Toon posts:

midi > wav converteer progie

Pagina: 1
Acties:
  • 104 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
hoi,

ik heb een paar midi bestanden waar ik graag wav van wil maken, zodat ik het op cd kan branden.
Op tucows vond ik een prog DART, met beschrijving dat het midi op cd kan schrijven, maar dat doetie helaas nie :/

weet iemand van jullie mischien een progie dat zoiets kan?

mvg,
Dyon

• WHiZZi
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19:56

WHiZZi

Museumdirecteurtje

Laatst een topic over geweest (MIDI > WAV)

Hiervoor kun je WINAMP gebruiken of WINGROOV

[SEARCH]
[topic=161244]
[ENDOFSEARCH]

HomeComputerMuseum - Interactief computermuseum waar wij de geschiedenis van de thuiscomputer preserveren. Centraal gelegen in de Benelux.

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 20 juni 2001 23:10 schreef WHiZZi het volgende:
Laatst een topic over geweest (MIDI > WAV)

Hiervoor kun je WINAMP gebruiken of WINGROOV

[SEARCH]
MIDI naar WAV/MP3
[ENDOFSEARCH]
ja, maar op 1 of andere vage manier kan ik in winamp niets naar wave exporteren, krijg ook geen audio>wav of mp3>wav...

edit: typo

Verwijderd

Gewoon lekker je MIDI afspelen met je favoriete player en het geluid opnemen met een audio-recording tool (goldwave,cool edit etc..)
Wel even op je "mengpaneel"/record control (dubbelklik eens op het speakertje in je systray) aangeven dat je "MIDI" wilt opnemen.

Dan zou het moeten lukken denk ik.

• WHiZZi

WHiZZi

Museumdirecteurtje

download de laatste winamp (full)

in winamp:

Options -> Preferences -> INPUT -> Winamp2 MIDI plugin dubbelklikken

Tabblad output

aanvinken write wave files
invullen bitrate enzo
send to DSP en SEND to OUTPUT aanzetten

klaar is het

Met wingroov:
Starten > MIDI file laden > Knopje, convert to wave :)
Maakt ie het geluid ook nog mooi ook (software synth!)

Zie ook bovengenoemde topic!!

HomeComputerMuseum - Interactief computermuseum waar wij de geschiedenis van de thuiscomputer preserveren. Centraal gelegen in de Benelux.

• WHiZZi

WHiZZi

Museumdirecteurtje

Op woensdag 20 juni 2001 23:32 schreef asx het volgende:
Gewoon lekker je MIDI afspelen met je favoriete player en het geluid opnemen met een audio-recording tool (goldwave,cool edit etc..)
Wel even op je "mengpaneel"/record control (dubbelklik eens op het speakertje in je systray) aangeven dat je "MIDI" wilt opnemen.

Dan zou het moeten lukken denk ik.
Neej, dat geintje werkt niet :)
MIDI = hardware
WAV = software

Het zou wel kunnen werken bij geluidskaarten waarbij je de synth moet laden in het geheugen (De klanken dus)

Verwijderd

Topicstarter
wat ik nu heb is hetvolgende :
Ik heb ingesteld dat hij de midi naar wav moet exporteren, selecteer het pad en hij speelt dan die files af.
Hij maakt ook de files aan, maar de files zijn helemaal 'leeg'. ze zijn wel iets van 40 mb, maar er zit geen geluid in.
Wat moet ik nu??

Verwijderd

Op woensdag 20 juni 2001 23:34 schreef WHiZZi het volgende:

[..]

Neej, dat geintje werkt niet :)
MIDI = hardware
WAV = software

Het zou wel kunnen werken bij geluidskaarten waarbij je de synth moet laden in het geheugen (De klanken dus)
Hmmmmmmm, bij mij werkte het altijd wel :P
(met mijn Sb-16 en met mijn Sb-Live dinges).
Als het niet werkt kun je nog proberen om "what u hear" te selecteren als autiobron. Dan zou je als het goed is moeten kunnen opnemen wat je geluidskaart aan klanken produceert (of dat nu software of hardwarematig gaat zou niet uit moeten maken)

Of (wat ook nog kan). Zoek er nog een pc bij en sluit de line-out van de ene aan op de line-in van de andere. Laat de ene midi afspelen en record de audio op de andere :)

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 20 juni 2001 23:45 schreef asx het volgende:

Als het niet werkt kun je nog proberen om "what u hear" te selecteren als autiobron. Dan zou je als het goed is moeten kunnen opnemen wat je geluidskaart aan klanken produceert (of dat nu software of hardwarematig gaat zou niet uit moeten maken)
hoe bedoel je? waar kan ik dat instellen?

Verwijderd

Topicstarter
als ik file in bv media player afspeel en dan met sndrec32 opneem, doetie het ook niet. hoe kan dit in godsnaam :? :? :?

• Ali G
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 29-08-2024
Je kunt de demo van Cubase 5 downloaden van www.steinberg.net. Daarmee kun je midibestanden inladen en exporteren als wav.
Je kan ook makkelijk instellen welke geluiden je wilt gebruiken om de midi file mee af te spelen (ik neem aan de samples van je romchip op je geluidskaart).
Ik weet niet zeker of de demo van Cubase 5 dit alles toestaat maar volgens mij wel.

• Ali G
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 29-08-2024
Op donderdag 21 juni 2001 00:04 schreef Dyon het volgende:
als ik file in bv media player afspeel en dan met sndrec32 opneem, doetie het ook niet. hoe kan dit in godsnaam :? :? :?
je hebt dus echt midi als 'record' bron staan bij je geluidsinstellingen?
Vaag :?
Dat moet echt lukken !

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 21 juni 2001 00:06 schreef Noordpark_Terrorist het volgende:

[..]

je hebt dus echt midi als 'record' bron staan bij je geluidsinstellingen?
Vaag :?
Dat moet echt lukken !
als ik bij record control kijk kan ik alleen de volgende onderdelen aanvinken.. >
stereo mix, phone volume, aux volume, mic volume, line in, cd audio.

ligt het daar mischien aan welke ik selecteer??

Verwijderd

Topicstarter
moeha! het is me eindelijk gelukt
mischien voor mensen die ooit hetzelfde probleem tegen komen.
Ik heb uiteindelijk wingroove gedownload, en daar pakte hij het wel.

wingroove geeft volgens mij nog een veel beter geluidskwaliteit ook ofzo...

naja, bedankt iig allemaal voor de hulp :*

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Wingroove is inderdaad een software-synthesizer, die maakt geen gebruik van de midi bla van je geluidskaart.

Als je een full-duplex geluidskaart hebt werkt de manier van asx ook gewoon, anders niet (dan kan ie niet tegelijk afspelen en opnemen).

• BSeB
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22-09-2025
Kun je MP3 ook weer terugomzetten naar MIDI, want ik he hier een MP3 die ik in een website wil proppen maar een MIDI is dan beter. Zijn hier ook tools voor.

Verwijderd

Op zaterdag 27 april 2002 10:04 schreef Saiya_Jin_Vegeta het volgende:
Kun je MP3 ook weer terugomzetten naar MIDI, want ik he hier een MP3 die ik in een website wil proppen maar een MIDI is dan beter. Zijn hier ook tools voor.
nee, helaas.. dat zal niet gaan. Er bestaan wel WAV - MIDI convertors maar die kunnen alleen maar bepaalde tonen eruit vissen en zijn voor de rest vrij brak.

voor een wav waarin 1 instrument speelt werkt het wel, maar zodra er meer instrumenten bijkomen is er geen touw meer aan vast te knopen.

MIDI is btw gewoon een protocol, het geeft alleen maar de melodieen en effecten door en je geluidskaart zorgt voor de bijbehorende geluiden. Hoe die geluiden klinken hangt dus af van je 'geluidskaart' en niet van het MIDI filetje.

MIDI -> Wav lukt wel..

Gewoon een audiorecording programma erbij nemen die het geluid van je geluidskaart registreert. Bij de SB zit die optie er al standaard bij. :)

• TromboneFreakus
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 01-08-2023
WHiZZi schreef op 20 juni 2001 @ 23:32:
download de laatste winamp (full)

in winamp:

Options -> Preferences -> INPUT -> Winamp2 MIDI plugin dubbelklikken

Tabblad output

aanvinken write wave files
invullen bitrate enzo
send to DSP en SEND to OUTPUT aanzetten

klaar is het
Na vele frustraties met WinAmp heeft dit me op weg geholpen. Alleen is het in WinAmp5 wel iets anders.

Options => Preferences => Input => Nullsoft MIDI Player => Configure => tabblad Sampling

* sampling enabled AAN
* send to Winamp's output system AAN

Het frustrerende is dat ik de Disk Writer plug-in al heel vaak had geselecteerd, maar er gebeurde maar niks. Nu heb ik dankzij dit topic uitgevonden dat je eerst bij input dit moet enablen.

Totaal a-intuitief als je het mij vraagt, maar toch even handig om te weten voor de gebruikers van versie 5 van WinAmp die midi naar wav/wave willen omzetten (of MP3, OGG, etc.).

• bombadil
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

bombadil

Iarwain Benadar

TromboneFreakus schreef op zaterdag 31 juli 2004 @ 22:34:
Options => Preferences => Input => Nullsoft MIDI Player => Configure => tabblad Sampling

* sampling enabled AAN
* send to Winamp's output system AAN
Ik probeer dit maar eindig met lege .wav bestanden die dus geen geluid geven.

Weet iemand wat er fout gaat?

Win XP Pro NL sp 2
SB Audigy
Winamp 5.08 (full?)

"De ouwe Tom Bombadil is een vrolijk kwastje,Zijn laarzen zijn geel en knalblauw is zijn jasje, Want Tom, die de meester is, heeft geen ooit gevangen, Zijn liedjes zijn sterker en zijn benen zijn langer". (LotR)

Verwijderd

hier, neem dit programma.

Met Total Recorder kun je al het geluid wat je geluidskaart produceert opnemen. Gewoon ff bij de preferences instellen wat er opgenomen moet worden, op record drukken en het bestandje afspelen.

zoiets stelde ik 3 jaar geleden ook al voor zag ik :P

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 08-05-2005 21:20 ]

• Slogra
  • Registratie: April 2004
  • Niet online
Kheb laatst Timidity gedownload met Goemon soundbank en dat klinkt meestal vrij aardig (maar soms ook voor geen meter :p). Deze heeft ook een optie om naar wav te exporteren.
Pagina: 1