Toon posts:

Vraag betreffende nieuwe TV!

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Goede middag,

Ik had mij vorige week in Media Markt een Samsung JU6500 Curved “55 aangeschaft. Dit was de huidige promotie en omdat ik op TV jacht was, dacht ik een goede deal te sluiten.

Vandaag breng ik deze terug, omdat ik niet tevreden ben over de kwaliteit.

Ik merk dat de beelden te veel flikkeren, op mij af komen. Ik krijg er zelfs hoofdpijn van…

Kan dit komen door het feit dat dit maar een 60Hz scherm is met geen 24P support?

Ik ben dus bereid om aardig wat op te leggen voor een ‘betere’ televisie die zeker een aantal jaar kan meegaan. Budget: Maximum 2000 Euro.

Ik ben aan het twijfelen tussen Oled en 4K.

Zie onderstaande modellen, zijn deze geschikt, of zeggen jullie dat ik beter iets anders bekijk? Wacht ik beter nog een beetje tot ze zakken in prijs?

Samsung JU7500 “55 Curved – 4K

LG 910V “55 – Full HD (enkel FULL HD ?)

Ik speel veel Bluray, streaming video’s, PS4 games, Netflix.
Ik kijk veel naar gewone series via de digicorder ook.

Wat raden jullie mij aan? Met de CES van vorige week, zullen deze modellen zakken in prijs? Beter wachten op nieuwere modellen in maart/april?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 21:08
Over het algemeen is het zo dat curved niet als iets positiefs wordt beoordeeld. Het heeft namelijk wat nadelen mbt de zitpostitie en reflecties, zie http://www.rtings.com/tv/learn/curved-vs-flat-tvs-compared

Verder zijn alle Samsung 4K TV's uit de 6xxx serie 50 Hz modellen en daar kun je dan judder krijgen bij 24p (netflix, blueray, dvd, downloads, enz).

Ik zou ook even kijken naar het OS dat jij prettig vindt. Persoonlijk vond ik Tizen niet overtuigend. Alternatieven zijn WebOS van LG en AndroidTV bij Sony. Bij Sony zijn alle 4k tv's overigens 100 (of zelfs 120) Hz.

Hostdeko webhosting: Sneller dan de concurrentie, CO2 neutraal en klantgericht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb al problemen bij gewone televisie. Kan dit zijn omdat het 50Hz is en mijn vorige TV 100 Hz?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InEtVa
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 14-10 00:32
sdk1985 schreef op maandag 11 januari 2016 @ 15:28:
Bij Sony zijn alle 4k tv's overigens 100 (of zelfs 120) Hz.
Nope, de X8005C heeft een 50 hz paneel :+.

In de genoemde prijsklasse zijn in mijn ogen de beste opties de Panasonic CX800 of de LG fullHD OLED. Sony X8505C is ook het overwegen waard, maar heeft in tegenstelling tot de Panasonic geen full array local dimming, waardoor het HDR effect en het contrast minder zullen zijn. Daarnaast krijg je op de Panasonic deze week nog een cashback en 5 jaar garantie.