook UX305CA-FC022T
Graag jullie blik hierop.
Internet, film/serie, lichte games (heartstone, CS;GO), kantoorwerkzaamheden (office,mail etc.).
Daarnaast wil ik de laptop gebruiken om er (twee) scherm(en), toetsenbord en muis op aan te sluiten.
twee schermen is geen must, zou wel leuk zijn. (ik weet niet of hier een oplossing voor is, tips hierover ook altijd welkom)
Wat is je budget?
Het liefst niks, max +/- €850,-
Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Grootte: 13,3" of 15" resolutie HD of meer.
Accuduur liefst zo lang mogelijk.
Gewicht +/- 2kg.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Liefst een A-merk met degelijke bouwkwaliteit. (lenovo bv, hebben vaak last van dat je het scherm kan verbuigen. Ik open het scherm altijd met 1 hand en dan wil ik niet dat het scherm scheef open gaat. Stevig behuizing graag.)
Mat scherm, liefst IPS.
Nummeriek toetsenbord zou fijn zijn, geen must.
SSD is een must. 128 GB is oké, meer is altijd welkom.
Laptop met HD waar makkelijk vervangen kan worden door een SSD is ook een optie.
8GB werkgeheugen minimaal.
Goede ventilatie, makkelijk stofvrij te maken/houden?!
Heb al lange tijd het nieuwe hardware niet meer gevolgd en kan hierdoor nu slecht een keus maken bij aankoop. Mijn voorkeur gaat uit naar ASUS laptop ivm goede ervaring. ACER daarentegen wil ik niet door veel slechte ervaringen.
Mijn eigen opties:?
Met een SSD
pricewatch: Asus F555LJ-DM891T
of
pricewatch: Asus R556LA-DM1686T
kant en klaar:
pricewatch: Asus Zenbook UX305CA-FC022T
Graag jullie blik hierop.