Kunnen jullie iets voor mij uitzoeken?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeFoRcE
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 17-09 14:33

NeFoRcE

Hallo? Bent u daar?

Topicstarter
Beste adjes/devvers,

Om een lang verhaal kort te houden. Ik zit met een probleem met onze blu-ray speler. Nu was ik benieuwd wanneer wij deze ongeveer gekocht hadden, en gezien ik onze hardware vaak plaats in mijn 'inventaris' hier op Tweakers, ben ik benieuwd of jullie misschien achter de modificatie-datum kunnen komen van mijn inventarislijst 'Overige Hardware'. Mogelijk dat jullie met een query of iets dergelijks achter deze datum kunnen komen, of in de logs? Het gaat om de datum dat 'Pioneer BDP-170 Zwart' is toegevoegd aan deze lijst.

Alvast hartelijk dank, julle zouden ons enorm helpen! O+ :)

Professioneel Heftruck Syndroom

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kees
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 15:48

Kees

Serveradmin / BOFH / DoC
Die lijst is voor het laatst bewerkt op zaterdag 09 Juni 2012 om 11:51:37

"Een serveradmin, voluit een serveradministrator, is dan weer een slavenbeheerder oftewel een slavendrijver" - Rataplan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeFoRcE

NeFoRcE

Hallo? Bent u daar?

Topicstarter
Dat lijkt mij aardig stug, gezien ik de Miele en de Blu-ray in 2015 heb toegevoegd/gekocht... Mogelijk had je het verkeerde lijstje? Zou je het voor mij kunnen nakijken? Erg bedankt in ieder geval!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kees
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 15:48

Kees

Serveradmin / BOFH / DoC
NeFoRcE schreef op maandag 11 januari 2016 @ 18:12:
Dat lijkt mij aardig stug, gezien ik de Miele en de Blu-ray in 2015 heb toegevoegd/gekocht... Mogelijk had je het verkeerde lijstje? Zou je het voor mij kunnen nakijken? Erg bedankt in ieder geval!
Dan denk ik eerder dat onze code daar geen update op doet want hij is gelijk aan de 'inserttime'. Die we net als de updatetime verder ook nergens gebruiken, dus het valt niet op als dat stuk is ;)

Als ik naar wat producten eromheen kijk en hun bestellijsten dan lijkt het op vrijdag 29 mei 2015. We houden niet bij wanneer een product in een lijst is gezet, maar ik heb gekeken naar wat id's om die ene entry heen en hun productlijsten, en die zijn op die dag gemaakt.

[ Voor 68% gewijzigd door Kees op 11-01-2016 18:28 ]

"Een serveradmin, voluit een serveradministrator, is dan weer een slavenbeheerder oftewel een slavendrijver" - Rataplan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16:37

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Als dat ding uit 2015 is moet je volgens mij gewoon in je telebanking terug kunnen zoeken wanneer je hem betaald hebt.
En anders even je bank bellen, die kunnen het zo zien :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeFoRcE

NeFoRcE

Hallo? Bent u daar?

Topicstarter
Thanks heren! Goed idee om het zo te zoeken, top! Hopelijk kom ik hier wat verder mee. Probleem is dat we de bon nérgens weer kunnen vinden, we meerdere rekeningen hebben, het voor 99% bij Mediamarkt HC Utrecht was, maar wanneer precies, ergens in mei dachten we, en dat blijkt dus nu. Wij gaan ff verder zoeken, dank!

*edit* en we weten ook niet zeker meer of we nu alles gepind hadden, een gedeelte, of alles contant... haha

[ Voor 14% gewijzigd door NeFoRcE op 11-01-2016 18:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16:37

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Bel je de MM toch? Financiele gegevens moeten wettelijk 7 jaar bewaard worden, dus die moeten ze hebben.

Just curious: is ie stuk en vraag je je af hoeveel garantie je hebt? Als dat ding uit 2015 is red je dat sowieso. Iets met juridische uitspraken over verwachtte levensduur enzo ;)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeFoRcE

NeFoRcE

Hallo? Bent u daar?

Topicstarter
The Eagle schreef op maandag 11 januari 2016 @ 19:10:
Bel je de MM toch? Financiele gegevens moeten wettelijk 7 jaar bewaard worden, dus die moeten ze hebben.

Just curious: is ie stuk en vraag je je af hoeveel garantie je hebt? Als dat ding uit 2015 is red je dat sowieso. Iets met juridische uitspraken over verwachtte levensduur enzo ;)
Hij heeft kuren inderdaad (freeze of death), hij is gekocht in 2015, maar weet zo niet wanneer ie voor 't eerst op de markt was. De MM kan wel iets opzoeken, maar dan moet ik de datum, tijdstip en bedrag weten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Pricewatch zegt: Aangeboden sinds: 20 september 2014. Dus zelfs dan zou je nog goed moeten zitten lijkt mij. :) of je die discussie met de MM gaat winnen Is een tweede natuurlijk. :P

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 11-01-2016 21:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeFoRcE

NeFoRcE

Hallo? Bent u daar?

Topicstarter
Mja true, maar reken er maar niet op dat iemand mij wil helpen zonder bewijs van aankoop.. ik kan het ook niet terugvinden in de bankafschriften, mogelijk toch contant betaald dan... shit man...

*edit*: Mogelijk toch een transactie gevonden van 18 mei. Gedeelte van 't bedrag, maar ik heb het idee dat we 'm toen ook een gedeelte contant (met m'n verjaardagsgeld van april) en met pin hadden betaald... morgen maar even bellen om te kijken wat er aan die transactie vastzit.

[ Voor 42% gewijzigd door NeFoRcE op 11-01-2016 22:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeFoRcE

NeFoRcE

Hallo? Bent u daar?

Topicstarter
Helaas. Dat afschrift was van een drietal aangeschafte blu-ray's. Ik ben bang dat we 'm toch contant hebben betaald. Hoe kan ik dan nu toch garantie krijgen, zonder bon? Ding is nog geen jaar in ons bezit... -_-'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper®
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Als je contant betaalt krijg je toch ook nog steeds gewoon een bon ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeFoRcE

NeFoRcE

Hallo? Bent u daar?

Topicstarter
Viper® schreef op dinsdag 12 januari 2016 @ 13:04:
Als je contant betaalt krijg je toch ook nog steeds gewoon een bon ?
Klopt, maar deze is dus spoorloos... ik heb een sterk vermoeden dat ie aangeschaft is tussen X en X mei, en waarschijnlijk in die week de blu-ray speler gekocht... vervelend ook, óveral bonnetjes van, strijkijzer, waterkoker, wasmachines, alles, behalve deze...

[ Voor 5% gewijzigd door NeFoRcE op 12-01-2016 14:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper®
  • Niet online
Haha

Tijd om alles direct in te scannen en een digitaal achief aan te leggen.

Eventueel winkel bellen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeFoRcE

NeFoRcE

Hallo? Bent u daar?

Topicstarter
Viper® schreef op dinsdag 12 januari 2016 @ 13:09:
Haha

Tijd om alles direct in te scannen en een digitaal achief aan te leggen.

Eventueel winkel bellen ?
Ja precies, zoiets maar een keer doen haha! Mediamarkt gaf aan echt een bon nodig te hebben... maja, misschien dat ze iets kunnen betekenen als zij een blu-ray zien van 't type tussen in die ene week. Neem niet aan dat ze 3 van die dingen in een week verkopen van dat specifieke type...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Viper®
  • Niet online
https://service.mediamark...blic/service/orderinvoice
Uw aankoopbon

Uw aankoopbon dient tevens als garantiebewijs. Indien noodzakelijk kunt u hiermee eenvoudig garantie claimen.
Dit kan ook door middel van een bankafschrift/pinbewijs of andere door de wet toegelaten methoden.

Indien u niet meer in het bezit bent van uw aankoopbon, kunnen wij proberen uw aankoopgegevens in ons verkoopsysteem te traceren.

Vult u daarvoor de hieronder gevraagde gegevens in.
Wanneer wij uw aankoopbon hebben getraceerd, zullen wij u deze per e-mail versturen.
:*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeFoRcE

NeFoRcE

Hallo? Bent u daar?

Topicstarter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper®
  • Niet online
Wat ook nog wel eens helpt is de vraag stellen op de MediaMarkt NL facebook pagina oid.
Maar ik denk als je naar de servicebalie gaat en gewoon aangeeft dat je verhuisd bent en de bon gezocht hebt maar niet gevonden dat ze er niet echt een problem van maken.
Vroeger zat er volgens mij iemand van de MM wel eens op GoT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeFoRcE

NeFoRcE

Hallo? Bent u daar?

Topicstarter
Viper® schreef op dinsdag 12 januari 2016 @ 13:41:
Wat ook nog wel eens helpt is de vraag stellen op de MediaMarkt NL facebook pagina oid.
Maar ik denk als je naar de servicebalie gaat en gewoon aangeeft dat je verhuisd bent en de bon gezocht hebt maar niet gevonden dat ze er niet echt een problem van maken.
Vroeger zat er volgens mij iemand van de MM wel eens op GoT
Ik ben afgelopen zondag met blu-ray speler en al naar de MM geweest. Daar gaven ze aan dat ik toch wel echt een bonnetje nodig had... maar dat waren twee van die blonde mutsjes achter de balie. Heb 't formulier op de site ingevuld. Mocht er geen positief resultaat uit komen, dan zal ik binnenkort wel even weer naar die MM gaan... pfff...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeFoRcE

NeFoRcE

Hallo? Bent u daar?

Topicstarter
Bericht terug van de MM:

13:56:25 12-01-2016 door Media Markt Utrecht Hoog Catharijne
Geachte meneer, Ik heb op uw postcode en achternaam gezocht, maar ik kan hier helaas niks op vinden. Aangezien het cash betaald is kan ik verder niks meer betekenen voor u. Met vriendelijke groet, Media Markt Utrecht

Lekker dan... een apparaat van 150 euro, met wettelijke garantie, maar niks aan te doen? Ik ga binnenkort wel ff naar de winkel weer, poging 10 ofzo..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

NeFoRcE schreef op dinsdag 12 januari 2016 @ 14:14:
[...]

Bericht terug van de MM:

13:56:25 12-01-2016 door Media Markt Utrecht Hoog Catharijne
Geachte meneer, Ik heb op uw postcode en achternaam gezocht, maar ik kan hier helaas niks op vinden. Aangezien het cash betaald is kan ik verder niks meer betekenen voor u. Met vriendelijke groet, Media Markt Utrecht

Lekker dan... een apparaat van 150 euro, met wettelijke garantie, maar niks aan te doen? Ik ga binnenkort wel ff naar de winkel weer, poging 10 ofzo..
Staat er geen uniek serienummer op dat ding waar ze misschien iets mee kunnen? Geen idee of dat geregistreerd wordt hoor, maar bij telefoons kan het op basis van het IMEI nummer. Dus misschien, als er een uniek serienummer Is, kan je daar bij de MM of bij de fabrikant (je wil garantie lijkt mij, als MM niet mee kan/wil werken maar de fabrikant wel Is dat toch ook prima?) wat mee dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeFoRcE

NeFoRcE

Hallo? Bent u daar?

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 12 januari 2016 @ 14:32:
[...]

Staat er geen uniek serienummer op dat ding waar ze misschien iets mee kunnen? Geen idee of dat geregistreerd wordt hoor, maar bij telefoons kan het op basis van het IMEI nummer. Dus misschien, als er een uniek serienummer Is, kan je daar bij de MM of bij de fabrikant (je wil garantie lijkt mij, als MM niet mee kan/wil werken maar de fabrikant wel Is dat toch ook prima?) wat mee dan.
Is inderdaad vast wel aanwezig. Als MM moeilijk blijft doen, neem ik wel contact op met Pioneer, maar las al her en der dat zij ook kassabon nodig hebben...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LA-384
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 16:30
Dat is op zich toch ook niet vreemd? De winkelier wil zeker weten dat zij verantwoordelijk zijn voor de garantie en de fabrikant wil weten of er nog wel garantie op het product zit. Als je niet kunt aantonen wanneer en waar het product is gekocht, dan is dat idd domme pech.

Het is ook wel slordig van de mediamarkt dat de aankoop niet in hun archief aanwezig is, zeker wanneer dergelijke gegevens 7 jaar bewaard zouden moeten worden, zoals the eagle aangeeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

LA-384 schreef op woensdag 13 januari 2016 @ 23:07:
Dat is op zich toch ook niet vreemd? De winkelier wil zeker weten dat zij verantwoordelijk zijn voor de garantie en de fabrikant wil weten of er nog wel garantie op het product zit. Als je niet kunt aantonen wanneer en waar het product is gekocht, dan is dat idd domme pech.

Het is ook wel slordig van de mediamarkt dat de aankoop niet in hun archief aanwezig is, zeker wanneer dergelijke gegevens 7 jaar bewaard zouden moeten worden, zoals the eagle aangeeft.
Vanuit pioneer vind ik het maar lullig, het product Is minder dan 2 jaar terug gereleased, dus garantie zit er sowieso nog op. :P

• NeFoRcE

NeFoRcE

Hallo? Bent u daar?

Topicstarter
Ik knal 'm even weer omhoog hoor.

Zojuist gebeld met Pioneer. Ook zij geven aan dat MM m'n eerste aanspreekpunt is en ik het daar mee moet regelen. Om garantie te claimen is een aankoopfactuur nodig. Zelfs als 't product minder dan 2 jaar op de markt is.

Wat een gedoe zeg...

Niemand die hier bij de MM werkt en ff een factuurtje kan printen ofzo? :-( :|

Pagina: 1