Nieuw systeem bij elkaar gezocht, op- of aanmerkingen?

Pagina: 1
Acties:
  • 161 views

• Brokkenpilootje
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 10-08-2023
Mijn PC is nodig aan vervanging toe, dus heb ik even een nieuw systeem bij elkaar gezocht. Uiteraard op de bbg van januari gebaseerd, maar met enkele wijzigingen (zoals 1150 socket ipv 1151 en GTX970 omdat ie zo zuinig is):
http://imgur.com/0Wra0CH

Budget is ongeveer 1000 euro.

In principe sta ik overal open voor qua merken.

Ik ga op dit systeem gamen op een 1920x1080 resolutie monitor. Het hoeft niet helemaal high end, maar ik wil wel de meeste games op high/max graphics kunnen spelen.
Dit is de eerste keer dat ik zelf een systeem bouw, dus ben denk ik vooral opzoek naar bevestiging dat dit een goede keuze is, maar ben ook benieuwd naar jullie op- of aanmerkingen, advies, of wat dan ook!

mvg,

Joost

• Melantrix
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 08:00
Brokkenpilootje schreef op maandag 11 januari 2016 @ 09:22:
Mijn PC is nodig aan vervanging toe, dus heb ik even een nieuw systeem bij elkaar gezocht. Uiteraard op de bbg van januari gebaseerd, maar met enkele wijzigingen (zoals 1150 socket ipv 1151 en GTX970 omdat ie zo zuinig is):
http://imgur.com/0Wra0CH

Budget is ongeveer 1000 euro.

In principe sta ik overal open voor qua merken.

Ik ga op dit systeem gamen op een 1920x1080 resolutie monitor. Het hoeft niet helemaal high end, maar ik wil wel de meeste games op high/max graphics kunnen spelen.
Dit is de eerste keer dat ik zelf een systeem bouw, dus ben denk ik vooral opzoek naar bevestiging dat dit een goede keuze is, maar ben ook benieuwd naar jullie op- of aanmerkingen, advies, of wat dan ook!

mvg,

Joost
Allereerst is het handig als je ipv een imgur linkje even een mooi schema maakt m.b.v. tweakers wenslijst, werkt heel makkelijk ;)

Also, waarom een 1150 en niet een 1151? Hoe lang wil je dat een systeem meegaat?

"Never attribute to malice that which is adequately explained by stupidity"

Verwijderd

Voor €1000,- is er wel wat beters bij elkaar te rapen dan het EOL Haswell en ddr3.

Maar zoals hierboven gezegd: zet eerst alles maar eens in een lijstje. Handleiding Pricewatch

• Dutchdeveloper
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 13-03-2020
Wil je overclokken?

Misschien eens kijken naar skylake?

En waarom heb je de lay-out gewist met vragen die je kreeg? maakt het voor ons ook een stuk makkelijker

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Nu online

br00ky

Moderator Harde Waren

Dit topic is gesloten.