Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Supermicro X7DCA-3 i.c.m. ESXi6 geen HDD te zien

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Verwijderd

Topicstarter
Guys,

Ben sinds kort aan het experimenteren met ESXi nadat ik een tijdje mijn server thuis als Hyper-V host heb laten draaien.
Ik heb het al voor elkaar gekregen om via USB ESXi te installeren op USB en daarvandaan te laten booten. Ik kan er ook met de vSphere Client bij komen nu dus dat is goed.

Alleen... ik zie mijn HDD's niet. Mijn schijven hebben een RAID0 config alleen zie ik ze in vSphere niet terug.

Wie o wie kan mij helpen??
Ik heb wat screenshots gemaakt.

Afbeeldingslocatie: http://s17.postimg.org/phh0fqd7z/20160111020402.jpg
Afbeeldingslocatie: http://s9.postimg.org/noq8jcla7/20160111020407.jpg

Alle reacties

• StevenK
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 18:53
Sorry, tweede plaatje niet zichtbaar. Ik zou de schijven als losse schijven in de bios configureren.

[ Voor 77% gewijzigd door StevenK op 11-01-2016 11:56 ]

Was advocaat maar vindt het juridische nog steeds leuk

Verwijderd

Topicstarter
StevenK schreef op maandag 11 januari 2016 @ 11:49:
Heb je al op click here geklikt?
Jazeker, zie de 2e screenshot.

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 28-11 16:59

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Waarschijnlijk mis je de driver voor je Raid Controller...

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

• prutser001
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 18-11 10:27

prutser001

Vaak zit het tegen en soms zi

Bij mijn X7DAE+ kon ik de 'modus' bepalen van de raid controler, een bepaalde 'codebase' (ben even vergeten hoe het precies heette) ik had 2 opties 'Intel' en 'Adaptec'. Waar dus de ESB2 controller eigenlijk een andere driver kreeg en dus nodig had.

Als ik Adaptec gebruikte werkte er niets meer, geen driver support na Win 2003 geloof ik.
Als ik Intel gebruikte werkte alles perfect (W10 x64), dus misschien dat het daar mee te maken heeft.

Er zit bij jou een ICH9R op dus die zou eigenlijk zonder problemen moeten werken. Staan de schijven wel netjes in je 'ctrl+i'? Raid setup/aangemaakt?

Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX3080, 64GB DDR4 3000, 2TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 14TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"

Verwijderd

Topicstarter
Question Mark schreef op maandag 11 januari 2016 @ 12:36:
Waarschijnlijk mis je de driver voor je Raid Controller...
Daar dacht ik ook aan, is er een manier om aan de juiste drivers te komen en hoe injecteer ik die?

Verwijderd

Topicstarter
prutser001 schreef op maandag 11 januari 2016 @ 12:54:
Bij mijn X7DAE+ kon ik de 'modus' bepalen van de raid controler, een bepaalde 'codebase' (ben even vergeten hoe het precies heette) ik had 2 opties 'Intel' en 'Adaptec'. Waar dus de ESB2 controller eigenlijk een andere driver kreeg en dus nodig had.

Als ik Adaptec gebruikte werkte er niets meer, geen driver support na Win 2003 geloof ik.
Als ik Intel gebruikte werkte alles perfect (W10 x64), dus misschien dat het daar mee te maken heeft.

Er zit bij jou een ICH9R op dus die zou eigenlijk zonder problemen moeten werken. Staan de schijven wel netjes in je 'ctrl+i'? Raid setup/aangemaakt?
Ik heb even fotos gemaakt van de RAID config. Wat jij hierboven aangeeft kan ik niet terugvinden in mijn RAID console. Ook niet in de BIOS. Ik draaide hiervoor Windows 2012 R2 op die machine. Dat ging gewoon vlekkeloos.

Afbeeldingslocatie: http://s1.postimg.org/8juul598f/IMG_0221.jpg
Afbeeldingslocatie: http://s1.postimg.org/4ftvsnda7/IMG_0222.jpg

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 11-01-2016 16:03 ]

• tiguan
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21:09
Ik denk dat je raid controller te oud is/niet meer ondersteund wordt voor ESX 6.0. Staat ie wel in de HCL?

[ Voor 15% gewijzigd door tiguan op 11-01-2016 16:14 ]

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 28-11 16:59

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Ik verwacht niet dat die software Raid kaartjes ondersteund worden door Vsphere.

Je zult dan je Raid moeten verbreken en de disken los aan gaan bieden aan als losse disken, wat StevenK al aangaf. :)

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

Pagina: 1