Mail: Prullenbak / trash, wat is het verschil?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Techneut
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Soms doet zich een heel onbenullig vraagje voor en dit is wel haast een kampioen in zijn soort.
Een vraagje dus waar niemand van wakker zal liggen, van mijn kant alleen maar nieuwsgierigheid. Het valt mij op dat in webmail van Windows 10 (Ziggo) wat de topictitel betreft in het "hoofd-adres" alleen een prullenbak staat (lijkt me ook genoeg), maar in de nevenadressen zowel prullenbak als trash. Waarbij het lijkt dat de laatste niet echt meedoet. Met mijn kennis van de Engelse taal betekenen die beide woorden in dit verband precies het zelfde (trash = vuilnis). Wat zou de beweegreden van Microsoft zijn geweest om beide toe te passen. Of zou het bij de softwareontwikkeling simpel over het hoofd zijn gezien? Dat lijkt me het meest aannemelijk.

Edit:
Op verzoek van een moderator op 15 januari:
Voor de duidelijkheid, het gaat om de webmail van Ziggo, dat had ik er niet meteen bij vermeld, maar later wel in een antwoord.En nogmaals, als zodanig een specifiek doel, wat heet een doel? Het is alleen maar nieuwsgierigheid wat het doel is van Ziggo van dit dubbelop. Nogmaals, ik lig er niet van wakker en vind het verder ook wel best, ik vind het alleen maar een beetje vreemd overkomen, dat is alles.

[ Voor 24% gewijzigd door Techneut op 30-10-2018 15:55 ]

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Webmail kan de trash folders hebben aangemaakt, ipv de standaard prullenbak.

Ik heb ook verschillende accounts her en der op servers staan waarbij na het inloggen via webmail er automatisch prullenbak & trash aangemaakt wordt. Vermoedelijk komt het door de taal van de gebruiker waarmee hij of zij inlogt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ralpje
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 15:50

ralpje

Deugpopje

Wat bedoel je met de 'webmail' van Windows 10? Windows 10 is geen mailservice, dus je gebruikt de webmail van een bepaalde aanbieder. Is dat Outlook.com, Gmail, OWA vanaf een on-prem Exchange server of O365?

Freelance (Microsoft) Cloud Consultant & Microsoft Certified Trainer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Belindo
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 22:15

Belindo

▶ ─🔘─────── 15:02

In de meeste webmail clients heb je standaard mappen voor .inbox, .trash, .spam, .sent etc. Maar je kunt ook zelf mappen toevoegen en die instellen als de standaard map.

Zo had ik in Roundcube een eigen map 'Verzonden' gemaakt waar standaard de verzonden mail inging. Na een migratie naar Rainloop werd verzonden mail niet in deze map, maar in 'Sent Items' gezet.

De mailclient van Windows 8 toonde in dat geval zowel de map Sent als de map Verzonden

Coding in the cold; <brrrrr />

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Techneut
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
ralpje schreef op maandag 11 januari 2016 @ 16:55:
Wat bedoel je met de 'webmail' van Windows 10? Windows 10 is geen mailservice, dus je gebruikt de webmail van een bepaalde aanbieder. Is dat Outlook.com, Gmail, OWA vanaf een on-prem Exchange server of O365?
Nee, ik heb een internet-abonnement bij Ziggo en daar zit een e-mail pakket bij inbegrepen van Ziggo zelf. Waarbij je naar eigen keus d.m.v. pop3 of imap een willekeurige mailserver kunt gebruiken of kiezen voor webmail. Ik had inderdaad Ziggo in plaats van Windows 10 moeten vermelden. Oké sorry, kleine onduidelijkheid van mij. Ziggo-webmail dus, dat alle adressen @ziggo.nl en in mijn geval @upcmail.nl en chello.nl verzorgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ziggo heeft z'n zaken niet op orde, ik heb ook Nederlands en Engels door elkaar heen staan. 'Postvak IN' wordt wel gebruikt, 'Verstuurd' niet, daar wordt de sent-map voor gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Ik snap het doel van het topic niet echt. Maak in de topicstart ajb duidelijker over welke applicatie (en welke webmail) het gaat. Ik pas de topictitel ook wat aan: alleen "Prullenbak trash" is ook onduidelijk. Mocht de titel niet kloppen, suggereer gerust een nieuwe via topicreport ('Rapporteer' bovenaan).

Hoe dan ook gaat het niet over besturingssystemen dus ik verplaats het topic van WOS naar CSA :P

En ten slotte: het is een vraag, dus ik zal het een vraag-topic maken.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vitayalin
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 03-11-2022
Bij Googlemail/gmail en imap hetzelfde.

En heb geen windows of ziggo en zelden webmail maar Thunderbird en Evolution.

Ik heb het vermoeden dat terug schakelen naar de engelse taal het dubbelen zal oplossen.
Ze worden ook beide gebruikt door het systeem en niet gelijk dat is het aparte.
Pagina: 1