Opgelicht door User

Pagina: 1
Acties:
  • 2.191 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CorePax
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 17-06 12:54
Beste Tweakers en Mods,

Helaas ben ik genoodzaakt hier verder hulp te zoeken. Augustus 2015 heb ik mijn laptop te koop gezet, Ting87 had hier interesse in maar gaf aan dat hij er op dat moment geen geld voor had. Gezien zijn uitstekende V&A geschiedenis en ik graag iets nieuws wilde heb ik hem toen een betalingsregeling aangeboden. 800 euro vooraf, de resterende 600 euro in termijnen. De termijnen mocht hij zelf indelen zolang het maar voor eind November binnen was bij mij. Daarnaast heeft thing87 een kleine koopovereenkomst opgesteld die wij beiden hebben ondertekend, tot slot heeft hij het kentekenbewijs van zijn auto achtergelaten welke hij op zou halen wanneer de laatste betaling was voldaan.

Tot zover was alle communicatie uitstekend en was hij uitermate vriendelijk. Rond november heb ik netjes zoals afgesproken de laatste centen ontvangen en was hij eigenaar van een prachtige laptop.

Helaas gaat het hierna mis, vlak voordat hij de laatste betaling overmaakt vraag ik hem of hij in de gelegenheid is een videokaart voor mij te testen. Het betreft een MXM kaart (GTX680m) welke gemakkelijk te testen is in de verkochte laptop. Ik had immers geen laptop meer.

De videokaart had ik verkocht aan een kennis, deze heeft hem toen overgeklockt en deze is stuk gegaan. Dit heeft hij aan mij verteld, en daarbij gevraagd of ik hem alsnog kon testen in een ander systeem. Zo ontstond de vraag of Thing87 hem voor mij wilde testen. Op dit punt had de kennis de videokaart nog niet betaald aan mij (Ik ken hem immers goed en anders liggen ze stof te happen bij mij).

Het probleem : Ik heb hem voor de laatste betaling, en hierna meerdere malen gevraagd aan Thing87 of hij mij de videokaart wilde terugsturen. Ik vind immers dat de kennis mij niet hoeft te betalen wat hij niet meer in zijn bezit heeft) Maar totdat ik de videokaart terug heb, heb ik dus mijn 250 euro niet.

Thing87 gaf meerdere malen aan dat hij druk was, aan het verhuizen was ect. hij stuurde mij foto's van een stapen dozen met de mededeling dat hij niet zijn hele "inboedel" gaat doorzoeken voor de videokaart. Dit vond ik vreemd aangezien het een klein zolderkamertje betrof met enkele dozen. Immers heeft hij de videokaart ook bewust ingepakt nadat ik meerdere malen heb gevraagd hem terug te sturen...

Ik heb hem op een gegeven moment een bericht gestuurd via Whatsapp met de mededeling dat ik mijn videokaart uiterlijk de volgende dag retour wilde hebben aangezien iemand anders er op zat te wachten. Hierop kreeg ik helaas het volgende bericht

Afbeeldingslocatie: http://i68.tinypic.com/23uqwig.png

Hierna heb ik hem gefrustreerd opgebeld. Zonder in al te veel details te gaan heb ik hem op geen enkel punt uitgescholden. Ik moest echter wel aanhoren dat ik onbeschoft was volgens hem. Tijdens het gesprek heb ik hem zelfs nog uitstel van een week gegeven, om mij de kaart op te sturen.

Volgens hem was dat helaas volkomen onrealistisch en eindigde het gesprek met een hoop gescheld richting mij.

Het is wellicht een lang verhaal, maar ik hoop dit wellicht met de hulp van Tweakers op te kunnen lossen. Ik vind het nergens op slaan dat ik zo wordt behandeld en dat mensen er vaak mee weg denken te komen. Uit het inboedel verhaal begrijp ik dat hij verhuisd is en een "bezoekje brengen" wil ik dus ook liever niet doen, ik zie liever mijn spullen terug dan dat dit verder moet escaleren.

Bedankt voor de aandacht thus far. Ondanks dat het niet 100% gaat over een transactie via tweakers is de transactie hier wel begonnen.

(Persoonlijke gegevens heb ik bewust weggelaten, deze heb ik wel in het bezit)
Link naar zijn profiel Anoniem: 312539

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• worldfastest
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 25-06 13:44
Hij hrrft netjes betaald. Hebt he ook nog on iets je te testen en jij hebt een grote mond als het hem even niet uitkomt om het terug te sturen. Denk dat je bij jezelf eerst maar eens te rade moet gaan voordat je publiekelijk iemand wilt zwart maken.

You only live once, so enjoy the ride.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CorePax
worldfastest schreef op maandag 11 januari 2016 @ 15:33:
Hij hrrft netjes betaald. Hebt he ook nog on iets je te testen en jij hebt een grote mond als het hem even niet uitkomt om het terug te sturen. Denk dat je bij jezelf eerst maar eens te rade moet gaan voordat je publiekelijk iemand wilt zwart maken.
Ter verduidelijking, ik heb heb 24 September een eerste verzoek gestuurd de kaart terug te sturen. Dit gedurende 3 maanden heel vaak opnieuw gevraagd.

Hij heeft dus 3! maanden de tijd gehad de kaart terug te sturen, ik vind je opmerking dus ook totaal niet op z'n plaats.

Ik heb telkens gevraagd of hij de kaart de desbetreffende week wilde terugsturen. Nooit heeft hij hier gehoor aan gegeven. En dan ben ik fout voor het stellen van een deadline? 8)7

[ Voor 16% gewijzigd door CorePax op 11-01-2016 15:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EjjE101
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 05-07 15:40
maar je hebt alle gegevens toch van deze persoon. kun je er niet gewoon langs gaan? en heb je zijn kentekenbewijs nog?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CorePax
EjjE101 schreef op maandag 11 januari 2016 @ 15:48:
maar je hebt alle gegevens toch van deze persoon. kun je er niet gewoon langs gaan? en heb je zijn kentekenbewijs nog?
Die heb ik ook, maar vanwege zijn onbeschofte houding weet ik niet of dat verstandig is. Het kan immers zijn dat hij verhuisd is (het hele inboedel verhaal) waardoor de huidige gegevens wellicht niet meer kloppen. Zou ook de reden kunnen zijn dat hij nu zo'n grote mond durft te geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NO_Excuses
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 08-03 13:51
Apart verhaal, moest het even 2 keer lezen.
Kijken of ik het zo goed begrijpt: Jij hebt een videokaart verkocht aan een kennis van je. Deze videokaart blijkt kapot te zijn, maar om het toch zeker te weten vroeg je aan Ting87 of hij hem wou testen in de reeds verkochte laptop. Helaas wil de Ting87 de videokaart niet meer terug sturen want, hij is immer toch al kapot. Na een hoop gescheld richting jou zijn jullie nog geen stap verder en dus vraag je tweakers om hulp (logische optie :p).

Persoonlijk denk ik dat Ting87 de kaart is kwijtgeraakt en dit niet durft toe te geven. Hoe dan ook als hij de kaart nog heeft zou hij hem terug moeten sturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NSG
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 09-07 16:42

NSG

Je weet niks!

Hartstikke vervelende situatie hoor. Maar buiten het feit dat je T via een V&A advertentie hebt leren kennen, heeft dit voorval helemaal niks te maken met V&A en is dit gewoon een privé kwestie die niet op het forum thuis hoort naar mijn mening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CorePax
NO_Excuses schreef op maandag 11 januari 2016 @ 15:53:
Apart verhaal, moest het even 2 keer lezen.
Kijken of ik het zo goed begrijpt: Jij hebt een videokaart verkocht aan een kennis van je. Deze videokaart blijkt kapot te zijn, maar om het toch zeker te weten vroeg je aan Ting87 of hij hem wou testen in de reeds verkochte laptop. Helaas wil de Ting87 de videokaart niet meer terug sturen want, hij is immer toch al kapot. Na een hoop gescheld richting jou zijn jullie nog geen stap verder en dus vraag je tweakers om hulp (logische optie :p).

Persoonlijk denk ik dat Ting87 de kaart is kwijtgeraakt en dit niet durft toe te geven. Hoe dan ook als hij de kaart nog heeft zou hij hem terug moeten sturen.
Het is ook een beetje een verwarrend verhaal. Je hebt het bijna goed.

Kennis heeft de videokaart van mij gekocht, zou hem later betalen. Videokaart deed het prima, ook bij mijn kennis. Helaas heeft mijn kennis hem zelf met overclocken en flashen van vBios om zeep geholpen. Hij vroeg mij weer of ik hem via via kon testen in een ander systeem.

Tot slot is het handig om te vermelden dat Ting87 mij heeft geblokeerd en heel brutaal en kinderachtig heeft laten weten dat hij mij "vriendelijk verzoekt niet meer te bellen/smsen of whatsappen". Helaas denkt hij dat negeren een manier is om het probleem op te lossen.
NSG schreef op maandag 11 januari 2016 @ 15:55:
Hartstikke vervelende situatie hoor. Maar buiten het feit dat je T via een V&A advertentie hebt leren kennen, heeft dit voorval helemaal niks te maken met V&A en is dit gewoon een privé kwestie die niet op het forum thuis hoort naar mijn mening.
Daar heb je grotendeels gelijk in, ik twijfelde dus ook al. Maar aangezien ik een beetje vast zit in deze situatie en het toch graag wil oplossen heb ik het toch maar gepost.

[ Voor 16% gewijzigd door CorePax op 11-01-2016 15:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordSinclair
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 22:15
De verkoop heeft niks met het testverhaal te maken. Je hebt hem op zijn blauwe ogen geloofd om de kaart te testen en daarbij werkt hij niet meer mee, dat is lastig.

There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MysticX
  • Registratie: November 2013
  • Niet online
Als ik het dus goed begrijp heeft hij wel de laptop netjes betaald? Dat is dus afgehandeld, maar in de periode van augustus / september heb je aan @Ting87 gevraagd of hij voor jou een videokaart kon testen in de door jou verkochte laptop?

Ongeacht of de videokaart defect is of niet, zou ik toch wel contact proberen te leggen met @Ting87. De manier waarop hij met jou omgaat is niet normaal. Daarnaast denk ik ook dat hij de videokaart of kwijt geraakt heeft, of middels doorverkocht heeft, maar dit zijn aannames. Het kan net zo goed zijn dat de videokaart gewoon werkt.

Daarnaast ben ik van mening dat je niks aan dat kentekenbewijs heb, aangezien je die makkelijk weer zo op kan vragen. Als het goed is kan je zelfs zonder kentekenbewijs overschrijven, aangezien je alleen de tenaamstellingscode nodig hebt. De gegevens zal dan misschien wel verouderd zijn, als hij dus echt aan het verhuizen is.

[ Voor 8% gewijzigd door MysticX op 11-01-2016 15:57 ]

hi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EjjE101
Persoonlijk zou ik niet zo heel bang zijn voor een toetsenbord hooligang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 42dpi
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 00:15

42dpi

ლ(ಠ益ಠლ)

Na 3 maanden was het minder moeite om het gewoon op te halen bij hem.

Si vis pacem, para bellum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chaoscontrol
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 10-07 10:04
42dpi schreef op maandag 11 januari 2016 @ 15:58:
Inderdaad. dat had ik na een week al gedaan als iemand voor mij de moeite wilde doen om het te testen. Had die persoon niet eens de moeite laten doen met het moeten versturen van een pakketje e.d. Dan had TS zelf maar moeten testen.

Neemt niet weg dat de andere partij ook niet netjes is, maar ergens op slaan doet het allemaal niet.

Inventaris - Koop mijn meuk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CorePax
42dpi schreef op maandag 11 januari 2016 @ 15:58:
Ook ophalen is hem aangeboden, dat kwam hem niet uit. Ook huidige adresgegevens heb ik niet van hem. Daarnaast is het erg lastig communiceren met iemand die je negeert |:(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RGAT
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online
worldfastest schreef op maandag 11 januari 2016 @ 15:33:
'Even niet uitkomt' gedurende drie maanden is al lang niet meer even niet de tijd hebben maar gewoon bewust het opzij schuiven met smoesjes.
Denk dat je er vanuit kan gaan dat de GPU door ting87 ondertussen wel door verkocht zal zijn of fysiek kapot is oid...
Na 3 maanden een volgens mij duidelijke (niet 'grote mond') bericht sturen waarin je een deadline stelt lijkt me dan ook niet meer dan normaal.
Misschien dat een van de V&A mods je kan helpen door wat meer druk te zetten, maar dat laten ze wel horen als ze iets kunnen betekenen hierin :)

Fixing things to the breaking point...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CorePax
RGAT schreef op maandag 11 januari 2016 @ 16:06:
[...]

'Even niet uitkomt' gedurende drie maanden is al lang niet meer even niet de tijd hebben maar gewoon bewust het opzij schuiven met smoesjes.
Denk dat je er vanuit kan gaan dat de GPU door ting87 ondertussen wel door verkocht zal zijn of fysiek kapot is oid...
Na 3 maanden een volgens mij duidelijke (niet 'grote mond') bericht sturen waarin je een deadline stelt lijkt me dan ook niet meer dan normaal.
Misschien dat een van de V&A mods je kan helpen door wat meer druk te zetten, maar dat laten ze wel horen als ze iets kunnen betekenen hierin :)
Dat vind ik dus ook, daarom snap ik niet waarom ik hier uit de reacties uitmaak dat ik degene ben die niet netjes is. Moeten we dan maar altijd ons hoofd in het zand steken? Erg vreemd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EjjE101
Nou niet je kop in het zand maar je verbergt je wel achter een toetsenbord.
Je had ook naar de politie kunnen gaan. Je hebt al zijn gegevens dus misschien staat hij wel op facebook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CorePax
EjjE101 schreef op maandag 11 januari 2016 @ 16:10:
Nou niet je kop in het zand maar je verbergt je wel achter een toetsenbord.
Je had ook naar de politie kunnen gaan. Je hebt al zijn gegevens dus misschien staat hij wel op facebook.
Dan heb je helaas geen realistisch beeld van de politie, in de uiterst kleine kans dat de politie hiermee aan de slag gaat lijkt het mij een verspilling van belastinggeld.

En wat betreft het verbergen achter een toetsenbord, ik had hem graag onder ogen willen zien. Als hij mij daarvoor de kans gaf.

[ Voor 12% gewijzigd door CorePax op 11-01-2016 16:31 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nachtnet
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 22:51
Volgens mij is er ook geen sprake van oplichting, maar heb je gevraagd of de koper van jouw laptop een MXM kaartje wilde testen voor je. Je hebt het kaartje opgestuurd naar de koper maar moeite om dat terug te krijgen..

Onderliggende probleem is dat de koper van jouw MXM videokaart deze zelf gesloopt heeft, maar nog niet betaald. Zou je dan niet bij jouw vriend gaan aankloppen voor vergoeding van de gesloopte videokaart? Dat noch jijzelf nog de koper van jouw videokaart deze in handen heeft hoeft daarin niet het grootste probleem te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CorePax
nachtnet schreef op maandag 11 januari 2016 @ 16:32:
Volgens mij is er ook geen sprake van oplichting, maar heb je gevraagd of de koper van jouw laptop een MXM kaartje wilde testen voor je. Je hebt het kaartje opgestuurd naar de koper maar moeite om dat terug te krijgen..

Onderliggende probleem is dat de koper van jouw MXM videokaart deze zelf gesloopt heeft, maar nog niet betaald. Zou je dan niet bij jouw vriend gaan aankloppen voor vergoeding van de gesloopte videokaart? Dat noch jijzelf nog de koper van jouw videokaart deze in handen heeft hoeft daarin niet het grootste probleem te zijn.
Dat is het onderliggende probleem niet.

Het probleem is dat Thing87 iets van mij heeft, dat hij weigert terug te geven. En hierna alle communicatie met mij stopt. Je kunt het noemen wat je wilt, wellicht is het geen oplichting nee, maar diefstal zou je het wel kunnen noemen.

Dat de kennis de kaart van mij gekocht heeft, dat mag buiten beschouwing gelaten worden. Dit heb ik uitgelegd omdat ik niet wil dat mensen dadelijk denken dat ik kapotte videokaarten verkoop. Maar dit verandert niets aan de situatie, en hoe Tim (Thing87) dit op denkt te lossen. (Negeren)

Ten slotte noem je het "moeite om hem terug te krijgen".

Als iemand iets van mij heeft, dit weigert terug te geven. Mij hiervoor uitscheld en eindigt met "Hee vuile teringlijer je kan je tyfus krijgen" dan noem ik dit diefstal. En geen "moeite met terugkrijgen"

[ Voor 9% gewijzigd door CorePax op 11-01-2016 16:38 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lan Mandragoran
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 04-06 12:22
Je maakt het verhaal nodeloos ingewikkeld. De kern is heel simpel, je hebt een videokaart uitgeleend en degene die de kaart van je heeft geleend weigert 'm al drie maanden terug te geven.

Er is dus simpelweg sprake van verduistering. Wat kun je nu doen? Als je er niet in der minne uitkomt met de lener, en daar lijkt het op, kun je aangifte doen wegens verduistering. Als je gewoon rustig aangeeft dat als de kaart niet binnen een week bij jou thuis ligt je overgaat tot aangifte, is hij wellicht bereid je normaal te woord te staan.

Een tip: als je daadwerkelijk aangifte gaat doen wegens verduistering, hou het dan bij de kern. Anders snapt niemand er iets van.

[ Voor 4% gewijzigd door Lan Mandragoran op 11-01-2016 16:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CorePax
Lan Mandragoran schreef op maandag 11 januari 2016 @ 16:39:
Je maakt het verhaal nodeloos ingewikkeld. De kern is heel simpel, je hebt een videokaart uitgeleend en degene die de kaart van je heeft geleend weigert 'm al drie maanden terug te geven.

Er is dus simpelweg sprake van verduistering. Wat kun je nu doen? Als je er niet in der minne uitkomt met de lener, en daar lijkt het op, kun je aangifte doen wegens verduistering. Als je gewoon rustig aangeeft dat als de kaart niet binnen een week bij jou thuis ligt je overgaat tot aangifte, is hij wellicht bereid je normaal te woord te staan.

Een tip: als je daadwerkelijk aangifte gaat doen wegens verduistering, hou het dan bij de kern. Anders snapt niemand er iets van.
Bedankt voor de tip, wellicht heb ik het verhaal iets te ingewikkeld heb gemaakt. Ik wil dan juist graag alle details noteren die wellicht van belang kunnen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nachtnet
Lan Mandragoran schreef op maandag 11 januari 2016 @ 16:39:
Lenen lijkt me niet helemaal juist. Als ik het goed begrepen heb komt het initiatief om de videokaart naar de laptopkoper te zenden van TS. Het lijkt mij eerder om bewaarneming of een soort van zichtzending te gaan.

Hoe heb je met de koper van de laptop afgesproken dat deze de kaart zou testen en retour zenden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CorePax
nachtnet schreef op maandag 11 januari 2016 @ 17:16:
[...]

Lenen lijkt me niet helemaal juist. Als ik het goed begrepen heb komt het initiatief om de videokaart naar de laptopkoper te zenden van TS. Het lijkt mij eerder om bewaarneming of een soort van zichtzending te gaan.

Hoe heb je met de koper van de laptop afgesproken dat deze de kaart zou testen en retour zenden?
Heb heb hem toen vrij gemakkelijk en direct gevraagd (via WhatsApp) of hij de kaart voor mij eens wilde testen. En de kosten van het terugsturen ect zou ik vergoeden.

Dit vond ik niet onredelijk om te vragen. Ik was immers ook erg gemakkelijk als hij bijvoorbeeld een week later was met betalen, of als het even niet ging. Ik heb daar nooit een punt van gemaakt, en was daar erg coulant over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lan Mandragoran
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 04-06 12:22
nachtnet schreef op maandag 11 januari 2016 @ 17:16:
[...]

Het is juridisch helemaal niet relevant of we het hier hebben over (ver)bruikleen of bewaarneming zolang maar duidelijk is dat de kaart terug moest. Als dat wordt geweigerd is er sprake van verduistering. En dat is strafbaar.

Overigens zou TS nog kunnen overwegen om de nieuwe eigenaar (dat hij nog niet heeft betaald is niet relevant voor de vraag of hij eigenaar is) op die vervelende verkoper af te sturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nachtnet
Gezien de locaties van zijn advertenties lijkt laptopkoper verhuisd te zijn van Dordrecht naar Zwijndrecht.

De laatste activiteit op het forum, V&A en FrontPage lijkt op 1e kerstdag te zijn geweest.

je kunt natuurlijk de laptopkoper een rustige email sturen met de vraag om de kaart op een redelijke termijn terug te zenden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 639074

CorePax schreef op maandag 11 januari 2016 @ 16:48:
Bedankt voor de tip, wellicht heb ik het verhaal iets te ingewikkeld heb gemaakt. Ik wil dan juist graag alle details noteren die wellicht van belang kunnen zijn.
Al heb jij het al meerdere keren met zijn beide tweelingzussen gedaan, leuk verhaal maar voor deze zaak alleen maar storende achtergrondinformatie die je nu beter even kunt vergeten. :+

Lang verhaal kort, doe gewoon aangifte van verduistering cq diefstal en neem geen voorspelbaar voorschot op wat de politie wel of niet kan gaan doen, dat is allemaal van later zorg.
Het is nu wel duidelijk dat dit ondankbare tiepje graag de uiterste grenzen van het onbeschofte opzoekt en je op het bot aan het provoceren is met jouw bezit.

Aangifte doen dus en regelmatig de politie polsen hoe de zaak er voor staat. _/-\o_
Dit probleem gaat niet vanzelf verdwijnen, je zult dus bereid moeten zijn tot actie over te gaan en dat kan meteen via een aangifte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollowGamer
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
Het is erg vervelend, in mijn ogen heb je Ting87 te veel vertrouwt.
Hier op T.net is over het algemeen de trust wel wat hoger, maar alles kan misgaan.
Goede overeenkomst is dan inderdaad belangrijk, alleen soms kan ik voorstellen dat je snel even wat .. en dan heb je geen papier opgesteld. :/

Wat ik begrijp van het verhaal is dat er twee zaken spelen, maar gewoon even kort:
- De laptop is dus goed afgehandeld en (volledig) betaald?
- Hoeveel geld heb je nog te goed?
- De kaart was dus waarschijnlijk al kapot, maar het is inderdaad netjes deze terug te sturen.
Het kan zijn dat hier dus iets mis is ingegaan, zoals een verhuizing.

Erg vervelend allemaal, maar geen overeenkomst, of iets op basis van vertrouwen is altijd moeilijk te bewijzen voor aangifte, etc.
Je bent immers zelf dan verantwoordelijk voor het risico dat je loopt.
Geen idee wat de oplossing kan zijn, maar voorzichtiger zijn is misschien een goed raad. ;)

[ Voor 5% gewijzigd door HollowGamer op 11-01-2016 17:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CorePax
Bedankt voor de reacties. Ik heb contact opgenomen met de politie om te vragen of dit het waard is om aangifte over te doen. En aan de hand hiervan heb ik morgenmiddag een afspraak op het bureau om aangifte te doen.

Aan de mensen die alsnog suggereren contact op de nemen, hij heeft zeer duidelijk gemaakt dat hij geen verder contact wilt door mij uit te schelden, ect en mij tot slot volledig te negeren. Zowel telefonisch, email whatsapp en SMS.
HollowGamer schreef op maandag 11 januari 2016 @ 17:36:
Het is erg vervelend, in mijn ogen heb je Ting87 te veel vertrouwt.
Hier op T.net is over het algemeen de trust wel wat hoger, maar alles kan misgaan.
Goede overeenkomst is dan inderdaad belangrijk, alleen soms kan ik voorstellen dat je snel even wat .. en dan heb je geen papier opgesteld. :/

Wat ik begrijp van het verhaal is dat er twee zaken spelen, maar gewoon even kort:
- De laptop is dus goed afgehandeld en (volledig) betaald?
- Hoeveel geld heb je nog te goed?
- De kaart was dus waarschijnlijk al kapot, maar het is inderdaad netjes deze terug te sturen.
Het kan zijn dat hier dus iets mis is ingegaan, zoals een verhuizing.

Erg vervelend allemaal, maar geen overeenkomst, of iets op basis van vertrouwen is altijd moeilijk te bewijzen voor aangifte, etc.
Je bent immers zelf dan verantwoordelijk voor het risico dat je loopt.
Geen idee wat de oplossing kan zijn, maar voorzichtiger zijn is misschien een goed raad. ;)
De laptop zelf is zeer netjes afgehandeld. Er staat geen geld meer open, de schuld is volledig afgelost.

De kaart is naar alle waarschijnlijkheid defect, maar kan gemaakt worden met een nieuwe vbios chip. De kaart heeft nog wel degelijk een waarde van rond de 200 euro. (In zijn huidige staat)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lawwie
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 09-07 08:40

Lawwie

Het beste bier, brouw je zelf!

CorePax schreef op maandag 11 januari 2016 @ 17:39:
Aan de mensen die alsnog suggereren contact op de nemen, hij heeft zeer duidelijk gemaakt dat hij geen verder contact wilt door mij uit te schelden, ect en mij tot slot volledig te negeren. Zowel telefonisch, email whatsapp en SMS.
Dat hij geen reactie meer geeft wil niet zeggen dat hij jouw berichten niet leest, als je hem een mail stuurt met daarin het onderwerp aangifte heb je misschien wel kans dat hij gaat reageren en zijn gedrag misschien inziet.

Ik zou hem op zijn minste een termijn geven om te reageren en eventueel ook attenderen op dit topic.

Verder of dat het slim was wat TS heeft gedaan is imo off-topic, gebeurd is gebeurd.

[ Voor 13% gewijzigd door Lawwie op 11-01-2016 17:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollowGamer
  • Niet online
De laptop zelf is zeer netjes afgehandeld. Er staat geen geld meer open, de schuld is volledig afgelost.

De kaart is naar alle waarschijnlijkheid defect, maar kan gemaakt worden met een nieuwe vbios chip. De kaart heeft nog wel degelijk een waarde van rond de 200 euro. (In zijn huidige staat)
Dat de laptop is betaald i.d.g.v. goed nieuws. :)

Langsgaan, aangifte doen of anders een regeling treffen met Ting87.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CorePax
Lawwie schreef op maandag 11 januari 2016 @ 17:46:
[...]

Dat hij geen reactie meer geeft wil niet zeggen dat hij jouw berichten niet leest, als je hem een mail stuurt met daarin het onderwerp aangifte heb je misschien wel kans dat hij gaat reageren en zijn gedrag misschien inziet.

Ik zou hem op zijn minste een termijn geven om te reageren.

Verder of dat het slim was wat TS heeft gedaan is imo off-topic, gebeurd is gebeurd.
Dat was een van mijn eerste gedachtes, nadat hij mij zo heeft uitgescholden heb ik hem een SMS gestuurd met de mededeling dat ik de volgende dag aangifte zou doen. In de hoop dat hij enigzins zou inzien waar hij nou mee bezig is. Ook daarop geen reactie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Bedankt voor de reacties. Ik heb contact opgenomen met de politie om te vragen of dit het waard is om aangifte over te doen. En aan de hand hiervan heb ik morgenmiddag een afspraak op het bureau om aangifte te doen.

Ik heb net zijn kinderlijke wraakreview even doorgenomen en lees dat het een klein en miezerig mannetje is dat acuut in wraakmodus schiet als iets hem niet bevalt, of het zijn eigen schuld is of niet doet er al niet meer toe.
Verspil je adem niet aan deze tragische nitwit en laat de politie dit verder oplossen.

Ga ook niet met de politie in discussie of aangeven wel of niet de moeite waard is, want jij hebt in goed vertrouwen iets afgegeven dat je niet meer op een normale manier terugkrijgt.
Ja, aangeven maakt dat dus waard. :+

Laat de politie cq justitie dit nu maar verder afwikkelen, daar zijn zij voor. ;)
De knul moet nu leren dat hij niet overal mee weg kan komen, een duidelijke zaak voor de politie dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CorePax
Anoniem: 639074 schreef op maandag 11 januari 2016 @ 17:49:
[...]

Ik heb net zijn kinderlijke wraakreview even doorgenomen en lees dat het een klein en miezerig mannetje is dat acuut in wraakmodus schiet als iets hem niet bevalt, of het zijn eigen schuld is of niet doet er al niet meer toe.
Verspil je adem niet aan deze tragische nitwit en laat de politie dit verder oplossen.

Ga ook niet met de politie in discussie of aangeven wel of niet de moeite waard is, want jij hebt in goed vertrouwen iets afgegeven dat je niet meer op een normale manier terugkrijgt.
Ja, aangeven maakt dat dus waard. :+

Laat de politie cq justitie dit nu maar verder afwikkelen, daar zijn zij voor. ;)
De knul moet nu leren dat hij niet overal mee weg kan komen, een duidelijke zaak voor de politie dus.
Mag ik vragen welke review je precies bedoelt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

CorePax schreef op maandag 11 januari 2016 @ 17:51:
[...]
Mag ik vragen welke review je precies bedoelt?
My bad, ik zat even niet goed op te letten. 8)7

Het ging om deze typisch infantiele wraakreview, wat is dit toch een ontzettend naar mannetje:
Beoordeling van Ting87 over .pointer, dinsdag 24 november 2015

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lawwie
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 09-07 08:40

Lawwie

Het beste bier, brouw je zelf!

Anoniem: 639074 schreef op maandag 11 januari 2016 @ 17:58:
[...]

My bad, ik zat even niet goed op te letten. 8)7

Het ging om deze typisch infantiele wraakreview, wat is dit toch een ontzettend naar mannetje:
Beoordeling van Ting87 over .pointer, dinsdag 24 november 2015
Als je zo een twee drie tussen zijn V&A feedback leest zijn er een aantal mensen die niet heel tevreden zijn over de gang van zaken. Dus een lieverdje is het inderdaad niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CorePax
Vrees dat dit helaas niet vredig opgelost kan worden. Heb hem net geprobeerd te bellen en werd met de dood bedreigd, van huis afbranden tot dreigen met moord. Wat een figuur.... diep triest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollowGamer
  • Niet online
CorePax schreef op maandag 11 januari 2016 @ 18:26:
Vrees dat dit helaas niet vredig opgelost kan worden. Heb hem net geprobeerd te bellen en werd met de dood bedreigd, van huis afbranden tot dreigen met moord. Wat een figuur.... diep triest.
Wat nog vervelender is dat het T.net voorkomt, meeste members (met hoge aanal reviews) zijn namelijk rustige en betrouwbare mensen. :/

Laat je niet door dreiging ontmoedigen, ga dan maar aangifte doen. :)
Je vindt nergens anders meer (up-to-date) adres/contactgegevens?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrjraider
  • Niet online
Ik bemoei me er mee vanuit een ander perspectief:
TS heeft een laptop verkocht welke keurig is afgehandeld volgens de opgestelde koop/verkoopovereenkomst. Eerste x aantal euro direct, resterend in termijnen. Wat mij betreft een nette oplossing.

Vervolgens komt TS bij diezelfde koper met een vraag/verzoek;
Sorry: hier loopt het bij mij al een beetje scheef > jij verkoopt je laptop en vraagt aan de koper om een defecte GPU te testen? Ik snap de koper in een bepaald opzich ook wel, waarom een defect onderdeel in een niet defecte laptop stoppen? De TS had in mijn ogen een andere oplossing moeten bedenken in plaats van de koper van de laptop hiermee lastig te vallen.

Nu is de koper van de laptop zo'n ontzettende oen die:
1: of de GPU kwijt is;
2: of de GPU kapot heeft gemaakt (dan wel niet per ongeluk of expres)
3: of de GPU zelf heeft doorverkocht
4 of de GPU zelf in gebruik heeft mocht die nog werken
En hier weigert over de communiceren.

Frustraties vanuit de TS zijn begrijpelijk maar je zit hier met twee (in jouw termen) oplichters:
Ten eerste je kennis die weigert een gekochte GPU te betalen... Hij/zij heeft hem nota bene omzeep geholpen? (dit is echt not done)
Ten tweede Ting87 die de defecte (te testen) GPU weigert terug te geven. En dan dan zijn scheve vocabulair tevoorschijn tovert.

Ik persoonlijk had het anders opgepakt: kennis aan zijn haren trekken en die 250 euro opeisen en hem/haar het met Ting87 te laten uitvechten. Jij bent nu, bewust of onbewust, een tussen persoon geworden en heb jezelf klem gezet tussen twee vuren: dreigementen van de een en wanbetaling van de ander..

Snap persoonlijk niet dat je dit op deze manier oppakt. Zelf had ik het anders gedaan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 58485

Bij verkopen zou ik uberhaubt al voorzichtig zijn met 'betalingstermijnen'. Als particulier weet je helemaal niets van de koper en zijn betalingsgedrag. Een bonnetje met daarin een verklaring is echt niet voldoende om iemand tot dwingen te krijgen in dat opzicht. In het ergste geval moet je er een civiele procedure van maken (= kosten) en is de vraag alsnog of je dat kunt incasseren na toewijzing vonnis.

Het zou iedereen op dit forum een hoop ergernis schelen als je:

- Iets koopt en direct bezichtigen gaat, zo zie je het product en kan je het testen
- Bij verkoop gewoon direct geld vraagt bij bezichtiging, en dit ook ontvangt (geen bank, geen termijnen etc)
- Voor beide partijen het volgende in gedachten neemt: gedane zaken nemen geen keer

Ik weet dat sommige tweakers heel aardig en geloven in een vredige wereld, maar je moet gewoon oppassen hoe je zaken doet en met wie. Ook aanbiedingen te goed om waar te zijn > boog om heen lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 312539

Djessy,

Ik heb hier inderdaad een defecte videokaart liggen die van "jou" is.
Er is mij 2x gevraagd om de kaart terug te sturen, wat ik inderdaad vergeten was.

Rond de kerst heb ik wederom contact met jou, met daarbij de dwingende worden dat de kaart morgen bij jou aankomt.
Ik zeg daarop; Ik ga kijken wat ik kan doen - eenmaal thuis aangekomen ben ik gaan zoeken en heb ik geconstateerd dat de kaart ingepakt bij mijn inboedel zit die opgeslagen staat ivm recente verhuizing.
Ik zeg tegen jou dat ik op dit moment geen tijd heb om mijn spullen te verplaatsen om overal bij te kunnen, maar dat ik tussen kerst en oud en nieuw dat wel kan en van plan ben om te gaan doen.
Dit duurt jou te lang, en jij begint moord en brand te schreeuwen van diefstal en onvolwassenheid etc.
Dit schiet bij mij heel erg het verkeerde keelgat in, en daarop reageer in niet vriendelijk en hang ik je op.
Ik heb niet gezegd dat ik niet meer mijn best ging doen.

Een dag later app je mij; Ik heb aangifte gedaan!
- Prima, helemaal jou keuze.

Zodra iemand aangifte doet lijkt het me een duidelijk verhaal.
Dan zal er via de politie een oplossing komen.

Blijkt echter niet zo te zien, je loopt me lastig te vallen.
Je loopt me op nare tijdstippen te bellen, je loopt te bellen met verschillende nummers.

Dit is het enige wat ik hierover kwijt wil, wat mij betreft loopt het lekker via de politie.
Ik vindt het echter erg sneu dat jij aangifte doet zodra iets je te lang duurt.
Daarnaast vindt ik het ook ontzettend triest dat je me dermate lastig loopt te vallen, dat ik volledig door het lint ga tegen je (niet volwassen, maar goed - dat krijg je als iemand je loopt lastig te vallen).

Ik denk dat ik je erg duidelijk heb gemaakt dat we het het beste via de politie kunnen spelen!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Anoniem: 58485

Stuur gewoon de kaart toe en het is 'schappelijk' opgelost? Politie doet hier niks mee.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• _Drake_
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 00:29
Ongeacht de communicatie lijkt Ting87 mij gewoon verplicht te kaart terug te sturen. Het nu bewust achterhouden van een eigendom ( ik ga er even vanuit dat Tin87 nu geen intenties heeft de kaart terug te sturen ) van een ander is gewoon diefstal.

The difficult we do right away, the impossible takes slightly longer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tim-405
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 16-06 17:42
Precies wat hier boven ook al staat. Stuur hem gewoon terug, hoppa probleem opgelost, en verder elkaar met rust laten. gebeurd er ook niks met de politie. Het leven is soms makkelijker dan het lijkt :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrjraider
  • Niet online
Denk inderdaad niet dat de politie hier wat mee doet; lijkt wel zo'n "Mama!!!!! Hij geeft mijn Playstation Controler niet terug!!!! :(:(" scenario... Hoewel dat al kinderachtig is, is de onderlinge communicatie tussen beide ook niet netjes is geweest. Maar houdt iemand wel rekening met de genoemde verhuizing; ook bij mij heeft het enkele dagen tot weken langer geduurd voor ik dingen weer terug vond..
Handig? Nee dat niet.. maar echt heel eerlijk meteen tot diefstal te gaan vind ik ook weer zo extreem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollowGamer
  • Niet online
tim-405 schreef op maandag 11 januari 2016 @ 19:29:
Precies wat hier boven ook al staat. Stuur hem gewoon terug, hoppa probleem opgelost, en verder elkaar met rust laten. gebeurd er ook niks met de politie. Het leven is soms makkelijker dan het lijkt :).
Tenzij er iets is met de kaart of zoek is. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:43

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Dit moeten jullie gewoon zelf onderling oplossen. Aangezien dit niet via Tweakers V&A is verlopen heeft dit topic hier geen toegevoegde waarde en sluit ik het.

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.