3.5 jack naar optical

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ZeroXT
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 07-06 20:00
Na enig tijd te zoeken zonder goede resultaten wil ik jullie om hulp vragen.

Ik ben opzoek naar een hardwarematige oplossing om een 3.5mm jack audio kabel naar een TOSLINK optical audio kabel (S/PDIF) te converteren. Ik kom echter alleen het tegenovergestelde tegen.

Ik geloof dat dit zoiets is:
http://www.ebay.com.au/it...r-Converter-/131370073551

Ik kan dit echter niet in Nederlandse webshops vinden.

Heeft iemand enig idee waar ik zo 'n converter kan vinden zonder dat daarvoor een laptop met extere geluidskaart aan te pas komt of een versterker van minimaal 200 euro? :)

[ Voor 20% gewijzigd door ZeroXT op 10-01-2016 22:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 00:03

DukeBox

Voor je 't weet wist je 't nie

http://www.allekabels.nl/...-optisch-of-coaxiaal.html ?
Daar komt niet opeens analoog geluid uit..

[ Voor 61% gewijzigd door DukeBox op 10-01-2016 22:40 ]

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23:45

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Je hebt idd een A/D converter nodig ipv andersom (een D/A C). Bovengenoemde klaart idd het klusje. Kwaliteit: geen idee.

Wat wil je exact op elkaar aansluiten? :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZeroXT
Bedankt voor de antwoorden. Ik probeer een beamer met 3.5mm jack output aan te sluiten op een Sonos Playbar welke enkel S/PDIF ingang heeft. De kwaliteit zal sowieso beter zijn dan enkel de geluidsbox van de beamer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox

DukeBox

ZeroXT schreef op zondag 10 januari 2016 @ 22:30:
Ik probeer een beamer met 3.5mm jack output aan te sluiten op een Sonos Playbar welke enkel S/PDIF ingang heeft.
Hoe en wat sluit je op de beamer aan ? Misschien is een break-out beter (surround ondersteuning).

[ Voor 21% gewijzigd door DukeBox op 10-01-2016 22:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZeroXT
De audio en video komen via een HDMI kabel naar binnen. De bron kan een Playstation 4 zijn, Chromecast of laptop zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox

DukeBox

ZeroXT schreef op zondag 10 januari 2016 @ 22:37:
De audio en video komen via een HDMI kabel naar binnen. De bron kan een Playstation 4 zijn, Chromecast of laptop zijn.
Kijk, als je dat soort dingen meteen had gemeld had ik met zoiets gekomen: http://www.amazon.co.uk/dp/B00Y0920B4?psc=1
Zo behoud je alle audio ondersteuning (compressed/uncompressed, DTS enz..).
Alternatief op amazon.de: http://www.amazon.de/AGPT...ter-schwarz/dp/B00TOBFSTE

[ Voor 22% gewijzigd door DukeBox op 10-01-2016 22:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joolee
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
Heeft je beamer nog andere uitgangen dan 3,5mm? Coaxial, hdmi out of een ander formaat optical zou al een stuk beter zijn. Weet je trouwens zeker dat die 3,5mm uitgang niet toch stiekem een optische uitgang is?

Afbeeldingslocatie: http://www.audioquest.com/wp-content/uploads/2011/05/detail15.jpg

De meeste laptops bijvoorbeeld hebben een gecombineerde headphone/optical out via een 3,5mm interface.

//Edit: Betere vraag, welke beamer gaat het om? :P

[ Voor 20% gewijzigd door Joolee op 10-01-2016 22:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox

DukeBox

Joolee schreef op zondag 10 januari 2016 @ 22:42:
Heeft je beamer nog andere uitgangen dan 3,5mm? Coaxial, hdmi out of een ander formaat optical zou al een stuk beter zijn.
Ken eigenlijk geen beamer met spdif, buiten dat zou de bandbreedte ook te laag zijn voor de beste kwaliteit. Soms zit er wel een HDMI passthrough op maar daar schiet je niet zoveel mee op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZeroXT
DukeBox schreef op zondag 10 januari 2016 @ 22:37:
[...]

Kijk, als je dat soort dingen meteen had gemeld had ik met zoiets gekomen: http://www.amazon.co.uk/dp/B00Y0920B4?psc=1
Zo behoud je alle audio ondersteuning (compressed/uncompressed, DTS enz..).
Alternatief op amazon.de: http://www.amazon.co.uk/dp/B00Y0920B4?psc=1
Als ik het goed begrijp, wordt het geluid en beeld gesplitst waarbij het beeld direct naar beamer wordt verstuurd en het geluid direct naar de Playbar en daardoor alsnog een 5.1 opstelling (Playbar stuurt daarnaast de Sonos subwoofer en twee Sonos Play3's geluidsboxen aan) mogelijk is?

Ik heb even gekeken in de pricewatch, maar kan het product niet vinden. Enig idee of dit ook in de Nederlandse webshops te koop is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joolee
  • Niet online
DukeBox schreef op zondag 10 januari 2016 @ 22:44:
[...]

Ken eigenlijk geen beamer met spdif, buiten dat zou de bandbreedte ook te laag zijn voor de beste kwaliteit. Soms zit er wel een HDMI passthrough op maar daar schiet je niet zoveel mee op.
Uit "De bron kan een Playstation 4 zijn, Chromecast of laptop zijn." lees ik dat er meerdere apparaten op de beamer zijn aangesloten. Dan is het een beetje onhandig als je meerdere van die hdmi video/audio splitters nodig hebt. Eén kastje aan de hdmi-out hangen zou dan handig kunnen zijn.
ZeroXT schreef op zondag 10 januari 2016 @ 22:45:
[...]

Als ik het goed begrijp, wordt het geluid en beeld gesplitst waarbij het beeld direct naar beamer wordt verstuurd en het geluid direct naar de Playbar en daardoor alsnog een 5.1 opstelling (Playbar stuurt daarnaast de Sonos subwoofer en twee Sonos Play3's geluidsboxen aan) mogelijk is?

Ik heb even gekeken in de pricewatch, maar kan het product niet vinden. Enig idee of dit ook in de Nederlandse webshops te koop is?
In NLD zijn ze een beetje duur

[ Voor 36% gewijzigd door Joolee op 10-01-2016 22:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox

DukeBox

Joolee schreef op zondag 10 januari 2016 @ 22:48:
Uit "De bron kan een Playstation 4 zijn, Chromecast of laptop zijn." lees ik dat er meerdere apparaten op de beamer zijn aangesloten. Dan is het een beetje onhandig als je meerdere van die hdmi video/audio splitters nodig hebt. Eén kastje aan de hdmi-out hangen zou dan handig kunnen zijn.
:? Er gaat toch maar 1 HDMI kabel naar de beamer..
ZeroXT schreef op zondag 10 januari 2016 @ 22:45:
..daardoor alsnog een 5.1 opstelling (Playbar stuurt daarnaast de Sonos subwoofer en twee Sonos Play3's geluidsboxen aan) mogelijk is?
Ja
amazon.de levert gewoon in Nederland. Als je wat meer geduld hebt kun je hem ook via ebay wat goedkoper krijgen: http://www.ebay.com/itm/H...-75Gbps-Max-/311336879094

[ Voor 26% gewijzigd door DukeBox op 10-01-2016 22:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joolee
  • Niet online
DukeBox schreef op zondag 10 januari 2016 @ 22:49:
[...]

:? Er gaat toch maar 1 HDMI kabel naar de beamer..
Dat wordt niet gezegd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox

DukeBox

Je hebt gelijk...

Dus @TS, weer wat cruciale info die ontbreekt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZeroXT
Ik zal moeten switchen van source. In het geval van de Playstation 4 en laptop is het simpel de HDMI kabel (oude bron) en andere (nieuwe bron) HDMI kabel in pluggen. Met de Chromecast zal dit echter niet gaan maar ik denk dat dit opgelost is met de Tendak HDMI to HDMI and Optical TOSLINK SPDIF wat DukeBox heeft vermeldt.

Ik zit ook te denken aan een HDMI switch, echter weet ik niet of deze nog compatible zal zijn (en daarmee alle functies nog ondersteund) de Tendak HDMI to HDMI and Optical TOSLINK SPDIF converter.

De bedoeling zal in ieder geval zijn dan de beamer maar 1 HDMI kabel input heeft die niet zal veranderen en dat de bron van deze HDMI kabel dynamisch/variabel is.

Edit:
Wellicht dat dit een all in one solution is?
http://www.hdmikabelshop....d-met-extra-audio-uitgang

Ondersteund meerdere inputs en heeft een output met aparte S/PDIF uitgang.

[ Voor 27% gewijzigd door ZeroXT op 10-01-2016 23:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjVe
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 19:12

DjVe

Hatsaflats!

Dat voldoet inderdaad, maar let er wel even op dat je problemen kan krijgen met het synchroon lopen van geluid en beeld. Hopelijk kan je in de beamer een vertraging instellen voor het beeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZeroXT
Ok mensen, hartelijk bedankt voor jullie hulp. Ben een stuk wijzer geworden. Ik zal weten laten wat mijn bevindingen zijn in ongeveer 1 a 2 weken tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox

DukeBox

3 poorts HDMI switchje bij de action voor iets van 4 euro werkt prima.

Pagina: 1