Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jhaaren
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 18-01 10:49
Hi Tweakers,

Ik heb een Toyota Yaris uit 2006 gekocht. Nu is het dashboard zo gemaakt dat alles netjes erin verwerkt zit. Heel mooi natuurlijk, maar wel heel onpraktisch. Ik wil graag muziek kunnen luisteren vanaf m'n iPhone. Bellen is een bijkomstigheid en geen vereiste.

Raden jullie aan om een Parrot te plaatsen (waarbij ik heb vernomen dat de audiokwaliteit niet erg goed is?) of om het hele dashboard zo om te bouwen dat er een DIN-1 radio in kan (mocht dit überhaupt mogelijk zijn bij mijn type Yaris)?

Bijgevoegd een foto van het dashboard.

Alvast hartelijk dank!

Afbeeldingslocatie: https://cldup.com/FEhjnD8eYo.thumb.png

[ Voor 5% gewijzigd door jhaaren op 11-01-2016 10:24 ]

Beste antwoord (via jhaaren op 14-01-2016 15:11)

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 10:59
JT schreef op maandag 11 januari 2016 @ 15:25:
Nee hoor want met dat Xiaomi ding maak je gebruik van de versterker van de autoradio, dat is nog altijd beter ;) Het is wat betreft storing wel belangrijk dat je de juiste frequentie kiest om op uit te zenden. Dan kun je best redelijke kwaliteit halen.

Neemt niet we dat ik denk dat dat apparaat voor de TS de beste optie is.
Mijn ervaring met FM transmitters is ronduit teleurstellend, dat je de originele versterker gebruikt maakt niet uit het gaat om het uitgezonden signaal wat meestal van mindere kwaliteit is, buiten dat het storingsgevoelig is. Ik ben er persoonlijk nog geen eentje tegengekomen die fatsoenlijk werkt...

Het kastje wat je aansluit op de wisselaar aansluiting van de radio is simpelweg de beste optie van iedere mogelijkheid, als je het bij een dealer zou laten doen gebruiken ze eenzelfde soort methode.

http://www.carinterface.n...ta-autoradios_yt-bta-toy2

Bovenstaande is zelfs met bluetooth en microfoon en daarmee heb je dan zelfs een carkit :) Wel weer een stukje duurder...

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jhaaren
Kreeg ook net deze tip binnen. Iemand hier bekend mee? http://www.gearbest.com/car-gadgets/pp_252581.html

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PageFault
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 08-07 11:47
Die gagdet die jij aanhaalt gaat er volgens mij al vanuit dat je radio bluetooth ontvangt. Doet jouw auto dat?

In de goede oude tijd dat ik nog Toyota reed (en nooit bij de garage kwam ipv 1x per 3 weken) had ik een Avensis II uit 2003. Hier heb ik iets vergelijkbaars als dit ingebouwd:

http://www.navinc.nl/webs...8361baf41cfe5051a2ecea86c

Deze hebben ze volgens mij ook wel ergens met bluetooth, ik had gewoon een dikke SD kaart erin. Op deze manier werkte mijn stuurbediening ook nog. Hij wordt aangesloten op de wisselaar aansluiting van je radio.

AUX kun je ook meteen uitvoeren, die kabel had ik weggewerkt en kwam uit in het dashboard kastje.

Voor de Avensis was ook een mogelijkheid de oude radio eruit te halen en zo'n dubbel DIN in te bouwen. Ik vond die te prijzig en ik wilde de stuurbediening behouden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15-07 19:39

JT

VETAK y0

Ik zou die Xiaomi gewoon eens proberen, makkelijk en goedkoop. Als het je bevalt ben je gelijk klaar. Anders:
- Kijk of je op een gewone wijze aux-in op je radio kunt aansluiten. Vaak is de voorbereiding hiervoor al aanwezig.
- Wellicht kun je met een speciale stekker in de kabelboom tussen radio en de rest een aux-in mogelijkheid creëren.

Ik zou eerst eens checken hoeveel werk/geld het kost om eea naar 1din om te laten bouwen. Voordeel is dat je dan een echt goede radio kunt inbouwen met alle opties die jij wilt. Wellicht is er zelfs een mogelijkheid om je stuurbediening alsnog aan te sluiten. Nadeel is dat het er misschien minder mooi uit ziet (of misschien valt dat wel mee als het een goede kit is), misschien de stuurbediening niet meer werkt en het geld en/of moeite kost.

3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MicGlou
Een parrot om muziek mee af te spelen kan ik je persoonlijk niet aanraden, daarvan is de kwaliteit idd niet zo best want het maakt gebruik van de versterker van de parrot en die is erg zwak maar klinkt ook nog eens vlak.

Beste optie: http://www.carinterface.n...ota-autoradios_ytm06-toy2

Geschikt voor dat type radio en bruikbaar via de normale knoppen in je auto, het zogenaamde OEM geschikt :)

Dat xiaomi ding is een FM transmitter en dat geeft 99 van de 100 keer slechte kwaliteit en is storingsgevoelig. Het werkt dmv met je telefoon via bluetooth contact maken met dat ding, dat apparaat zend dan op een bepaalde FM frequentie een signaal zodat je de muziek via de radio kan luisteren... dan kan je nog beter een parrot inbouwen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

Nee hoor want met dat Xiaomi ding maak je gebruik van de versterker van de autoradio, dat is nog altijd beter ;) Het is wat betreft storing wel belangrijk dat je de juiste frequentie kiest om op uit te zenden. Dan kun je best redelijke kwaliteit halen.

3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• MicGlou
JT schreef op maandag 11 januari 2016 @ 15:25:

Mijn ervaring met FM transmitters is ronduit teleurstellend, dat je de originele versterker gebruikt maakt niet uit het gaat om het uitgezonden signaal wat meestal van mindere kwaliteit is, buiten dat het storingsgevoelig is. Ik ben er persoonlijk nog geen eentje tegengekomen die fatsoenlijk werkt...

Het kastje wat je aansluit op de wisselaar aansluiting van de radio is simpelweg de beste optie van iedere mogelijkheid, als je het bij een dealer zou laten doen gebruiken ze eenzelfde soort methode.

Bovenstaande is zelfs met bluetooth en microfoon en daarmee heb je dan zelfs een carkit :) Wel weer een stukje duurder...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

MicGlou schreef op maandag 11 januari 2016 @ 15:39:
[...]

Ik heb er 1 gehad en die werkte best goed :) Deed niet echt onder voor gemiddeld radiosignaal qua kwaliteit.

Ik bestrijd ook nergens dat dit niet beter zou zijn, sterker nog, ik bevestig het ;)

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MewBie
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 00:49
http://www.ebay.com/itm/C...-Vitz-Platz-/281881025605
Zo'n ding kopen en er een leuke 2din radio in doen.

Please leave a message after the beep.
*beeeeep*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jhaaren
Bedankt voor alle reacties! Ik heb in ieder geval die FM-transmitter gekocht. Gewoon om te testen of het goed werkt. Anders dient het als oplader. :)

Het kastje van MicGlou en dat inbouwframe van MewBie zien er ook goed uit. Eens kijken wat het meest efficient is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

Laat maar weten hoe die transmitter werkt. Ben wel benieuwd voor dat geld en zo een formaat.

Voor de lange termijn denk ik dat het losse kastje wel het beste is ;)

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Nu online
MicGlou schreef op maandag 11 januari 2016 @ 15:18:
Een parrot om muziek mee af te spelen kan ik je persoonlijk niet aanraden, daarvan is de kwaliteit idd niet zo best want het maakt gebruik van de versterker van de parrot en die is erg zwak maar klinkt ook nog eens vlak.

Beste optie: http://www.carinterface.n...ota-autoradios_ytm06-toy2

Geschikt voor dat type radio en bruikbaar via de normale knoppen in je auto, het zogenaamde OEM geschikt :)
[...]
Dit zou ook mijn voorkeur hebben. Beste geluidskwaliteit en zo te zien kun je er ook nog handsfree mee bellen omdat er een microfoontje bij zit.

Dat je de originele knoppen nog kunt gebruiken voor volgende/pauze e.d. is natuurlijk ook erg mooi (werkt wel alleen via Bluetooth, via de AUX-IN niet, je telefoon krijgt het signaal dan immers niet door). Zeker als je ook stuurwielbediening hebt (?) is dat erg fijn.

Met een beetje zoeken kun je dat Yatour kastje (YT-BTA-TOY2) wellicht ook nog wel wat scherper geprijsd vinden. Ik had voor een Peugeot eens zo'n soort kastje nodig ('Connects2' stuurwielbediening-interface voor een Alpine radio) en die was via eBay UK vrij voordelig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeyJey
  • Registratie: Oktober 2010
  • Nu online
MicGlou schreef op maandag 11 januari 2016 @ 15:39:
[...]

Kan je zo'n kastje ook aansluiten in een oudere Yaris? Ik heb een 2003 model (P1 facelift), en zo'n kastje lijkt me wel interessant (liefst incl bluetooth, maar dan wordt het idd wat prijziger nog).

Betekend het dat je met zo'n dingetje alleen de bestaande radio/frame open hoeft te maken en dit kastje aan te sluiten, en alles weer op zijn plaats zetten? Scheelt wel een hoop gedoe dan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicGlou
JeyJey schreef op zondag 21 februari 2016 @ 17:09:
[...]

Kan je zo'n kastje ook aansluiten in een oudere Yaris? Ik heb een 2003 model (P1 facelift), en zo'n kastje lijkt me wel interessant (liefst incl bluetooth, maar dan wordt het idd wat prijziger nog).

Betekend het dat je met zo'n dingetje alleen de bestaande radio/frame open hoeft te maken en dit kastje aan te sluiten, en alles weer op zijn plaats zetten? Scheelt wel een hoop gedoe dan :)
Dat ligt aan het type radio wat er in je auto zit of het kan... de voornaamste voorwaarde is sowieso dat er een mogelijkheid tot aansluiten van een cd-wisselaar is, daar maakt een dergelijke kastje doorgaans gebruik van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GertjanBril
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 05-10-2023
Heb zelf precies hetzelfde gedaan. Een parrot in mn yaris 2006 luna gebouwd. Dat was opzich niet moeilijk.
Druk de kabels bij het terugplaatsen van de radio-unit diep weg. Anders komen de stekkers er tussen.
Microfoon heb ik door het kastje boven het stuur lopen. Dat is maar maar 1 gaatje boren waar je makkelijk bij kan.
Niet bekend met de kwaliteit van muziek via de parrot iod

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haraldstoll
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 08:13
@GertjanBril
Ik kom er maar niet uit over het beste plek voor de mic.
Kun je mij vertellen waar je de gat hebt geboord voor je microfoon?

Bevalt de adapter verder goed?
Heb je de 5+7 pins gekocht?
https://www.carinterface....ta-autoradios_yt-bta-toy1

Mijn yaris is ook van 2006 en ziet er hetzelfde uit:
https://cldup.com/9jYpsENlWQ.JPG
Pagina: 1