PC loopt vast bij filmpjes kijken

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raptar
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 11-09-2024
Goedemiddag Tweakeraarts,

De laatste tijd als ik filmpjes kijk op mijn pc loopt hij continu vast. Het beeld wordt zwart, maar ik blijf wel gewoon geluid horen. Ergens op reageren doet de pc niet, vrij irritant dus.

De pc is kwestie is vrij nieuw en dit kwam in het begin ook weleens voor, maar in veel minder mate. Dan kreeg ik af en toe een blue screen en startte hij automatisch weer op. Deze blue screens zijn wel volledig verdwenen. Dit gebeurde trouwens ook altijd tijdens het kijken van een filmpje.

Als afsluitende informatie is misschien handig om te weten dat ik Google Chrome als browser gebruik. Nog een andere klein dingetje: elk keer als ik Windows opstart krijg ik een melding van Java dat er een update beschikbaar is, als ik dan vervolgens update krijg ik de melding dat alles al "up-to-date" is. Misschien speelt dit ook een rol.

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen! Ik kijk uit naar jullie antwoorden!

Met vriendelijke groet,
Raptar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper®
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Filmpjes online via de browser, of gewoon lokaal met vlc player?

Als het alleen online is zou het problemen met flashplayer kunnen zijn.

Test het eens met andere browsers.
Youtube en twitch kun je overigens ook html5 laten gebruiken, volgens mij gebruiken ze dan geen flashplayer
YouTube: YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raptar
Het gaat echt om YouTube en Dumpert filmpjes. Het gebeurd bij Dumpert filmpjes wel veel vaker dan bij YouTube.

Ik heb je link gecheckt en er staat dat mijn browser gebruik maakt van HTML5 wanneer dat mogelijk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ies Verhage
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 11-09 11:58
Persoonlijk denk ik meteen aan de grafische kaart (of dat zo is weet ik natuurlijk niet).
Als je echt ten einde raad bent, kan je de computer-onderdelen afzonderlijk testen op een andere pc.
Verder zou ik het niet weten.

Veel succes :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reepje
  • Registratie: Juni 2010
  • Niet online
Je kan veel doen.
Bijv, zijn alle drivers up to date?
Geeft het logboek iets aan over de fout?
Heb je virussen of adware misschien?

Als dat niet wil helpen, kijk of er een herstelpartitie is, of doe een clean install. Met de media creation tool van microsoft bijvoorbeeld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raptar
De drivers zijn voor zover ik weet up to date. Zal dat eens nakijken. Of het logboek is aangeeft zou ik niet weten, zou niet eens weten hoe ik het logboek open of bereik :$. Virussen en adware, ik neem aan van niet. Zal dit ook nog een keer scannen.

Kan het mijn grafische kaart zijn? Ik kan namelijk wel alle games op ultra spelen zonder dat m'n pc vastloopt, dan lijkt het me sterk dat het de kaart is toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freaky35
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 19:19
:) hardware acceleratie in google chrome uitschakelen probeer het dan nog eens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mixii
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 04-08 10:34
Mijn eerste gedachte zou ook flashplayer zijn, is je gehele scherm zwart of alleen het gedeelte waar het youtube filmpje in draait?

Als je niet fullscreen kijkt en alleen het scherm van youtube/dumpert waarin de video zich afspeelt zwart wordt dan is het naar alle waarschijnlijkheid flashplayer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dannyke01
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 18-09 15:06
Heb hetzelfde soort probleem ooit gehad toen bleek het Asus Splendid tool te zijn...video enhancing software. Misschien ook soortgelijke software op je systeem staan? Of codecs?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raptar
Dank jullie wel voor jullie reacties! Ik zal alles wat jullie aangeraden hebben eens proberen! Zodra dit gebeurd is zal ik het laten weten.

Geeft dat hardware acceleratie uitzetten niet mindere kwaliteit bij filmpjes?
Pagina: 1