Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

(redelijk) mobiele desktop vervanger

Pagina: 1
Acties:

• klaaspyro
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 25-11 23:53
Wat ga je met je laptop doen?
Internet, film/serie, lichte games (heartstone, CS;GO), kantoorwerkzaamheden (office,mail etc.).
Daarnaast wil ik de laptop gebruiken om er (twee) scherm(en), toetsenbord en muis op aan te sluiten.
twee schermen is geen must, zou wel leuk zijn. (ik weet niet of hier een oplossing voor is, tips hierover ook altijd welkom)

Wat is je budget?
Het liefst niks, max +/- €850,-

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Grootte: 13,3" of 15" resolutie HD of meer.
Accuduur liefst zo lang mogelijk.
Gewicht +/- 2kg.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Liefst een A-merk met degelijke bouwkwaliteit. (lenovo bv, hebben vaak last van dat je het scherm kan verbuigen. Ik open het scherm altijd met 1 hand en dan wil ik niet dat het scherm scheef open gaat. Stevig behuizing graag.)

Mat scherm, liefst IPS.

Nummeriek toetsenbord zou fijn zijn, geen must.

SSD is een must. 128 GB is oké, meer is altijd welkom.
Laptop met HD waar makkelijk vervangen kan worden door een SSD is ook een optie.

8GB werkgeheugen minimaal.

Goede ventilatie, makkelijk stofvrij te maken/houden?!

Heb al lange tijd het nieuwe hardware niet meer gevolgd en kan hierdoor nu slecht een keus maken bij aankoop. Mijn voorkeur gaat uit naar ASUS laptop ivm goede ervaring. ACER daarentegen wil ik niet door veel slechte ervaringen.

Mijn eigen opties:?

Met een SSD
pricewatch: Asus F555LJ-DM891T
of
pricewatch: Asus R556LA-DM1686T

kant en klaar:
pricewatch: Asus Zenbook UX305CA-FC022T

Graag jullie blik hierop.

• klaaspyro
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 25-11 23:53
Niemand?

• Bastian1
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 20-11 22:53
Ik heb er wel een die net boven budget is, maar een extra 2 schermen zouden geen probleem moeten zijn (mist ze niet meer zijn dan full HD).
wat dacht je van de MSI GP62 2QE? http://tweakers.net/price...1/msi-gp62-2qe-242nl.html
Deze zat ik zelf laatst nog te overwegen. Een redelijke goed uitziende instapmodel gamerslaptop van MSI. die redelijk licht is met 2.3kg aan gewicht.Hij heeft een 950m videokaart die je schermen aan kan sturen en een snelle 2.5 - 3.1 (3.4 volgens intel) haswell processor (helaas niet skylake, maar is alsnog vlot)

Anders heeft Medion laatst een nieuwe lijn laptop uitgebracht.
deze Medion Erazer P6661 http://tweakers.net/price...0019792%29/specificaties/ valt mooi binnen budget.
Een iets luxere versie met 1tb en een 128gb ssd is dan weer €100 duurder, maar met de ssd wel een behoorlijke upgrade qua snelheid http://tweakers.net/price...0019794%29/specificaties/ (deze zit ik voor mezelf nog te af te wegen tegen de MSI :P)
Ze wegen ook allebei 2,3kg sinds ik laatst heb gecheckt (ik kan het op tweakers niet meer terugvinden))

Ze hebben dan wel weer een skylake processor die iets langzamer is dan die van MSI, maar die zuiniger met de energie om zou moeten gaan en de accuduur wat moet verbeteren.

[ Voor 4% gewijzigd door Bastian1 op 14-01-2016 17:06 ]