Hoi Tweakers, ik wil een nieuwe game pc in elkaar gaan bouwen met een budget van ongeveer 1300 euro inclusief monitor.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Fijn gamen op 1080 (of misschien 1440p?), vrij veel verschillende spellen.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik heb nu een systeem samengesteld van ongeveer 1300 euro en dat vind ik een mooi bedrag. Paar tientjes meer of minder is geen probleem, mits dat het waard is natuurlijk
.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Muis, ramplank, geluidssetje, 1TB HDD en windows.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Hele kast en een monitor.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Lichte voorkeur voor MSI, tijd lang laptop van gebruikt met heel veel plezier. Lichte voorkeur voor Nvidia.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Het zou prettig zijn als de kast vrij stil is als 'ie idle/low load is. Aangezien ik een dichte kast wil maken de eventuele kleurtjes van onderdelen met niet uit.
Ga je overklokken?
Ben ik niet van plan.
Wat verwacht je van ons?
Ik heb voornamelijk de vraag of alles zo goed bij elkaar past: is de voeding bv. geschikt voor de setup, is dit scherm geschikt voor gamen, zijn er compatibiliteitsdingen die ik misschien over het hoofd heb gezien?
Ook heb ik nog niet besloten of ik een 1080 of 1440 monitor wil. Suggesties/ervaringen zijn welkom
Mijn huidige plan:
Alvast hartelijk dank!
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Fijn gamen op 1080 (of misschien 1440p?), vrij veel verschillende spellen.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik heb nu een systeem samengesteld van ongeveer 1300 euro en dat vind ik een mooi bedrag. Paar tientjes meer of minder is geen probleem, mits dat het waard is natuurlijk
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Muis, ramplank, geluidssetje, 1TB HDD en windows.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Hele kast en een monitor.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Lichte voorkeur voor MSI, tijd lang laptop van gebruikt met heel veel plezier. Lichte voorkeur voor Nvidia.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Het zou prettig zijn als de kast vrij stil is als 'ie idle/low load is. Aangezien ik een dichte kast wil maken de eventuele kleurtjes van onderdelen met niet uit.
Ga je overklokken?
Ben ik niet van plan.
Wat verwacht je van ons?
Ik heb voornamelijk de vraag of alles zo goed bij elkaar past: is de voeding bv. geschikt voor de setup, is dit scherm geschikt voor gamen, zijn er compatibiliteitsdingen die ik misschien over het hoofd heb gezien?
Ook heb ik nog niet besloten of ik een 1080 of 1440 monitor wil. Suggesties/ervaringen zijn welkom
Mijn huidige plan:
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i5-6600 Boxed | € 236,91 | € 236,91 |
| 1 | Gigabyte GA-B150M-D3H | € 80,95 | € 80,95 |
| 1 | MSI GeForce GTX 970 GAMING 4G | € 363,95 | € 363,95 |
| 1 | Fractal Design Define S | € 79,- | € 79,- |
| 1 | Dell Ultrasharp U2414H (860-BBCW) Zilver, Zwart | € 235,80 | € 235,80 |
| 1 | Crucial Ballistix Sport BLS2C4G4D240FSA | € 47,95 | € 47,95 |
| 1 | Corsair RM550x | € 92,95 | € 92,95 |
| 1 | Samsung 850 EVO 500GB | € 163,50 | € 163,50 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.301,01 | |
Alvast hartelijk dank!