Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sargan
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 13-07 18:22

Sargan

Filmfreak...

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: http://i305.photobucket.com/albums/nn214/sargannl/the-many-faces-of-david-bowie_zpsqtovwz5l.jpg

David Bowie is overleden, hij verloor, na 1,5 jaar, de strijd tegen kanker.
Zijn nalatenschap is enorm!

http://www.bbc.com/news/entertainment-arts-35278872

http://www.oor.nl/#!/arti...bowie_69_overleden-1/news

[ Voor 80% gewijzigd door Sargan op 11-01-2016 09:36 ]

" All we have to decide is what to do with the time that is given to us"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Bastaard
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12:29
Ja heftig, was toch wel een icoon! Wist zelf niet eens dat hij al ernstig ziek was. Rip!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ATS
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11-07 10:57

ATS

Ja, zeker een bijzonder figuur. Uitstekende timing van het Groninger museum zo blijkt nu...

[ Voor 28% gewijzigd door ATS op 11-01-2016 08:26 ]

My opinions may have changed, but not the fact that I am right. -- Ashleigh Brilliant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 07-07 12:56
Zijn zoon Duncan Jones melde het via Twitter:

https://twitter.com/ManMadeMoon/status/686441083648212992

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Horrible
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 14:17
Erg jammer, pop icoon voor jaren die zich maar bleef vernieuwen!

Op zich wel mooi dat hij de release van zijn album nog "gehaald" heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saffie_time
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 05:51

Saffie_time

Why use this? 42!

Damn wederom een icoon die er niet meer is.
En inderdaad erg fijn dat Blackstar er nog heeft mogen komen.

If the thickness of a pizza is A, and its radius is Z, and pi is just PI, then its volume is V = PIZZA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cmndr_adama
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 12-07 23:59
Heftig, en erg onverwacht. Bowie was een groot artiest, een kunstenaar en hij zal gemist worden. Rust zacht David!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 372172

R.I.P. David Bowie ;(

[ Voor 2% gewijzigd door Anoniem: 372172 op 11-01-2016 08:48 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aicaramba
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 14:13
Erg jammer. Echt een veelzijdige artiest die goede 'show'-characters kon neerzetten.

Wat een toeval dat ik de afgelopen week uitsluitend david bowie in de auto op het gehad.

CS:GO Stats | DotA 2 Stats | iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hokkie
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 10-07 07:23

Hokkie

Hello

R.I.P.

Al kon je jouw muziek mij niet bekoren, heb je wel veel in de popmuziek betekend.

 MacBook Air M2  Apple TV 4 64GB  HomeKit  iPhone 13 Pro  Apple Watch Ultra || Pass Labs XA25 || Dynaudio Special Forty || Bluesound Node n130

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patrock
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 13:26

Patrock

Eat - ride - sleep - repeat

Blackstar op spotify
Bedankt voor alle geweldige muziek, ben met de LP's van je albums opgegroeid. Please mr. gravedigger...

Rust zacht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ATS

ATS

Mooie animatie van de looks van Bowie door de jaren heen:

https://pbs.twimg.com/tweet_video/CYbD_rlWAAAjP4R.mp4

My opinions may have changed, but not the fact that I am right. -- Ashleigh Brilliant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HawVer
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 07-07 22:11
Voor de fans, wat is zo bijzonder aan David Bowie?

http://hawvie.deviantart.com/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Ramzzz

Ziet alles :|

Ik ben echt flabbergasted... :|

Groot artiest, met een groots oeuvre, één van de allergrootse solo-artiesten van de afgelopen 50 jaar.

Dit heeft ook niemand - behalve intimi - zien aankomen...

R.I.P David Robert Jones.
HawVer schreef op maandag 11 januari 2016 @ 08:54:
Bijzonder vernieuwend, hij was in zijn eentje ongeveer de avant garde van de muziek in vrijwel elke periode, met name de jaren dat hij in Berlijn verbleef. Hij vond zichzelf, en nieuwe muziek, steeds opnieuw uit. Een voorbeeld voor velen.

Maar als we dit moeten uit gaan leggen, zijn we wel even bezig.

[ Voor 50% gewijzigd door Ramzzz op 11-01-2016 08:58 ]

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• aicaramba
  • Registratie: September 2007
Zijn vernieuwing door de jaren heen. Na ziggy stardust wilde iedereen meer van dat. Maar hij kwam juist met een volledig ander album. Hij bleef nooit hangen bij het beproefde concept en veranderde heel goed met zijn tijd mee. Terwijl hij gedurende zijn hele carriëre goede muziek is blijven maken.

Hij wordt ook de kameleon van de popmuziek genoemd, omdat hij zich bekende alterego's heeft aangemeten. Tijdens zijn Ziggy Stardust periode wás hij ook daadwerkelijk Ziggy stardust, tijdens en buiten de optredens.

[ Voor 19% gewijzigd door aicaramba op 11-01-2016 09:01 ]

CS:GO Stats | DotA 2 Stats | iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

Dat is nogal een verlies voor de muziekwereld; iemand die liet zien hoe het moest. :/

Ground control to major Tom..... Can you hear me, major Tom?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spartacusNLD
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 14:40

spartacusNLD

This is Sparta!!

;w

PC: Be quiet! Pure Base 500DX | MSI B450 Gaming Pro Carbon AC | AMD Ryzen 7 5700X3D | Be quiet! Dark Rock 4 | Gigabyte Aorus RTX 3080 Master | Crucial Ballistix RGB 32GB | Samsung 970 Evo Plus 1TB | Be quiet! Straight Power 11 750W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AcoLyte!
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 11-07 15:19

AcoLyte!

*evil grin*

Dit komt toch wel even heel hard binnen.. zucht.

don't mistake lack of talent for genius.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ROFLASTC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 23-06 06:37

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

Het bijzondere was dat hij, en een hoop van zijn generatie genoten, zowel muziek als moderne kunst en cultuur vooruit wist te duwen en te vernieuwen.

And it goes BRAAAAAPP!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rob-T6
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 07:18
:( RIP

Je hoorde het toch te weinig op de radio.

Nu al de hele ochtend bij 3FM allerlei soorten nummers.... dan merk je pas weer de diversiteit aan muziek die hij gemaakt heeft

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Obelink
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 14-11-2020
David Bowie: een artiest die steeds weer nieuwe wegen met zijn muziek vond. Toevallig liep ik de laatste dagen vaak met 'Heroes' in mijn hoofd. Dit heengaan komt voor de wereld totaal onverwacht. Zijn ziekte zal de reden zijn dat hij zelf niet wilde meewerken aan de tentoonstelling over zijn muzikale loopbaan. Maar wat fijn voor de man dat hij de eer van die tentoonstelling -want dat is het- nog bij leven heeft mogen meemaken.

[advertentie] gooi uw afgedankte USB sticks en SD-kaartjes van geringe capaciteit niet weg maar geef ze aan mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ATS

ATS

Hij stond 18x in de top 2000, en dat is best wel vaak. Wel eigenlijk alleen met ouder werk (1969 t/m 1988).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bszz
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 08:11
Indrukwekkend nieuws. Eén van mijn culthelden is niet meer....

Er is een oproep aan radio stations om vandaag non-stop Bowie uit te zenden. Weet iemand of er al stations gehoor aan hebben gegeven? Zou graag vandaag de hele dag Bowie draaien. Helaas is Spotify geen optie maar kan op mijn versterker wel internet radiostations ontvangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel_Elessar
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 02-01-2022
Niks toe te voegen aan alle reacties boven mij. heb hem leren kennen via mijn oma en moeder. Groots artiest vanwege het gehele pakket : muziek, kunst, mode etc.

Someone now is screaming as the flames fly high.. PSN: DanielElessar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 13:12

Pierre

Van nature lui!

Ben er gewoon helemaal stil van, wat een heftig bericht is dit zeg niet normaal. RIP

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RodeStabilo
  • Registratie: December 2013
  • Niet online
Ramzzz schreef op maandag 11 januari 2016 @ 08:55:
Dit heeft ook niemand - behalve intimi - zien aankomen...
Was het niet publiekelijk bekend dan dat hij ziek was?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bbc
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 24-06 12:26

bbc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ralpje
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 13:47

ralpje

Deugpopje

Patrock schreef op maandag 11 januari 2016 @ 08:53:
Blackstar op spotify
Bedankt voor alle geweldige muziek, ben met de LP's van je albums opgegroeid. Please mr. gravedigger...

Rust zacht
Beste track van dat album: Lazarus. Eerste regels:
Look up here, i'm in heaven. I've got scars that can't be seen. I've got drama, can't be stolen. Everybody knows me know.
Dat album kwam vrijdag uit.....

Freelance (Microsoft) Cloud Consultant & Microsoft Certified Trainer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patrock

Patrock

Heb studio Brussel opstaan, vanaf het begin van de werkdag tot nu alleen nog maar Bowie, mag van mij de hele dag wel doorgaan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bbc
  • Laatst online: 24-06 12:26

bbc

Patrock schreef op maandag 11 januari 2016 @ 09:29:
Heb studio Brussel opstaan, vanaf het begin van de werkdag tot nu alleen nog maar Bowie, mag van mij de hele dag wel doorgaan!
http://radioplus.be/#/stubru/herbeluister

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whyz
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

whyz

Afdeling icoonloos

Ow man ;( zonde zeg.

Bovenstaand mp4 bestandje even omgezet: Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/2Qobv9NalANpXMAJSpFQYAcg/full.gif

Right for all the wrong reasons.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patrock

Patrock

de site van radioplus.be streamt bij mij (in Nederland, op werk) niet.
Ik maak altijd gebruik van http://mp3.streampower.be/stubru-high.mp3 deze stream.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Nu online

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Vorige week zondag zond Canvas nog de documantaire "David Bowie: Five Years" uit waarschijnlijk vanwege zijn opkomende verjaardag.

Ook een aanrader:

Signatures zijn voor boomers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreamscape
  • Nu online
Patrock schreef op maandag 11 januari 2016 @ 09:29:
Goede tip. Ik zie in de playlist nog 1x Nirvana staan, maar in dit geval mag dat.

Grappig genoeg is dat ook hoe ik Bowie heb ontdekt, door die versie van The Man Who Sold The World :)

Punctuality is the politeness of kings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S
  • Nu online

Player1S

Probably out in the dark

Friespeuk schreef op maandag 11 januari 2016 @ 09:20:
[...]

Was het niet publiekelijk bekend dan dat hij ziek was?
Zo als ik het lees niet.

Wederom een verlies voor de muziek. En 1 blik op de "hit"lijsten en je moet extra hard janken. :N

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 13:52

Cyphax

Moderator LNX
Awwww jammer zeg, ik wist ook niet dat ie ziek was. Ik heb Bowie altijd wel erg gewaardeerd; creatieve man is dat volgens mij. Moge hij in vrede rusten. Hij laat veel moois na waar we 'm nooit om zullen vergeten, dat weet ik zeker. :)

Saved by the buoyancy of citrus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Opvallend dat van het trio Lou Reed-David Bowie-Iggy Pop de laatste de langst overlevende is...

Jammer, maar de muziek overleeft :)

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14:24

Chiron

Moderator Discord
L1nt schreef op maandag 11 januari 2016 @ 09:56:
[...]

Zo als ik het lees niet.
Nope.. de regisseur/director Van Hove van de musical "Lazarus" die nu draait kreeg het wel te horen met het verzoek om het geheim te houden. Dit omdat Bowie hem toch een verklaring wilde geven waarom hij er (af en toe) niet (meer?) bij kon zijn.
Die liep al meer dan een jaar met de wetenschap rond, leverkanker, zo'n anderhalf jaar geleden geconstateerd. :|

http://nos.nl/artikel/207...ongelooflijke-strijd.html

[ Voor 7% gewijzigd door Chiron op 11-01-2016 11:05 ]

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaXeRs
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 13:00
Rust in vrede onze Thin white duke.

A sad day indeed...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DinX
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14:04

DinX

Motormuis

dreamscape schreef op maandag 11 januari 2016 @ 09:50:
[...]

Goede tip. Ik zie in de playlist nog 1x Nirvana staan, maar in dit geval mag dat.

Grappig genoeg is dat ook hoe ik Bowie heb ontdekt, door die versie van The Man Who Sold The World :)
Nirvana heeft dat nummer (The Man Who Sold The World) dan ook gecoverd. Origineel was het van David Bowie.

Marokko 2015: Route
Sat Tracker: SpotWalla
Blog: Gone for a ride

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tormbo
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 09-07 11:00

Tormbo

Father, Gamer, Teacher

"Ground Control to Major Tom
Your circuit's dead, there's something wrong"

Rest well

PC: I7-4790, MSI GTX 1070 Gaming X 8G, 16GB HyperX Blu, Crucial BX100, Logitech G710+, Logitech G300s, Logitech Attack 3, Logitech F310, Logitech G430 Consoles: NES, SNES, N64, GameCube, WiiU, Gameboy, GBA, DSi XL, PS2, Xbox 360, Atari 2600.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreamscape
  • Nu online
DinX schreef op maandag 11 januari 2016 @ 11:39:
Nirvana heeft dat nummer (The Man Who Sold The World) dan ook gecoverd. Origineel was het van David Bowie.
Oh ja joh? ;)

*knip*

[ Voor 37% gewijzigd door Standeman op 11-01-2016 11:59 . Reden: HK materiaal is niet gepast hier. ]

Punctuality is the politeness of kings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas
  • Niet online

Thomas

☷☰

Wauw, een treurige dag. Was/ben zelf geen enorme fan, heb toevallig wel een aantal platen uit mijn vader's collectie van hem liggen. Toch onwerkelijk dit omdat hij zijn ziekte dus grotendeels geheim heeft gehouden...

Nouja, hij heeft een prachtig nalatenschap achtergelaten, nummers als Let's Dance, Space Oddity, etc., veel te veel om op te noemen, worden de komende tijd niet vergeten.

E: Kijk trouwens wel, zoals altijd bij het overlijden van dit soort iconen, zoals Lou Reed en Michael Jackson, met gemengde gevoelens naar de sociale media. Mooi om te zien hoe bijvoorbeeld veel bevriende artiesten steun betuigen, maar hoe de wereld en masse groot fan lijkt te zijn geweest van hem en zijn muziek krijg ik af en toe rillingen van.

[ Voor 31% gewijzigd door Thomas op 11-01-2016 11:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenH
  • Laatst online: 14:20
Ik ben geen groot fan zijn muziek, paar losse nummers vind ik wel aardig. Wat ik wel erg mooi vind, voornamelijk door een stukje nostalgie, is Heroes. Dat is één van de soundtracks van de film Christiane F. – Wir Kinder vom Bahnhof Zoo, en ik weet nog hoezeer ik onder de indruk was toen ik die film voor het eerst zag - bij maatschappijleer op de middelbare school.

Ik moet die film maar weer eens kijken, het is alweer een tijd geleden dat ik hem gezien heb. Ik kan hem aanraden, maar het is geen lichte kost.

Xtool D1 10w laser cutter - IoT moet nooit op internet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 11:30

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

Ik had gisteren nog met mijn moeder over de expositie die er aan hem gewijd word in het Groninger Museum. En natuurlijk ook over de speciale Bowie-treincoupe.

Ik hoorde vanochtend op de radio (3FM) al iets vaags (ik sliep nog half) over een overlijden en David Bowie. Uiteindelijk hoor ik Giel Beelen iemand bellen over het overlijden van de rock-muzikant en toen dacht ik echt: WTF! Serieus? Ik pakte mijn telefoon om te kijken of er NU.nl breaking news was, en jawel ;(.

Vandaag maar even zijn muziek hier draaien, en vanavond even The Labyrinth kijken (zie de 9e foto uit de TS). Een geweldige film uit de jaren 80 waarin David een mooie rol had en ook zijn zangtalent liet horen.

☀️ Goedemorgen zonneschijn! ☀️
☀️Ja, je maakt me zo gelukkig, en door jou voel ik me fijn! ☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YellowOnline
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 28-03-2023

YellowOnline

BEATI PAVPERES SPIRITV

Vanochtend had ik het nog niet in de online krant gelezen. Nu schrok ik toch even. 69 is veel te vroeg :N

RIP David Robert Jones :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fraggie
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10-10-2022
"Planet earth is blue , and there's nothing I can do... "

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ardana
  • Laatst online: 13:41

Ardana

Moderator General Chat

Mens

Zag berichtje in GKMT, een groot idool is heen gegaan. Ben nooit zo van het publiekelijk rouwen, maar voor Bowie maak ik een uitzondering.

Dat trouwens nog niemand Labyrinth genoemd heeft... Voor mensen die Bowie niet kennen, is dit wel een mooie film (is het trouwens sowieso). Heeft ook vreselijk veel film-muziek geschreven.

[ Voor 6% gewijzigd door Ardana op 11-01-2016 12:35 ]

Investeer in een nieuwe vorm van anti-conceptie: Choice!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Outlaw
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
ATS schreef op maandag 11 januari 2016 @ 09:12:
Hij stond 18x in de top 2000, en dat is best wel vaak. Wel eigenlijk alleen met ouder werk (1969 t/m 1988).
Zal ongetwijfeld het dubbele worden deze editie. David Bowie was dé popcultuur van de 70s en mindere maten 80s (teveel mainstream). Maar wat een geniale albums heeft die man gemaakt. En dan op je laatste plaat Lazarus eruit weet te krijgen met bijbehorende clip. Zelfs zijn dood is kunst, en dat kan alleen Bowie.

Nederlandse PS5 clan / 30+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aganim
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 14:02

Aganim

I have a cunning plan..

Ardana schreef op maandag 11 januari 2016 @ 12:32:
Zag berichtje in GKMT, een groot idool is heen gegaan. Ben nooit zo van het publiekelijk rouwen, maar voor Bowie maak ik een uitzondering.

Dat trouwens nog niemand Labyrinth genoemd heeft... Voor mensen die Bowie niet kennen, is dit wel een mooie film (is het trouwens sowieso). Heeft ook vreselijk veel film-muziek geschreven.
Je was me net voor. :) Die film heb ik als kind compleet grijsgekeken (bijna letterlijk, VHS :*) ). En +1 voor je eerste opmerking.

Jammer dat we niet meer mogen horen van David Bowie, ik kan me eigenlijk geen andere zanger voor de geest halen die zich zoveel stijlen heeft weten aan te meten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Player1S
  • Nu online

Player1S

Probably out in the dark

The Outlaw schreef op maandag 11 januari 2016 @ 12:53:
[...]

Zal ongetwijfeld het dubbele worden deze editie. David Bowie was dé popcultuur van de 70s en mindere maten 80s (teveel mainstream). Maar wat een geniale albums heeft die man gemaakt. En dan op je laatste plaat Lazarus eruit weet te krijgen met bijbehorende clip. Zelfs zijn dood is kunst, en dat kan alleen Bowie.
offtopic:
niet oneerbiedig bedoelt maar denk dat ie daar te vroeg voor overleden is. half/eind november is er inmiddels zoveel meer gebeurd dat men dit deels al weer vergeten is. Was het augustus/september/oktober geweest had je gelijk gehad.

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stickyfish
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14:47

stickyfish

Don't fuck with Limbo's

R.I.P. Bowie. Wat een gemis. Wat ben ik blij dat ik hem op zijn laatste tour nog 2x gezien heb.

"Computers aren’t the thing. They’re the thing that gets us to the thing" - Joe MacMillan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lucasino
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 27-12-2024

Lucasino

Joe!

*knip* reageer dan gewoon niet.

[ Voor 89% gewijzigd door gambieter op 11-01-2016 17:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 319464

Ik heb m een paar keer live gezien, de eerste keer in 1985, nadat ik hem op Live Aid zag optreden. Denk wel een van zijn beste performance. Samen met Dolby, wat een nummer.

YouTube: David Bowie - Heroes - Live Aid 1985 (HD)

Vanavond maar eens Christiane F. kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre

Pierre

Van nature lui!

Heb hem 3 keer gezien (2 keer Feyenoord Stadion en 1 keer Paradiso) de laatste keer met Tin Machine echt super gaaf, jammer dat hij overleden is.

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Patrock

Patrock

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -SaveMe-
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 07-07 13:54

-SaveMe-

-klik-

Reageer dan niet en laat dit een waardig topic voor de fans en anderen die hem wel weten te waarderen.

Minuutje stilte ... :'(

[ Voor 31% gewijzigd door gambieter op 11-01-2016 17:38 ]

GamiQ, de game notes app met game maps!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sargan
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 13-07 18:22

Sargan

Filmfreak...

Topicstarter
Vanavond staat De wereld draait door geheel in het teken van David Bowie.

" All we have to decide is what to do with the time that is given to us"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre

Pierre

Van nature lui!

Sargan schreef op maandag 11 januari 2016 @ 17:26:
Volgens mij met de band Moke (goede band trouwens)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -SaveMe-

-SaveMe-

-klik-

Sargan schreef op maandag 11 januari 2016 @ 17:26:
Maar ff kijken dan. Mooie manier om er even bij stil te staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fordox
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 11:37

Fordox

00101010

Afbeeldingslocatie: https://media.giphy.com/media/3oxRmi1MLz9nq6s7yE/giphy.gif

Edit: Ik gebruik de edit-knop vaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salvatron
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

Salvatron

Dispereert niet

Lang, lang geleden heb ik de film Labyrinth wel eens gezien waarin David Bowie een hoop zong. Ik kan me nog steeds de vreemdheid van de film herinneren. Dan zie je Bowie weer met ronddraaiende ballen in zijn hand, dan loopt ie weer ergens anders omstekop oid. Weetikveel, maakt best een indruk als je hier als klein kind naar kijkt. Echt heel vreemd. Christiane F. moet ik nog eens kijken, gaat geloof ik over drugs oid.

Lucht en leegte, zegt Prediker, alles is leegte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erwin
  • Registratie: Januari 2004
  • Nu online
Vrijdag de LP binnengekregen en al opgehangen, nog niet de tijd gehad om te luisteren. Nu spijt van. Je gaat nu met een ander oor luisteren. Ware artiest en zijn muziek/kunst is voor mij een echte uitlaatklep. In 2013 ook gelijk naar London geweest voor de expositie in V&A en na kerst ook in Groningen nog even wezen kijken. Overigens kwam het geheel daar minder goed tot zijn recht dan in V&A, maar dat is mijn mening.

Dat uiteindelijk Iggy de laatst levende is, absurd. Zoveel artiesten uit die "hoek" weggevallen; Bowie, Reed, Browne etc. etc. etc.

Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/UtV3YSVzaqNOH66tgdggvcmz/full.jpg

Vandaag heerlijk radio kunnen luisteren op diverse stations, even een dag geen Kensington, Adele of Racoon in de programmering. Wat een verademing. Hou de BBC in de gaten voor wat mooie uitzendingen vanavond want de kenners van de NPO "zagen het al aankomen". Donder op zeg. |:( |:(

[ Voor 18% gewijzigd door Erwin op 11-01-2016 18:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 10:34

vhal

ಠ_ಠ

Ik had het niet verwacht. De nummers die ik ken van Bowie kan ik op 1 hand tellen (was er niet zo van) maar dit was wel even een wtf toen ik het bericht in de wandelgangen hoorde...

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Ramzzz

Ziet alles :|

Erwin schreef op maandag 11 januari 2016 @ 18:26:
Dat uiteindelijk Iggy de laatst levende is, absurd. Zoveel artiesten uit die "hoek" weggevallen; Bowie, Reed, Browne etc. etc. etc.
Wie?

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ninjazx9r98
  • Registratie: Juli 2002
Vanavond om 22:40 de 3doc five years documentaire op NPO3.
Vreemde dag en hoe vreemd het ook klinkt lijkt ook z'n overlijden een kunstwerk en zorgvuldig geregisseerd.
RIP David Bowie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

James Brown..... lijkt mij het waarschijnlijkst alhoewel er ook Duncan Browne bedoeld kan worden. Beiden net zo dood als David Bowie.

Ik was en ben nooit een fan van Bowie geweest maar, naar wat blijkt, zijn laatste album komt aardig in de richting van mijn smaak.

Een ernstige vorm van kanker is niet te genezen, men kan jouw tijd op de aardbol soms wat rekken maar je gaat er uiteindelijk aan dood. Of je nu David Bowie of Joris Koopmans* heet, miljardair bent of bijstandstrekker, het maakt niets uit.

Heb de video van Blackstar en Lazarus bekeken met in het achterhoofd zijn overlijden. Prachtig hoe het e.e.a. is verfilmd. Kunst.

*
Naam die fictief is

[ Voor 85% gewijzigd door Guardian Angel op 11-01-2016 20:26 ]

ARME AOW’er

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chester
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
In het weekend lekker genoten van Blackstar, en dan vandaag wakker worden met Bowie in het nieuws ;( Lazarus komt nu ook meteen heel anders over ;(

"The test of a work of art is, in the end, our affection for it, not our ability to explain why it is good." - Stanley Kubrick | Trakt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teacup
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 11:33

teacup

Moderator General Chat

Think First, Write Later

Mijn avond (en werkdag op de stille momenten) aardig door elkaar geschud door het sterven van Bowie. Ik hoorde het van een collega, een man die alleen "moderne" muziek lijkt mooi te vinden. Die definitie voor modern kon ik altijd wat moeilijk vangen. Waarschijnlijk was die eenvoudig "jonger dan vijf jaar". Alles ouder dan dat was verjaard en "oude doos". Daar hield hij niet van. Elke keer als deze collega iets opmerkte over de oude doos dan sprong ik met beide benen in het rituele woordendansje door te zeggen dat het onderscheid tussen oude of nieuwe muziek niet zo relevant is, en het onderscheid tussen goede en slechte muziek wel.

Of muziek goed of slecht is, is natuurlijk ook een kwestie van smaak. Toch is er wel een indicatie dat muziek misschien goed kan zijn. Als muziek na heel veel jaren nog steeds gedraaid wordt, en meerdere generaties mensen kan aanspreken, dan is met die muziek toch iets bijzonders aan de hand.

Maar goed. Die collega kwam vanmorgen op mij af en zei me met een minzame glimlach dat hij mij ook wel een beetje kon condoleren. Hij bracht mij uiteindelijk het nieuws van Davids overlijden, en gaf mijn dag een set back.

Ik vrees dat ik mezelf geen typische Bowie fan kan noemen. In mijn jeugd, door een vijf jaar oudere zus :) (heb nog steeds een toppop trauma), iets te veel blootgesteld geweest aan de invloeden van glamrock. Ik gooide Bowie in die tijd ook op die glamrock hoop, op zich niet zo gek. Zat zelf meer in de lijn van Zappa, Santana, King Crimson. Merry Chrismas Mr. Lawrence, een prachtige film en Soundtrack met Ryuichi Sakamoto bracht Bowie bij mij weer meer onder de aandacht. Sakamoto kende ik al uit de samenwerking met David Sylvian en Robert Fripp. Wat mij echter helemaal weer terug sleurde bij Bowie was zijn samenwerking met Brian Eno (Roxy Music) in Outside. Veel eerder had Bowie met Eno in Low samengewerkt. Een later album, Earthling, was weer een echte Bowie plaat die voor mij toch ook die Outside sfeer nog wat uitstraalde. De harde toon van deze beide albums vond ik bijzonder. Latere muziek (Heathen, Hours) werd weer wat zachter.

Waar de Nederlandse televisie vanavond naar mijn idee niet zo in is geslaagd is om Bowie neer te zetten als een artiest die steeds in staat was zich te transformeren en hierbij nieuwe muziekstijlen gebruikte. Door de kenners is het wel gezegd, maar de muziek samples bleven een beetje hangen in de '70 er en '80 er jaren. Voor het grote publiek bevond zich volgens mij een groot gat tussen de Lets Dance Bowie en de Bowie die Blackstar maakte.

Dat Bowie zijn hele leven heeft geproduceerd en is blijven vernieuwen is best bijzonder. Velen gaan toch een beetje in de herhaling. Hij had nog zeker drie mooie albums moeten maken.

Wil je een EU leger? Teken dan de petitie Protect us with a European ARMY (Volt EU)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel36
  • Laatst online: 11:22

Daniel36

vernieuwde formule

Helaas weer een muziek held minder. Vanavond draai ik alle Bowie klassiekers nog eens en als ik daar doorheen ben black star.

Rip _/-\o_ held

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CapTVK
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
(overleden)
Ik denk dat Bowie vooral geschiedenis ingaat als een artiest die zichzelf steeds opnieuw kon uitvinden. De meeste artiesten blijven hangen in hetzelfde liedje.

Niet alleen met songs maar ook uitstraling. Ik was eigenlijk verbaasd (maar ook weer niet ;) )dat ie afgelopen jaar opeens met een nieuw album uitkwam en zo'n haast leek te hebben. Alles kwam opeens heel snel achter elkaar, de songs, de omineuze videoclip...Die vrij macaber was met de blinddoek en de muntjes voor de veerman.

En ja, ik heb ook Labyrinth gezien. Prachtige film waar Bowie in zijn element was.

TF2 GoT http://www.teamfortress.eu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blobber
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

blobber

Sol Lucet Omnibus

Wow, Ik was echt geschokt toen ik vanmorgen het nieuws hoorde.Zaterdag nog zijn laatste lp gekocht.Zwarte hoes, stemmige foto's sombere muziek.Ik had wel het idee dat hij met een soort afscheid bezig was, maar niet dat het zo urgent was.
Wat een geweldige artiest en een groot vernieuwer, of het nou pop was, glamrock, soul etc. hij heeft er essentiele bijdragen aan geleverd, grote inspiratiebron voor zovele artiesten.Ook de manier hoe hij zich presenteerde was baanbrekend.In de jaren 90/00 zakte hij wat weg en ik was aangenaam verrast toen hij in 2013 met "the next day" aan kwam zetten "gewoon" weer een ijzersterke plaat, de hoes een stevige knipoog richtig heroes, zoals ook de muziek terug leek te grijpen op die periode zonder gedateerd aan te doen.En dan vrijdag zijn laatste, zeer geslaagde plaat ★.
Ik ga weer lekker wat Bowie platen draaien :)
Dat wordt een mooie jamsessie daarboven inmiddels :D

To See A World In A Grain Of Sand, And A Heaven In A Wild Flower, Hold Infinity In The Palm Of Your Hand, And Eternity In An Hour

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THWIT
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 07-06 15:21
Erwin schreef op maandag 11 januari 2016 @ 18:26:
Hou de BBC in de gaten voor wat mooie uitzendingen vanavond want de kenners van de NPO "zagen het al aankomen". Donder op zeg. |:( |:(
Dwdd interview met Ivo van Hove was anders zeer ontroerend. En ja, van Hove wist er inderdaad al van. En ja, Van Hove had mooie, pure emoties. En ja, ook Leo Blokhuis vertelde mooi over de laatste plaat, niet in de laatste plaats omdat hij besefte welke rol hij daar aan tafel had en niet de betweterige feitjesman probeerde te zijn. Over juiste rol gesproken viel Beelen me ook nog mee, gelukkig niet te zeer aanwezig en gaf tijdens het gesprek enkel openingen aan anderen om verder te kunnen praten.

Over achterlijke PP zullen we t dan dus maar gewoon niet hebben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhatsappHack
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
Zonde. Vroegah heul veul naar geluisterd.
Gaat rap zo met m'n 'helden'. Eerst Lemmy, nu Bowie. Bleh.

Oh well. That's life. RZ!

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steffo78
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 28-03 06:48
Ik heb David Bowie pas echt leren kennen met het spel Omikron: The Nomad Soul. Hij speelde in het spel zowel het karakter Boz alsook de zanger van een band "The Dreamers".

Ik heb hele goeie herinneringen aan dit spel, dat uitgebracht werd 1999. Best een revolutionair spel voor die tijd eigenlijk.

Cover van het spel:

Afbeeldingslocatie: http://static.giantbomb.com/uploads/original/4/48222/1085892-cover_fr.jpg

En nog een video van het virtuele optreden van Bowie in het spel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -SaveMe-

-SaveMe-

-klik-

Das waar ook! Die heb ik ook nog gespeeld!

Pagina: 1