Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KlaasjeNL
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 16-07 15:53
Om je beter te kunnen helpen, vragen we je om tenminste op de onderstaanden vragen antwoord te geven. Je mag de toelichting in italic wissen en daar je antwoord geven. Natuurlijk mag je ook zelf vragen of wensen toevoegen. Hoe meer informatie we hebben, hoe beter we je kunnen helpen.

Ik zoek een?
Ik zoek voor de verjaardag van mijn schoonmoeder een smartphone om te bellen, te sms'en, maar vooral om te whatsappen zodat ze zaken uit de familieapp meekrijgt. Liefst met een zo groot mogelijk scherm

Wat is je budget?
Max 100 euro. Liefst rond de 50 euro

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Whatsapp op Android

Wat heb je zelf al gevonden?
Zelf gekeken naar de Acer Liquid Z220, maar met een scherm van 4 inch liever wat groters, mits binnen het budget haalbaar.

Welke vragen heb je hier nog over?
Zelf haal ik mijn toestellen uit China, maar de verjaardag is 13 januari, dus dat redden we qua tijd niet meer. We zoeken dus gewoon een eenvoudige smartphone, simlockvrij met een zo groot mogelijk scherm en mogelijkheid om whatsapp te gebruiken. Bij voorkeur draaiend op Android omdat ze reeds een Androidtablet hebben en hier al redelijk mee uit de voeten kunnen.

Tips voor welk toestel dan ook zijn welkom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Nu online
Is er een reden dat je voor haar Android wilt? nvm. Maar mijn moeder heeft ook een android tablet ;)
Moet zeggen dat er echt wel verschil zit tussen verschillende fabrikanten van Android apparaten qua interface.
Als de telefoon alleen voor bellen, smsen en whatsapp gebruikt wordt, dan kan dat zonder veel moeite en leren ook prima op Windows Phone in mijn ogen.
Voor dat budget ben je qua snelheid beter af bij Windows Phone.
Mijn moeder is van een Galaxy txt (toen rond de 130 euro) naar een Lumia 550 (met gelukje voor 99 euro uit Ierland) gegaan.
Je hebt nog wel goedkoper modellen welke ook gewoon prima zijn.

Is een "hack" om Whatsapp op die tablet te krijgen niet iets?

[ Voor 39% gewijzigd door Arunia op 11-01-2016 13:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barry457
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 02-07 15:30
Mijn vriendin had die Lumia, en als jij veel gebruik maakt van Whatsapp met media raadt ik deze af. Enige app die er op stond was Whatsapp en dat ding zat alleen maar te zeuren dat hij bijna vol zat. Whatsapp mag niet op SD kaart, maar moet intern blijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cybersijp
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14:56
ff in de pricewatch kijken , bij coolblue staat er een voor 58€

http://tweakers.net/categ...BdlpijZBWtZGxhaKoUW1tbCwA

Vandaag besteld morgen in huis, niet gekeken of op voorraad :)

Mijn lieve dochter Jo-Anne Chloé : Machtig kind, dat ook van friet houd, maar wil dat nou niet???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryan_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 18:28
https://www.kruidvat.nl/w...nset-smartphone/p/3636886 €49.23 ;)
Wiko 4 Inch Sunset Smartphone 6,56cm x 12,8cm x 1,09cm

Prijs: 49.23 euro

Deze smartphone met Android 4.4 heeft alles wat je nodig hebt om te communiceren en te delen! De Wiko 4 Inch Sunset Smartphone heeft een 4-inch scherm, dual SIM, 1.3 GHz dual core-processor, 4 GB opslaggeheugen en ruimte voor een microSD.

De thuiskopieheffing is in de prijs inbegrepen. De Wiko 4 Inch Sunset Smartphone is SIM-lockvrij. Bij de telefoon krijg je een gratis KPN prepaidkaart met maximaal 10 euro beltegoed en 1 GB internet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Nu online
barry457 schreef op maandag 11 januari 2016 @ 13:25:
Mijn vriendin had die Lumia, en als jij veel gebruik maakt van Whatsapp met media raadt ik deze af. Enige app die er op stond was Whatsapp en dat ding zat alleen maar te zeuren dat hij bijna vol zat. Whatsapp mag niet op SD kaart, maar moet intern blijven.
Mijn moeder whatsapped wat af, maar niet die melding. Geheugen kaart van 16GB er in.
Ze maakt foto's er mee en verstuurd ze via whatsapp e.d.

Maar, het zou best kunnen hoor. De instellingen staan bij haar zo dat alles qua opslag naar de SD gaat. Dan ook de foto's e.d. Wellicht dat dat het iets verhelpt, maar ik zou daar dan nog eens rustig naar moeten kijken. Als het echt klopt, dan is dat idd uiteindelijk wel een probleem.
Zal dat morgenavond eens even bekijken, dan ben ik toch daar. Want daar ben ik wel benieuwd naar.

Whatsapp in intern geheugen is overigens een probleem wat ook op android zo is. WA op de Galaxy txt was ook een drama en constant de melding dat het geheugen vol was.

@Barry even onder mij om niet het topic vol te blijven gooien.
700 foto's is best veel en dan kan ik me ook voorstellen dat het vol is. ;)
Denk dat mijn moeder daar voorlopig niet aan gaat komen.
Maar wellicht ga ik er nog eens in duiken om te kijken of het niet anders kan.

[ Voor 24% gewijzigd door Arunia op 11-01-2016 13:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barry457
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 02-07 15:30
Bij haar staat ook dat alles naar SD kaart moet, maar je cache van Whatsapp blijft lokaal. Aangezien zij in haar media van Whatsapp wel meer dan 700 foto's heeft staan zit het geheugen al bijna vol. Sinds vorige week is ze dan ook weer terug naar Samsung.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tritimee
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 19:58
Lumia's zijn fantastisch met deze eisen, super makkelijke interface & Whatsapp werkt perfect, Lumia 535 heeft zelfs een 5" scherm onder de 100 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 18:37
Stem voor de Lumia. Whatsapp foto's nemen heel weinig ruimte in.... Schoonmoeder heeft ook een Windows phone. Kan niet met een PC overweg (zelfs niet met een muis) en Android kreeg ze niet voor elkaar (na 2x een beroerte zeker niet meer). Maar een WP met whatsapp erop lukt haar wel (enkel berichten). Geeft wel aan hoe simpel het werkt.

voor de prijs altijd doen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KlaasjeNL
Eerder dus een Lumia 535 dan een Liquid Z220?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

Vervelende van de 535 is dat hij eigenlijk nauwelijks goedkoper dan de T Mobile 640 en 550 is, terwijl dat veel fijnere phones zijn.

Bij een klein budget + simpelheid zou ik echt een Lumia nemen, goedkope Androids zijn een drama qua snelheid.

[ Voor 30% gewijzigd door RobinHood op 11-01-2016 14:33 ]

People as things, that’s where it starts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 18:37
KlaasjeNL schreef op maandag 11 januari 2016 @ 14:27:
Eerder dus een Lumia 535 dan een Liquid Z220?
Eerder een Windows Phone (in dit budget/doeleinden!) dan een Android.
Voor "power users" (mensen tot 30/technici) is android top. Voor mensen met een laag budget en weinig technische know-how is Windows Phone gewoon super. En ik kan het weten, heb beide lange tijd gebruikt. (nu weer Android, want val in de eerste categorie)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KlaasjeNL
Thnx voor alle input. Ik ben zelf altijd Android-gebruiker geweest en bent nooit op WP overgestapt omdat ik meer vrijheid wilde voor wat betreft rooten, het draaien van emulators etc. Maar voor mijn schoonmoeder is WP inderdaad misschien wel handiger. Nu nog even de rest van de familie die meefinanciert hiervan overtuigen (of dachten jullie nou werkelijk dat ik 100 euro aan een cadeau voor mijn schoonmoeder uitgeef? }) )
Pagina: 1