Toon posts:

144hertz zorgt voor crashes

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste mensen ik heb het raarste probleem. Want sinds ik een 144hertz scherm heb gekocht crasht mijn pc weleens terwijl ik gewoon aan het browsen ben. Eerst raakt het beeld heel erg interlaced daarna kan ik er helemaal niks aan opmaken. Hierna crasht mijn grafische driver en herstart de pc. Echt een GPU probleem dus. Maar ik vraag me af waarom? Vraagt 144hz meer van mijn gpu terwijl ik aan het browsen ben? Ik heb er nooit last van tijdens het gamen dus het is mij een raadsel. Ik heb trouwens de laatste drivers voor mijn r9 280x met gewoon de standaard instellingen. En ik ben niet van Resolutie veranderd het scherm is gewoon hetzelfde als anders maar dan 144hz (van BenQ met programma's erbij geïnstalleerd). Wellicht dat de Display Pilot van BenQ de crashes veroorzaakt?

• freaky35
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 23:27
:X :X Heb je al andere drivers geprobeerd, niet elke driver is even goed helaas

• Assix
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 15-01-2025
temperaturen al gecheckt? hoe zit je hele systeem eruit? Ja, 144hz vraagt wel meer van je PC, zelfs tijdens het browsen, maar dat hoeft geen probleem te zijn.

• Sp3ci3s8472
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 26-01 09:44

Sp3ci3s8472

@ 12 graden...

Ik zou de gpu/hardware versnelling van je browser eens uitschakelen. Dit geeft wel vaker problemen.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de hardware versnelling van Chrome uitgezet en sindsdien geen crashes meer gehad. Het rare was ook wel dat ik heel vaak de crash kon laten gebeuren door een filmpje aan te klikken op dumpert.nl?

Verwijderd

Topicstarter
Chrome zegt nu dat hardware acceleratie uit is maar het probleem is gewoon weer terug gekomen...

Verwijderd

Zoals eerder gevraagd: wat is de samenstelling van je systeem!

• Bobmeister
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 08:34
Die BenQ Display Pilot zou ik sowieso verwijderen, wat een bagger is dat zeg.

• Melvin44
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 21-05-2025
Ik heb ook een 144hz BenQ scherm en een 280x en zodra ik mijn Memory Clock ook maar 1 Mhz verander krijg ik ook een interlaced scherm als ik filmpjes afspeel. Geen idee of er een verband is, maar misschien heb je er iets aan.
Pagina: 1