Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• geewizz25
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 19-11 18:55
Op het gevaar af dat ik flames krijg omdat dit in het verkeerde topic staat probeer ik het toch omdat ik op dit moment helemaal vastzit.

Situatie is als volgt:
Ik bezit een Eonon G2110ZV autoradio/Multimedia "ding"
Deze draait op Android 4.4

Ik heb hier een paar maanden geleden de nieuwe TomTom Go mobile app opgezet en dat werkte prima. Alle navigatie, stemmen etc werkten perfect. Zelfs m'n radio werd netjes onderbroken door Tom als er iets te melden viel.

Nu kreeg ik op 4 januari 2016 een update en die brak na een poosje af met de mededeling "niet genoeg ruimte."

Volgens TomTom moet dan de app eraf en opnieuw installeren met een lege sd card in het apparaat. Dan zou de app bij opnieuw installeren vanzelf de lege sd card kiezen.

Blijkbaar paste voor de update alles nog in het interne geheugen van de radio, heb dat toen niet gecontroleerd.....(Ja, ik weet het een tweakert onwaardig :F )

Ik heb er nu een lege sd card erin zitten van 32 GB en heb de app vier keer getracht te installeren ( dat duurt....lang).
Echter, alle vier keren komt de app terug met de bekende "niet genoeg ruimte" melding.

Hte lijkt er dus op dat de app de lege sd kaart niet ziet, ook geprobeerd met een 2e kaartje maar hetzelfde resultaat. Android ziet het kaartje echer wel en als ik er bv wat muziek opzet speelt dat ook netjes af, m.i. is de radio dus in orde.

Ik zit nu dus met een voor drie jaar betaalde app die niet werkt. Heb dit op 6 januari 2016 gemeld aan TomTom maar heb geen reactie gekregen. Wat gegoogled en gezien dat er meer mensen problemen mee hebben, ook op normale android telefoons, maar geen oplossingen gevonden. Wel veel opmerkingen over de support van TomTom... ;)

Vraag concreet: is er iemand op het forum die een idee heeft om dit toch werkend te krijgen?
Ik vertrek over een poosje voor een lange vakantie en dan wil ik toch echt de app werkend hebben "of anders m'n geld terug :+ "

Ik zou heel dankbaar zijn voor bruikbare tips o.i.d. om het werkend te krijgen. _/-\o_ _/-\o_

• Knielen
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 22:01
Android 4.4 laat het niet toe om apps te installeren op SD kaart. Ik heb even zitten googlen, maar ik geloof dat er niet veel mogelijkheden zijn. Je kan wel bestanden naar de SD kaart zetten die al in je interne geheugen staan, hier zijn apps voor. Misschien is het op die manier mogelijk om genoeg vrije ruimte te creëren zodat je de app kan installeren en eventueel daarna kan verplaatsen naar je SD

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 19:59
hoeveel ruimte heb je nog op je intern geheugen? kijk anders ook eens of je de "cache" kan wissen en eventueel wat overbodige apps eraf kan halen. Tom Tom moet zelf op het intern geheugen staan, maar de kaarten kunnen wel op de SD.

Strava