Toon posts:

School schrijft mij uit, wat te doen?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Verwijderd

Topicstarter
het zit namelijk zo ik ben uitgeschreven maar ik ben hier niet mee eens. Ik deed de opleiding front office medewerker in augustus 2014 daar Hoofddorp door  enkele problemen en dat mijn situatie niet stabiel was ben ik een half jaartje terug gegaan. Ik had wel toen een stage gevonden maar ik was er niet aan begonnen ik stopte namelijk voor de herfstvakantie. ik ben begonnen op februari 2015.  ik haalde me studiepunten en vond een stage in Duitsland, alleen ik kreeg heimwee en wauw terug naar huis ik belde toen naar school en van hun mocht ik terug naar huis. Even later hoorde ik dat ik per 1 januari een stage moest hebben alleen dat was niet mogelijk aangezien ik heel erg hard gezocht heb naar een stage maar die niet kon vinden hotels wouden me niet om dat de periode gewoon te kort was van januari tot met april.  Nu is het ook nog eens te laat om een anderen opleiding in februari te beginnen. Ik moet uit de campus en me studiefinanciering  stopt ik heb geen familie waar ik bij kan wonen. Ik heb zelf de schoolovereenkomst gelezen maar ben er nog niet erg wijzer van geworden. Ik dacht misschien is hier  mogelijk om na me examen te gaan stage lopen. Ik vind het heel erg vervelend aan gezien het voor mij te kort is om nu nog in februari te beginnen.

Ik vind het heel slordig en weet niet meer wat ik moet doen

Beste antwoord (via zeef op 13-01-2016 01:08)

• Ardana
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 06-11 23:43

Ardana

Mens

Je kunt ook altijd even bij het Juridisch Loket of een jongerensteunpunt binnenlopen of even met hen bellen. Zij kunnen je ook helpen je vraag te verhelderen en goed te verwoorden.

[ Voor 9% gewijzigd door Ardana op 11-01-2016 15:23 ]

Investeer in een nieuwe vorm van anti-conceptie: Choice!

Alle reacties

• Standeman
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21:00

Standeman

Prutser 1e klasse

Als eerste welkom op Tweakers :)

Ik moet eerlijk zeggen dat je verhaal nogal onsamenhangend en verwarrend overkomt en het is mij nu niet echt duidelijk wat je verwacht van dit topic. Ik denk ook dat wat informatie mist, zoals waar de je opleiding doet en of je hebt gesproken met een studiebegeleider. Om een zinvolle discussie en antwoord op je vraag te krijgen lijkt het met verstandig als je het topic wat kunnen duidelijker maakt?

[ Voor 13% gewijzigd door Standeman op 11-01-2016 14:56 ]

The ships hung in the sky in much the same way that bricks don’t.

• Alm4riC
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 07-11 09:14
Ik zou in dit geval eens even met een vertrouwenspersoon op school gaan praten. Daar je verhaal rustig uitleggen en dan samen kijken wat de vervolgstappen kunnen zijn. In veel gevallen is er wel iets te regelen voor een uitzonderlijke situatie zoals deze.

Daarnaast is het belangrijk dat je voor jezelf op een rijtje krijgt wat je hebt gedaan en nog moet doen. Want zoals hierboven gezegd, je verhaal is niet heel duidelijk, en lijkt in een lichte paniek aanval te zijn geschreven.

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 00:43
Ik heb even de titel 'onthelpt'. Herschrijf verder de TS en maak hierbij gebruik van punten, komma's en alinea's, want op deze manier is er echt geen touw aan vast te knopen.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • Beste antwoord

• Ardana
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 06-11 23:43

Ardana

Mens

Je kunt ook altijd even bij het Juridisch Loket of een jongerensteunpunt binnenlopen of even met hen bellen. Zij kunnen je ook helpen je vraag te verhelderen en goed te verwoorden.

[ Voor 9% gewijzigd door Ardana op 11-01-2016 15:23 ]

Investeer in een nieuwe vorm van anti-conceptie: Choice!

• LA-384
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 00:11
Wat ik ervan begrijp, lijkt hier sprake van een negatief studie-advies. Sommige opleidingen eisen dat je bepaalde onderdelen succesvol afrond, lukt dat niet, dan vinden ze je niet geschikt voor dat beroep en kunnen ze je weigeren de studie te vervolgen. Dit zou echter wel duidelijk gecommuniceerd worden, zowel verbaal als schriftelijk. En je zou toch minstens een waarschuwing vooraf verwachten.

Daarnaast herken ik mezelf een beetje in dit verhaal. Ik had vanaf het tweede leerjaar een flinke aversie tegen de opleiding an sich, waardoor ik een periode heb gekend dat ik als een zombie mijn toetsen heb ondergaan en alles eromheen me gestolen kon worden.

Kan het zijn dat dit ook bij jou speelt en dat je mogelijk waarschuwingen hebt gemist?

Verwijderd

Wat zegt het ROC hierover?

• sanderinozie
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 26-10 01:45
Zoals hierboven wordt gezegd is het verhaal lastig te lezen en niet echt een touw aan vast te knopen.
Kan je wat meer informatie geven? Zoals:
Is het een mbo/hbo/wo opleiding?
Wat is de precieze reden die school geeft waarom ze jou van school af zetten?
Is het een bindend negatief studieadvies wat je hebt gekregen?

Mijn ervaring in het hbo:
Als je niet genoeg studiepunten hebt gehaald, of niet hebt voldaan aan verdere eisen gesteld vanuit je opleiding, is het pech gehad. Bindend negatief studieadvies en je mag de komende drie jaar niet meer deze opleiding doen.

Als je het hier niet mee eens bent, of je denkt dat jou persoonlijke omstandigheden niet zijn meegenomen, kan je naar de examencommissie. Deze kunnen hier dan een uitspraak over doen.

Ik ken jou niet, dus ik weet niet of er zoiets bij jou speelt, maar voor mensen met een "handicap" (denk aan dyslexie, ADHD, vorm van autisme) zijn vaak speciale regelingen. Als mogelijk een van deze dingen bij jou speelt mag je vaak langer over een opleiding doen en gelden zo nu en dan bepaalde eisen vanuit de opleiding niet.

• Ulysses
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Ulysses

Hyperbol

Joh, herkenbaar verhaal allemaal. Neem gewoon tot september effe de tijd om met iemand te praten over je frustraties en moeilijkheden in jezelf. Wellicht dat in het nieuwe college jaar zich nieuwe kansen aandienen. En je hebt effe ademruimte :)
Wish you all the best! 8)

De betekenis van het leven vind je in je gave. Het doel vind je in het uitdelen er van.

• vdiermen
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 22:46
Ulysses schreef op dinsdag 12 januari 2016 @ 13:22:
Joh, herkenbaar verhaal allemaal. Neem gewoon tot september effe de tijd om met iemand te praten over je frustraties en moeilijkheden in jezelf. Wellicht dat in het nieuwe college jaar zich nieuwe kansen aandienen. En je hebt effe ademruimte :)
Wish you all the best! 8)
Met alle respect hoor, maar zou het met je school nu wel proberen op te lossen. Het is mij idd niet duidelijk om welke instelling het gaat maar met een negatief BSA is er altijd een beperkte termijn dat je bezwaar kan indienen.

Voor dit bezwaar zou ik bijvoorbeeld stellen dat de eis dat je voor 1 januari (jaar?) een stage moest hebben niet met je gecommuniceerd is toen je vroeg of je je stage in Duitsland mocht beeindigen.
Pagina: 1